Langer met de uitkering doen en denken om huurtoeslag.

Started by Chrissie, Dec 13, 2013, 11:12 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Het loopt weer tegen de kerstdagen en dan wordt zover ik me nog kan herinneren van tante haar administratie de uitkering, AOW e.d iets eerder overgemaakt heel mooi allemaal maar het houdt ook in dat je in januari een extra week hebt, dus langer met je geld moet doen.

Mijn tante kreeg ook huurtoeslag normaal werd dit bedrag rechtstreeks naar de woningbouw overgemaakt maar één keer is het per ongeluk in december door de belastingdienst naar haar eigen rekening overgemaakt ze heeft het toen op mijn advies even op een spaarrekening geparkeerd en toen er om gevraagd werd kon ze het zo naar de woningbouw overmaken en is ze niet in de problemen gekomen. Nu alle toeslagen weer gaan veranderen dacht ik meldt het maar even, misschien kan iemand of anderen wat met deze tips/ waarschuwingen!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Dat klopt Chrissie, vanaf december worden voortaan de huurtoeslag rechtstreeks naar de aanvragen overgemaakt en niet meer naar de verhuurder.
In veel gevallen was dat al zo, maar nu is dat dus voor iedereen.

Wat goed dat je je tante zo had gewaarschuwd.

Elam

Als het goed is moet iedereen die ermee te maken krijgt een brief hebben gehad dat de huur- en zorgtoeslagen in het vervolg op eigen rekening worden gestort.

De verwachting bij gemeentes is dan ook dat dit faliekant fout gaat, doordat mensen schulden hebben of denken eindelijk een beetje extra te hebben.
Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse

Chrissie

Die gedachten van de gemeentes kan ik helemaal volgen maar ik heb ook begrip voor de mensen die hier mee te maken hebben ze kunnen eindelijk even iets leuks doen met de feestdagen maar helaas komen ze zich later weer tegen.

Wij krijgen ook in deze maand pas ons geld op de 28 december op de verjaardag van mijn dochter vindt dat wel zo prettig alles blijft gewoon gewoon we hoeven niet een week langer met ons geld te doen en huurtoeslag hebben wij nog nooit gehad maar het schoot me ineens te binnen en dacht misschien kunnen er mensen hun voordeel mee doen.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Elam

Ben ik helemaal met je eens, veel mensen hebben nog geen internetbankieren en kunnen niet zien waar dat geld vandaan komt.
Onder hen zijn veel allochtonen die nauwelijks Nederlands kunnen en een hoop mensen die belastingbrieven dicht laten.
Die zijn dan niet op de hoogte van de veranderingen en zullen het geld anders gebruiken zo vlak voor de feestdagen.

Maar natuurlijk zijn er ook mensen onder die willens en wetens het geld anders gebruiken, terwijl ze al diep in de schulden of andere problemen zitten.

De overheid is wel heel makkelijk nu om de verantwoordelijkheid bij de burgers te leggen.

De Belastingdienst: Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.... 8)
Lao Tse

tuthola

Ik heb inderdaad een brief van de belasting gehad en daarnaast een brief van de woningbouw dat de huurtoeslag voortaan op mijn eigen rekening komt. Ik vind dit lastig omdat er dan veel geld op mijn rekening komt rond de 20st vd  maand.
Ik heb dan ook de woningbouw gebeld en gevraagd of ik het bedrag meteen mag doorstorten naar hun als het op mijn rekening staat zodat ik het niet voor andere dingen kan gebruiken, ze vonden dit een goed idee en ik ben ook weer gerust.
Ik denk niet dat ik het geld aan iets anders ga uitgeven na de WSNP ....in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst bedenk ik me dan maar  ;D

Elam

Dat is heel verstandig zoals je dat hebt opgelost én fantastisch dat de woningcorporatie eraan meewerkte!
Voor hen komt er administratief extra werk bij als de huur in 2x betaald wordt.

Goed bezig, Tuthola ;D, dikke duim omhoog voor jou!

Laten we maar hopen dat de meeste mensen net zo creatief zijn om te gaan bellen en afspraken te maken.
Lao Tse

tuthola

Dankjewel Elam, ik heb dit gedaan omdat ik nooit meer in de problemen wil komen, als ik terugdenk aan die sorres met rekeningen, bijna geen geld voor eten en bovendien een jaar lang naar de voedselbank ben geweest dan leer je het wel af om spontaan te veel uit te geven terwijl je dondersgoed weet dat het niet kan.