calculator

Started by chapter, Dec 13, 2013, 08:45 PM

Previous topic - Next topic

chapter

hoi tuthola
Dat is maandelijks die boete dus betaal 100.80 voor aanvullende en dan de basis elders.
Vanaf 1 januari wordt alles gecorrigeerd min normpremie maar die betaal je al van je basisverzekering
Mijn vtlb zal dus met die 100 euro verhoogd worden en eventuele andere aanpassingen in calculator lager of hoger uitvallen zoals voor iedereen wat betreft eigen risico etc
als je minder verdiend dan vtlb heeft het weinig zin maar ik betaal maandelijks ruim aan de boedel en gezien mijn vastgezette onderrug zijn er wel hoge kosten te verwachten zoals wekelijkse fysio sporten bij fysio zooltjes etc maar toen ik wist van boete eerst akkoord gevraagd aan bwv en deze gaf aan dat alles opgeteld wordt normpremie eraf en rest wordt op vtlb gecorrigeerd

normpremie is 35.00 dus iedereen ontvangt enige correctie op zorgverzekeraar of al gecorrigeerd door zorgtoeslag weet niet wat max bedrag daarvan is maar die krijg ik niet

tuthola

Ok chapter ik begrijp het, wat fijn dat je die aanvulling krijgt....minder fijn is natuurlijk je gezondheid maar gelukkig nu goed verzekerd voor de dingen die jij nodig hebt  :D

chapter

idd tuthola vorig jaar geen aanvullende verzekering en eerste 20 behandelingen zelf moeten betalen, nu had ik dan hele jaar 112 behandelingen zelf moeten betalen dat had ik niet meer gekund en dan zou drama desastreus zijn want dan kan ik niet meer werken en kom ik thuis te zitten
zelfs huishoudelijke hulp is voor jaar verlengd zodat ik kan blijven werken want dat vinden ze erg belangrijk dat ik deel blijf uitmaken van de maatschappij

tuthola

Zo zie je maar weer dat er ook goede en meedenkende bewindvoerders zijn, en ook toppie van de gemeente dat je de thuiszorg nog een jaar krijgt in deze onzekere tijden met de zorg.
Natuurlijk is dit besluit van de bewindvoerder ook genomen zodat jij kan blijven werken en zodoende meer in de boedel kan storten, het mes snijd aan 2 kanten en is voor jou gelukkig gunstig.
Ik zelf heb met veel pijn en moeite na (alweer :o)  een hoorzitting in december 2013 een nieuwe indicatie gekregen voor de thuiszorg, ik krijg nu 1 x per week 3 uur thuiszorg tot het jaar 2018.
Voorheen was dit 1x per 14 dagen 3 uur. Dit is echt een uitzondering daar ik nog 2 zoons in huis heb en eigenlijk verantwoordelijk zijn voor het huishouden.

patje82

ik snap dat het allemaal wel weer gecorrigeerd word, maar momenteel door alle kleine betalingen die ik erbij heb gekregen en bepaalde dingen voor mijn vervallen zijn betreft toeslagen word het voor mij steeds moeilijker om alle rekeningen op tijd te betalen. ik heb sinds dit jaar maar recht op 20 euro zorgtoeslag. ik moet intussen 125 euro aan lbio betalen, omdat ik een dochter heb die uit huis is geplaatst. hier kom ik niet onderuit. vorig jaar heb ik kwijtschelding moeten aanvragen voor de gemeentelijke belastingen, maar omdat ik teveel verdien krijg ik dit niet. dus sinds november bericht van gekregen en moet dit in 5 termijnen alsnog betalen. dit is 85 euro per maand. ik zou dit geld nog krijgen van de bewind, maar kreeg te horen dat er achterstand was en zodoende deed ze het niet uitbetalen(wat ik nog al vreemd vind,want ik ben van mening dat je niet meer kan aflossen dan je binnen krijgt betreft salaris). dus hoe kun je dan ooit achterstand hebben? ik heb de bwv al verschillende malen gemaild van kunt u het toch niet overmaken, want dan kunt u het recht trekken nadat u de nieuwe berekening hebt gedaan als de nieuwe vtlb er is, maar hier krijg ik geen reactie op.

intussen zijn de volgende regelingen:
- lbio 125 euro p/m
- gemeentelijke belastingen 85 euro p/m
- terug betalen van toeslagen 150 euro p/m(dit zou ik ook nog gestort krijgen, ook hier heeft ze maar een gedeelte van gestort en de rest nog steeds niet)

ik weet dus niet meer hoe het moet allemaal en ben gewoon bang als ik een klacht indien dat ik dadelijk nog minder geregeld krijg met haar.

ik heb intussen geen idee meer hoe ik nog meer moet bezuinigen of alles moet betalen. ik doe al boodschappen voor 35 euro p/w. dus lijkt me niet dat ik nog minder kan doen voor boodschappen.

weet iemand misschien raad of tips?

Boeddha

huh? terugbetalen van toeslagen? kan je uitleggen hoe dat kan?

Be strong, have faith!

Buster

Patje welk soort bewindvoerder heb je?

Beschermingsbewind of WSNP?

chapter

hoi patje
Ik krijg ook geen zorgtoeslag maar met een afdracht van 1000 euro is het wel fijn dat ze mij ook iets gunnen in de zin van ortho voor zoon en voor mij fysio
Ik krijg ook geen huur en zorgtoeslag alleen kgb nog
begrijp me niet verkeerd ik draag met alle liefde 1000 euro af maar ik zou de fysio dan niet meer kunnen betalen, dan zou mijn reserveringen in vtlb gewoonweg ook niet genoeg zijn om alle fysio te betalen en die heb ik o zo hard nodig
Ik begreep van mijn bwv ik zit is wsnp dat als ik afwijzing heb van gemeentebelastingen ivm mijn inkomen dit uit de boedel gaat
Lijkt mij als er teveel toeslag is betaald en deze gecorrigeerd was in je vtlb je deze uit boedel krijgt
Als je die lbio bijdrage betaald heb je dan ook nog je kgb en kinderbijslag? kun je hier geen correctie op krijgen '

chapter

ja tuthola belachelijk
Mij vragen ze ook wat mijn kids doen 14 en 11 maar vind het genoeg als ze eigen kamer doen en vaatwasser of helpen met was hoeven van mij geen ramen te lappen  ;)
liefst van wmo wel en wordt alleen maar erger denk ik

patje82

Quote from: Buster on Jan 15, 2014, 06:56 PM
Patje welk soort bewindvoerder heb je?

Beschermingsbewind of WSNP?

ik zit in de wsnp. de toeslagen terug betalen komt doordat er 2 jaar geleden een fout is gemaakt door de belastingdienst. ze hadden me verkeerd ingelicht en ik heb het klakkeloos overgenomen van ze. hierdoor teveel aan toeslag gehad.

Boeddha

die toeslagen vallen die voor je wsnp toelating? als dat zo is dan valt die schuld ook in je wsnp!
Be strong, have faith!

chapter

idd bij mij zit ook een grote toeslagschuld in de wsnp in mijn geval kinderopvangtoeslag

Boeddha

bij mij ook zo'n schuld. En zelf geld terugbetalen aan een schuldeiser mag ook niet omdat je daardoor andere benadeeld. (is mij op het hart gedrukt door mijn BWV)
Be strong, have faith!

patje82

Quote from: Boeddha on Jan 17, 2014, 08:51 AM
die toeslagen vallen die voor je wsnp toelating? als dat zo is dan valt die schuld ook in je wsnp!

een gedeelte ervan valt onder de wsnp. de bwv heeft al een berekening ervan gemaakt wat ik zelf moest betalen en wat ingediend moest worden. ze kon dit uit de boedelrekening betalen door een herberekening en moest hiervoor toestemming vragen aan de rechter commisaris. die heeft er 3 maanden over gedaan voor antwoord te geven. ze heeft voor die tijd al een gedeelte gestord op me rekening en de rest beloofde ze me te storten naar me rekening zodra er toestemming was. nu is die toestemming er, maar doet ze het restand niet uit betalen, omdat er opeens een achterstand is op de boedel(gaat om ongeveer 70 euro achterstand). ik heb haar al verschillende malen gemaild(laatste keer 2 weken geleden) of ze alsnog het restant wilde overmaken en dit dan verrekend met het bedrag die ik officieel nog krijg zodra de nieuwe vtlb calculator er was. tot heden niets meer van haar vernomen en ook geen bedrag op me rekening.

Boeddha

ik zag zojuist dat de nieuwe calculator online staat.
als ik jou was dan zal ik na het weekend je bewindvoerder wederom bellen en e-mail sturen.
ik verwacht dat het nog wel 2 weken kan duren voordat je een nieuwe berekening ontvangt, want ze moeten van een ieder nieuwe berekeningen maken.

Be strong, have faith!