Schuldenstand

Started by immy, Dec 27, 2013, 03:36 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Immy voor jullie is het een sport geworden houdt dat zo vast! En geniet heerlijk van jullie sport!!!

Maar ik geef je ook een waarschuwing mee, dit is niet om je onderuit te halen maar eerder bij de les te houden, maar uit eigen ervaring en van meerderen hier op het forum denk om de kinken in de kabels de wasmachine, auto of iets anders kan kapot gaan dan komt het hele plaatje anders te liggen.
Zelf hoop ik voor jullie dat er geen kinken in de kabels komen zodat jullie er in 2015 gewoon schuldenvrij zijn gun jullie dat van harte!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

immy

Chrissie, bedankt voor je waarschuwing. Hier zijn we ons zeker van bewust. We sparen nog een (klein) bedrag per maand voor dit soort dingen en ook voor onderhoud aan ons huis. Daar zijn ook dingen die gelijk gedaan moeten worden om ergere kosten te voorkomen.

Alsof je het aan voelde komen... We hebben nu een behoorlijke lekkage ontdekt. "Gelukkig" komt deze bij de buren vandaan, maar ik weet niet hoe lang het gaat duren voor dat dit goed opgelost is. Onze middelste slaapt nu bij de oudste op de kamer, aangezien de slaapkamer muur helemaal doordrenkt is en aan het schimmelen is  :-\
We hopen maar dat het snel met de verzekering opgelost wordt, zodat we kunnen beginnen aan het herstel en hopelijk zonder kosten voor ons...

immy

Zo weer even een update. Vandaag stond de schuldenteller op 5880,--
Misschien een mooi resultaat, maar ik ben toch niet zo tevreden. Het budgetteren wordt steeds meer iets waar ik tegenop zie... De schuld loopt niet op, maar af en toe daalt het spaargeld wel... En dan gewoon door alledaagse uitgaven, niet door waar het voor bedoeld is. Ik wil niet klagen maar ik denk dat ik een beetje bezuinig/spaar/aflos moe word. Gelukkig gaan de geplande aflossingen nog gewoon door, die laat ik automatisch overmaken. Het is wel fijn om te zien dat de rente nu nog maar 26 euro per maand is, in tegenstelling tot de 64 die het eerst was!

Buster

Immy, toch gefeliciteerd met je tussenstand.

Bezuinigmoe,.. ik vind het een mooi woord.
Herkenbaar ook. Niet meer weten waar je het nog vandaan moet halen.
Af en toe moet je gewoon weer terug naar pen en papier, alles noteren.
Cash geld per week en er weer bovenop gaan zitten.
Bedenk je ook waarom je het doet, stel doelen.

Aflossen is geen doel, het is een opdracht.

Chrissie

Je doet het toch maar even geweldig Immy.
de schuldenstand op 5880 euro
Gefeliciteerd met deze prachtige mijlpaal.

In jouw prachtige woorden, bezuinig,/aflos moe zullen velen zich herkennen. Het steeds maar bij de pinken blijven en proberen maar geen fouten te maken vreten tonnen energie van je.
Houdt moed volgend jaar ben je schuldenvrij!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

tonnie64

hallo Immy

net je verhaal gelezen, kan alleen maar zeggen Wauwwwwwww, jullie doen het super, neem mijn petje voor jullie af :D

groetjes Tonnie

immy

Zo weer even een update van hier.

Het gaat hier zeker de goede kant op. Vandaag is de schuldenstand gezakt naar â,¬3.345,05. Dit na overmaken van de kinderbijslag...  En echt, de kinderen hebben nog kleren en krijgen nog eten, ik vind het heel fijn om netto zo'n flink bedrag elke keer over te kunnen maken. We hopen begin volgend jaar klaar te zijn met deze schuld. Zoals het er nu naar uitziet moet maart 2015 zeker haalbaar zijn. Mits er geen hobbels op de weg komen.

We zijn nu al aan het nadenken over hoe we het hierna verder moeten aanpakken. Eerst een grote buffer, of doorgaan op deze voet en de onderwaterhypotheek af gaan lossen. We neigen naar het laatste, omdat de hypotheek als een molensteen om onze nek hangt. Mochten we ooit willen verhuizen is dat niet mogelijk tot we hier vanaf zijn.

Groetjes, Immy

Kaatje

Ik zou een kleine buffer opbouwen naast het wegwerken van de onderwaterhypotheek.
Mocht er onverhoopt iets stuk gaan of andere hobbels op de weg komen na het afgelost hebben van de schuldenstand van â,¬ 3.300, dan hebben jullie wel een kleine buffer om dit dan op te vangen. Stel je lost nu elke maand 200 af. Dan zou je 50 buffer en 150 aflossen onderwaterhypotheek kunnen doen.

jan

QuoteVandaag is de schuldenstand gezakt naar â,¬3.345,05.

Stapje voor stapje gaat je lukken. Volgens mij is het einde in zicht!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

immy

Het gaat ons zeker lukken.  Het is een fijn en eng gevoel dat het einde in zicht is,  hoe vreemd dat misschien ook klinkt.  Nu heb ik een duidelijk plan,  we weten waar we aan toe zijn.  Maar we zijn nu samen weer een nieuw plan aan het trekken, prioriteiten  stellen en een goede verdeelsleutel  bedenken voor de hypotheek en een buffer.  Ook voor de extraatjes die straks komen,  wat doen we daar mee.  We willen straks meer lucht,  maar ook niet teveel...  wie weet waar dat weer toe kan leiden.

Bloem2

Slik.
Jullie gaan als een tierelier.
Het moet een fantastisch gevoel zijn.
Compliment en een dikke schouderklop!

Stomstom

Je bent bang verkeerde beslissingen te nemen wanneer je je geld weer ter beschikking hebt. Daar denk ik ook wel eens over na.

Ik wil de levensstijl wel vasthouden zoals die nu is, maar dan zonder de zorgen.

Succes met de laatste loodjes

immy

Het einde is nu echt in zicht bij ons. De stand is 1223,01 !!!
Dit is na de aflossing die met de 13e maand en een hoop overwerk is gedaan. In januari gaat de kinderbijslag er nog heen, en de gewone aflossing. Het laatste beetje hopen we dan ook in januari over te maken. Dan krijgt mijn man nog zijn verkochte vakantiedagen en adv dagen uitbetaald. Vanaf dat moment zal ik gelijk opdrachten inboeken bij internetbankieren om de aflossingen dan naar een aparte spaarrekening over te laten boeken. Hopelijk hebben we dan over 2 jaar 15.000 euro in de plus!

nooitmeer

Dat is mooi!
Leuk einde en begin van een jaar.

Maar staar je niet blind op die 15000, je werkt om te leven maar je leeft niet om te werken. Natuurlijk moet je geen nieuwe schulden maken maar kwaliteit van leven is minstens net zo belangrijk.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Joy2014

Wow Immy, wat hebben jullie dat goed gedaan zeg, top! :) Ik heb je 'verhaal' zojuist gelezen en wat hebben jullie een mooie stand bereikt dit jaar zeg! Bijna klaar!  :)