Kijk... nou ja.... jullie zijn de eersten die mijn angsten begrijpen
die uitdrukking 'grijze fraude' had ik nog nooit gehoord, maar het dekt wel precies de lading van mijn angst sinds februari 2011.... ik ben dus als de dood dat er over 2012 anders geoordeeld zal gaan worden
2011 is ind ie zin geen probleem nu omdat we voor dat jaar de huurtoeslag toch al grotendeels terug moeten betalen omdat we een tikkeltje (gaat echt om 2-300 euro) hadden verdiend dan toegestaan was voor ontvangst van de toeslag
maar als de belastingdienst op het standpunt staat dat huis en garage gekoppeld zijn en de huur dus boven die grens uitkomt daarmee dan.... zijn de rapen natuurlijk gaar.....
De vraag is dus de volgende: is het voldoende voor de belastingdienst dat ik consequent twee bedragen betaal en dat ik twee huurcontracten heb? Of moet jaarlijks de huurspecificatie ook gebaseerd zijn op die twee contracten?
Dit laatste is namelijk het enige dat uit de pas loopt: bij de jaarlijkse huurverhoging stuurt de verhuurder nu al voor de tweede keer één huurprijswijziging met één bedrag..... waar beide contracten inbegrepen zijn. Dus Gewoon, als je dit werkelijk voor me wilt doen (de belastingdienst bellen) dan vind ik het ongelooflijk top van je ....

De laatste keer afgelopen zomer heb ik weer met de verhuurder gebeld en dezelfde meneer aan telefoon gekregen, die het ooit voor mij geregeld heeft. Hij zei toen dat ik me niet druk moest maken erover en dat als het nodig was er zó een gesplitste specificatie gemaakt kon worden. Daarbij beweerde hij dat dit voordeliger was voor ons, want als de huurprijsverhoging apart berekend zou worden voor huis en garage dan zou het totaal duurder worden, want bij een garage schijnen ze een hoger percentage te mogen verhogen dan bij huizen. Maar.... deze meneer werkt er dus niet meer.
En daar ligt mijn angst; ik heb vernomen dat dit vóór ons en na ons nooit meer is gebeurd. De meeste huizen om ons heen zijn inmiddels eigendom van de bewoners en/of staan in de verkoop of zijn te huur. Wij zijn de enige huurders in deze hele wijk die een gesplitst contract hebben. De meneer die het regelde werkt dus niet meer bij de verhuurder dus.... als de belastingdienst het op de verkeerde manier gaat opvatten is er waarschijnlijk bij de verhuurder niemand thuism verschuilen ze zich achter het feit dat een ex-medewerker rare constructies heeft bedacht en misschien zelfs van vriendjespolitiek wordt beschuldigd.... kan zich niet meer verdedigen want werkt er niet meer. En wie is er dan de sigaar? Juist, wij....
Waarom dit nou ook terecht komt onder het kopje beslagvrije voet....? Omdat onze gemeente in oktober beslag op mijn inkomen heeft gelegd. Bij aankondiging van het beslag zijn we naar maatschappelijk werk gegaan en die hebben namens ons en verweerprocedure gestart. Ze hebben met onze toestemming onze beslagvrije voet uitgerekend en de gemeente bestookt met verzoeken om die beslagvrije voet aan te passen. De gemeente hier heeft het beslag uitgevoerd (!!!), de beslagvrije voet wel aangepast, maar niet voldoende volgens maatschappelijk werk. Overigens is het niet moeilijk; als je hulp vraagt moet je gelijk met de billen bloot, je moet ze alles vertellen, ze vragen gewoon ook alles aan je. Overigens is het geld nog niet terug en blijft de behandeling van klacht nu gewoon tot 1 februari liggen, eerder hebben ze geen tijd. Om nu dit soort klachten/bezwaren voortaan zelf te kunnen doen, wil ik dus weten hoe ik zelf de beslagvrije voet ka uitrekenen, zonder dat gezegd wordt..... mevrouwtje u heeft een foutje gemaakt...

Maar dat snappen jullie!
En laat ik het hier ook eens zeggen: wat ben ik blij met dit forum!!!