Tjonge zeg.... ik lig ook dubbel

maar Lizayra....alle gekheid even op een stokje.... oneerlijk dat je geen huurtoeslag krijgt lijkt mij!
En als ik de andere reacties lees dan zou ik zeggen: vraag het gewoon aan.
Je hebt op de jaarlijkse huurprijzenverhoging twee prijzen staan, alleen je hebt maar één huurcontract begrijp ik.
Eigenlijk zou ik dan denken: laat de verhuurder dan twee contracten maken óf zeg de huur van de garage op. Of kan dat niet? Want het is inderdaad zot dat je het huis niet meer en de garage nog wel zou huren, alhoewel het volgens mij op veel plaatsen wel gebeurd. In de twee contracten kunnen ze ook weer een regel zetten die voorkomt dat het huis los van de garage in de verhuur kan.
Ik zoek me een bult nu naar die twee huurcontracten.... ik weet dat ik ze heb, heb ze pas nog gelezen maar ja.... het zullen de zenuwen wel zijn. Ik ga eerst maar weer eens een nachtje slapen en dan zal ik ze waarschijnlijk zo kunnen pakken. Dat gaat de laatste tijd vaak zo.
Één van mijn buurvrouwen checkt het regelmatig bij me: Zeg.... het klopt heh? Als je schulden hebt en een minimaal inkomen dan heb je daar een dagtaak aan toch? En ja inderdaad, zo voelt het wel soms.
Waarschijnlijk zullen we trouwens snel gekeurd worden door de sociale dienst. Bij de aanvraag aanvullende WWB (aanvullend op de WW tot 1 februari) hadden ze het al over die 36 uur. We hebben beiden aangegeven dat we dat niet trekken. Dus daar zullen ze het fijne van willen weten. Maar daar maak ik me geen zorgen over, daar komt uit wat er uit komt en we solliciteren al, en dat zullen we ook blijven doen. Afgelopen jaar stonden we al eens in de startblokken bij de sociale dienst, om werkzoekende begeleiding (o.i.d. weet niet meer hoe ze het noemden) te krijgen, maar toen vond ik dus ineens toch een baan.
Whaaaa ik hoop toch zo dat we in dit huis mogen blijven.... Maar ik ben ook realistisch, hoor. Als het niet kan dan kan het niet. Nu drie van onze vijf kinderen zijn uitgevlogen kunnen we ook weer wat makkelijker iets anders vinden. We hebben nu minder ruimte nodig dan twee jaar geleden.
Ik wil het nog eens zeggen: ik ben echt heel blij met dit forum! En dus met jullie allemaal