een korte update en ..

Started by Xdewit, Jan 06, 2014, 06:15 PM

Previous topic - Next topic

Xdewit

Ik was erg verbaasd dat het zo lang geleden was dat ik hier inlogte. De tijd gaat zo snel en ik was zo afgeleid met allerlei zaken dat ik niet veel tijd op het internet heb gezeten.
Inmiddels is mijn hele schuldsanering in orde en sinds oktober is het milde traject ingegaan. Dat was ook voor mij een verrassing omdat de datum bij de rechtbank al bekend was. Ik mocht/moest een brief naar de rechter schrijven hoe ik in deze situatie terecht was gekomen. Dat heb ik ook gedaan en gezegd dat ik graag ook van de enige niet meewerkende schuldeiser (een bank met een kleine roodstand) zou willen horen wat de achterliggende reden om niet mee te willen werken zou kunnen uitleggen (zij hadden gezegd dat ik makkelijk een baan zou vinden, terwijl ik toch 3x bij die bank ben afgewezen;)). Ineens wilden zij, en of dit nu met die brief te maken heeft gehad is mij onduidelijk, toch meewerken. Dus dat werd een mild traject.
Ik werk inmiddels wel al langer dan 7 maanden bij de gemeente als tegenprestatie voor de uitkering en 'mag' nu 32 uur daar voor de uitkering gaan werken. Vandaar dat het simpelweg erg druk is geweest.

Wat ik van de afgelopen tijd geleerd heb is dat het heel belangrijk is om toch achter alle correspondentie aan te gaan, elke keer maar weer want wat worden er veel fouten gemaakt (hehehe zij hebben wel een baan ??? ;))
Ik vond dat het moeilijkste van alles, de telefoon pakken en reageren, maar kon ik dat op dat moment even niet, dan schreef ik een email. Is toch wat makkelijker en minder persoonlijk.

Ik wens jullie allemaal een (financeel) gezond nieuwjaar en houd vooral vol!

Buster

Hoi Xdewit,

Welkom terug zullen we dan maar zeggen.
Heb voor het opfrissen je vorige berichten nog even gelezen.
Wat ontzettend goed dat het nu dan eindelijk loopt.
Het aftellen kan beginnen.

Tja,...
Quote from: Xdewit on Jan 06, 2014, 06:15 PM
Wat ik van de afgelopen tijd geleerd heb is dat het heel belangrijk is om toch achter alle correspondentie aan te gaan, elke keer maar weer want wat worden er veel fouten gemaakt (hehehe zij hebben wel een baan ??? ;))
I get it,...

QuoteIk vond dat het moeilijkste van alles, de telefoon pakken en reageren, maar kon ik dat op dat moment even niet, dan schreef ik een email. Is toch wat makkelijker en minder persoonlijk.

Complimenten voor het doorpakken, je ziet, het heeft gewerkt!

Het komt wel goed schatje? ;)