banken creëren geld uit het niets. TrosRadar

Started by sacredfour, Dec 20, 2013, 10:54 AM

Previous topic - Next topic

sacredfour

Voor diegene die het nog niet geloven of niet helemaal begrijpen dat de banken geld uit het niets creëren, kijk a.s. maandag naar het progamma van trosradar extra. Dat de banken geld uit hun hoge hoed toveren, iets wat ik hier op dit forum al lang probeer duidelijk te maken, wordt nu eindelijk bevestigd door de reguliere media. Eindelijk!! Een progamma dat je niet mag missen. Als je wilt kan je het al op internet bekijken: http://www.gewoon-nieuws.nl/2013/12/tros-radar-banken-creeren-geld-uit-het-niets/#.UrQOWa2x6dI

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

http://www.youtube.com/watch?v=gcD1h9DYitg
Een lange lezing die we niet mogen missen. Michael Tellinger is de nieuwe profeet uit Zuid Afrika. Na ongeveer 1,5 uur gaat het over de banken.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Heb je de uitzending nog niet op het internet gezien, vergeet dan niet vanavond naar TrosRadar te kijken!

sacredfour

Buster

Sacredfour, ik heb net de uitzending (deel een) gekeken en kom even bij voor dat ik deel twee ga bekijken.

Het maakt inderdaad veel duidelijk van wat je al langer probeert te vertellen.
Daarnaast maakt het vooral veel woede los, althans bij mij.
En daar zal ik straks in deel twee vast in bevestigd worden als het gaat wie nu uiteindelijk de rekening betaalt van de crisis.

Ik was wel heel blij om te ontdekken dat het woord "buffer" zeker 100 keer gevallen is in de zin van noodzaak en bescherming, wat dat betreft zijn de schulden die de bank maakt ook een overeenkomst met de schulden van een ieder hier.
Dat de ING om is gevallen omdat ze zich SCHAAMDE voor hun toestand,... het moest even zakken. Eigenlijk zijn ze in elke valkuil gestapt die een ieder van ons hier ook heeft doorgemaakt voordat hij wakker geschud werd.
Dat ze daarbij steun hebben gekregen van de overheid zie ik ook als overeenkomst met een minnelijk traject, schuldsanering.
Waar de vergelijking stopt is dat zij nog voor het behalen van de schone lei inkomsten mochten behouden en er niets meer in de boedel ging.

En dan ook nog eens roepen dat ze geen buffer nodig hebben!

Ok, op naar deel twee. http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1387057

Buster

Nou, dat was verrassend,...

De rekening wordt gelegd bij jonge huizenbezitters die vlak voor de crisis hun huis hebben gekocht.
Hmm,.. geen woord over huurders!

De boodschap "Laat je niet weer in slaap sussen door de bancaire lobby." vond ik een mooie afsluiter.

JohnD

Zoooooo herkenbaar.

Gr een kind van de rekening :(

nooitmeer

Het enge is dat mensen tot 8!! keer het inkomen (afslossingsvrij) mochten lenen voor een hypotheek.

En dan wel een hypotheek 100% aflossingsvrij zonder NHG. Sterker nog, in die tijd werd gewoon geadviseerd om geen NHG te nemen want die waren alleen maar lastig omdat deze enkel 50% aflossingsvrij accepteerde.

Nu is het wel zo dat (bijna) geen enkele financierder van hypotheken 100% aflossingsvrij adviseerde maar altijd een aflossing op minimaal 50% van de hypotheek, dus de mensen die 100% aflossingsvrij hebben genomen zijn in 99% van de gevallen eigen schuld hier aan. Wel aangevoerd door het rendement op huizen, dit was zomaar 10% in 5-7 jaar. Dus waarom aflossen als je toch rendement had?

Ik weet het, zelf een huis gekocht in 2002 en verkocht in 2007 en had 10% winst. Daarna gaan huren tot afgelopen jaar. ik Heb 6 maanden geleden een huis gekocht voor 40% minder dan de WOZ waarde (was 280k) van het huis waarvan ik weet dat het in de komende 30 jaar wel ergens gaat stijgen. Maakt me niet uit, heb een 100% aflossing hypotheek. Dit is mijn pensioen.
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

sacredfour

sacredfour

Deel 6 is nu ook uit. Ad broere komt nu ook met een oplossing voor het schulden probleem.
http://www.youtube.com/watch?v=eGtZWGazIPo

jan

@scaredfour,

Als je een youtube link hiertussen plaatst [youtube.] [/youtube.] krijg je het volgende resultaat. (puntjes weglaten)

Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

sacredfour

Xdewit

DANK DANK DANK voor het plaatsen van deze links, ik heb nog wat in te halen!

Xdewit

Ik ga strijken en... luisteren naar de linkjes :)
Nogmaals bedankt!

sacredfour