www.mijnpensioenoverzicht.nl

Started by gewoon, Dec 18, 2013, 07:58 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi voor als je wilt weten of je nog ergens een vergeten pensioen opgebouwd heb de volgen link
www.mijnpensioenoverzicht.nl

Heb zelf wat alleraardigst mee gemaakt het laatste halfjaar en dat is dat ik keurige brieven kreeg van SNS bank waar ik geen klant ben en later bleek toch van wel een woekerpolis van reaal.

Ooid in een ver verleden afgesloten om alvast een kapitaal op te bouwen voor een eigen huis, dat eigen huis is er niet gekomen, omdat zoals al eerder geschreven heb rond 2000 dacht van hier stap ik niet in de huizen ongezond gestegen in waarde.

Deze woekerpolis was ik helemaal vergeten en staat een leuk bedrag op rendement 4 % per jaar is dus niets fout mee en met het nog lopen van deze polis en voorwaarde staat mijn niets in de weg hier verder te sparen voor een pensioen, de tussen persoon gebeld en die zij, ja dit is echt geld en de voorwaarden voor dat produkt kun je nu nergens meer vinden.

Zou ik dan toch als ik 65 ben als een wrek op een paar centen kunnen gaan zitten :)

Knibbel

Gewoon, bedankt voor die link. Nieuwsgierig geworden toch maar eens gaan kijken. Tot nu toe heb wij ons alleen maar bekommerd en zorgen gemaakt om het pensioen van mijn man. Want hier moet toch het grootste aandeel (?!) vandaan komen.....

Als je zo'n 17 jaar fulltime moeder en huisvrouw bent geweest vergeet je nogal snel dat je van te voren al bij verschillende werkgevers een pensioen hebt opgebouwd. Ik had eigenlijk verwacht dat ik naast de AOW zelf maar een luttel klein bedragje als pensioen zou ontvangen. Het zijn wel allemaal verschillende beroepsrichtingen, maar ik stond er toch van te kijken hoeveel het er zijn. Ik was er een paar al vergeten!! Alles bij elkaar is het toch wel een leuke aanvulling als wij beiden met pensioen zijn.....

Maar wellicht ben ik nu te enthousiast en zal er vanuit Den Haag wel weer iemand een briljant plan  >:( te voorschijn halen om het pensioenbestel nog meer te versoberen..... Zucht.....  :'(
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Ook ik was nieuwschierig  ;D ik kwam er achter dat er 1 niet opstond, na de feestdagen maar even nakijken hoe of wat.

Buster

Ik zie dat ik een vet probleem heb als dit zo blijft. Gelukkig heb ik nog wat jaren om bij te sparen,...

Kaatje

Ook ik heb een probleem. Als de schulden afgelost zijn dan hier maar voor sparen.

Knibbel

Meneer Knibbel en ikzelf zijn in een zodanige leeftijd dat extra sparen hiervoor (en ook voorlopig niet te doen dank zij onze schulden) denkelijk geen zoden aan de dijken zet.

Onze zoon echter is nog vrij jong en heeft toch al sinds een aantal jaren een vaste baan. Zijn werkgever zit in een branche die toch vrij nieuw en nog heel erg in ontwikkeling is, zo nieuw zelfs dat zij nog geen cao en ook geen pensioenregeling hebben. Misschien verstandig dat hij zich daar nu alvast eens in gaat verdiepen......

gewoon

Ha Kaatje en Buster jullie zijn nog jong dus dat komt met de tijd wel goed, en het is weer leuk dat dit een opsteker is voor Knibbel.

Ik ben er ook nog niet, maar het prettig dat ik een produkt heb zal wel 1 van de weinige Nederanders zijn die dus wel een spaarverzekering heeft, maar zonder hypotheek, zelfs geen kelder die onderwater kan staan. 

Boeddha

Ik was aangenaam verrast. Ik werk inmiddels al ruim 23 jaar (jeetje, dat was pas een confrontatie!) en ik heb diverse pensioenen opgebouwd. volgens de berekening zou ik netto hetzelfde krijgen dan wat ik nu maandelijks heb.
Be strong, have faith!

gewoon

:) :) :) Goed zo, Boeddha gefeliciteert

Knibbel

Inderdaad, altijd fijn om zo aangenaam verrast te worden, nietwaar Boeddha?   :) :)
Ik had gisteren min of meer hetzelfde effect.

En ook Gewoon verrast mij steeds meer en meer.....  ;)

Boeddha

Be strong, have faith!