Belastingdienst Amsterdam keer teveel uit

Started by Buster, Dec 13, 2013, 09:02 PM

Previous topic - Next topic

Buster

Vandaag verscheen het bericht dat de Belastingdienst aan vele bijstandsgerechtigden in Amsterdam teveel huurtoeslag heeft uitgekeerd.
Het gaat daarbij om duizenden euro's! Normaal â,¬115 nu â,¬11.500
Dit geld moet terugbetaalt worden en de belastingdienst heeft er een team opgezet om dat snel en goed af te handelen.

Dit is nu zo'n voorbeeld waarbij het in een klap gruwelijk mis kan gaan.
Stel je hebt dat bedrag al uitgegeven aan een schuldeiser die de druk aardig heeft opgevoerd,..
Dan heb je een schuld bij de Belastingdienst!
Een mogelijk te kwader trouw schuld,...

Mocht je teveel geld hebben ontvangen, hoe verleidelijk ook, TERUG STORTEN!

Artikel Nu.nl
http://www.nu.nl/opmerkelijk/3653489/amsterdamse-belastingdienst-betaalt-veel-terug.html

Kaatje

En als ze het op een rekening storten waar je de dag ervoor al te veel rood stond creëer  je ook gelijk een schuld bij de belastingdienst. Mij is dit overkomen bij zorgverzekeraar dit jaar die mij te veel vergoeding stort en ik het niet direct in 1x terug kon storten omdat die rekening al te veel rood stond.

Hoe zouden ze daar mee om gaan? Die mensen die het betreffen hebben niet de fout gemaakt.

Ben het helemaal mee eens dat je het direct terug moet storten!

Buster

Het enige wat dan helpt is zelf aan de bel trekken, situatie uitleggen en vragen om een oplossing.
Zodra de BD zelf achter het geld aan moet kan het in dit geval wel om verzachtende omstandigheden gaan, maar dat risico wil je niet lopen.

Elam

De gemeente is met een crisisteam nu druk bezig met de banken om het geld terug te halen, je hoeft zelf niets terug te storten.

Dat zou betekenen dat iemand die geld kwijt is geraakt aan schuldeisers of roodstand, dat ook weer ongedaan gemaakt wordt door de betreffende banken.
Die zijn het hele weekend nog wel zoet met z'n allen 8)
Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse

Buster

Quote from: Elam on Dec 13, 2013, 10:11 PM
Dat zou betekenen dat iemand die geld kwijt is geraakt aan schuldeisers of roodstand, dat ook weer ongedaan gemaakt wordt door de betreffende banken.
Die zijn het hele weekend nog wel zoet met z'n allen 8)

Elam, daar zit het hem in.
Stel,... het gaat om bankbeslag, net op het moment dat dat geld erop staat.
Dan werkt de bank niet soepel mee, zij verliezen hier ook geld aan.
Daarnaast, zie het maar eens terug te krijgen.
Daar gaan procedures overheen en die kosten nu eenmaal veel tijd.

Uiteindelijk zal het allemaal wel lukken, maar het gaat hier om de minima.
Die worden dan geconfronteerd met een gat, vaak geen buffer om die klap op te vangen.
Ik hoop van harte dat het gaat zoals je zegt.

Elam

Ja, ik weet dat het om minima gaat die het al moeilijk genoeg hebben.
Ik heb geen idee hoe dit af gaat lopen, blijf de berichtgeving maar even volgen.
Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse

Buster

Update; Van de 188 miljoen is inmiddels 180 miljoen weer terug.

''In het geval er geld is uitgegeven of 'verdwenen' zullen incassomaatregelen worden getroffen'', zo schrijft de gemeente Amsterdam.

http://www.nu.nl/binnenland/3656751/meeste-fout-overgemaakte-geld-amsterdam-terug.html

gewoon

Hoi zou wel eens willen weten hoe banken hiermee omgaan die laatste 8 mln is dat weg geboekt of blijft dat in een bankbeslag enz.
Heb je een jaar later de BD op bezoek, omdat volgens hun je boekhouding niet in orde is wandt de omzet volgens de bank gegevens liggen 32500,-- hoger dan mijn administratie.

Het lijkt goed nieuws die 180 die terug is maar er is nu een groep van plus min 1500 mensen die voor grote problemen komen te staan

chapter

ligt maar aan welke nieuwssite je bekijkt of teletekst stond dat alles terug was en mensen die het er al af gehaald hadden stonden nu giga rood
maak me wel zorgen om mensen die al in schulden zaten en het hebben uitgegeven daar kan het als te kwade trouw worden gezien
het is al bij een groep die van de minima leeft waar al vaak sprake is van schulden of schuldhulpverlening.
er was ook een stuk van een budgetbeheerder die blij was dat het niet bij client maar hun terecht kwam omdat anders het drama niet was te overzien

Libra

Tja........... hoe zeggen ze dat ook al weer???

Oh ja........leuker kunnen we het niet maken........... :(