calculator

Started by chapter, Dec 13, 2013, 08:45 PM

Previous topic - Next topic

chapter

iemand enig idee
begreep dat er in jan en juli een nieuw vtlb wordt gemaakt maar wanneer komt die online voor januari?
als je sept toegelaten bent krijg je dan jan nieuwe of na 6 maanden

Buster

Het lijkt me dat ze per maand de tarieven en calculator aanhouden die voor dat moment gelden.
Wordt er in januari een nieuwe calculator gemaakt dan wordt er vanaf januari een nieuwe berekening gemaakt.
Het heeft met name te maken met de nieuwe hoogtes van de beslagvrije voet.
Die staat al wel online op http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwijtschelding/invoerBeslag.php

Voor de VTLB calculator kun je het beste de officiële site van de WSNP in de gaten houden.
http://www.wsnp.rvr.org/index_vtlb.cfm?section=burger

chapter

hoi buster
Ik begreep dat ik ieder half jaar nieuwe berekening kreeg van vtlb aangezien deze in jan en juli uitkomen dacht ik dat ze ingingen op 1 jan en 1 december aangezien ik wel maand terug te horen kreeg dat ik de stukken dan weer moest aanleveren ivm 50% toeslag op aanvullende verzekering etc

Buster

Op die data zijn er altijd nieuwe tarieven, het kan zijn dat je bewindvoerder dat alvast vooruit berekend.
Eigenlijk wordt er bij elke verandering steeds een nieuwe berekening gemaakt.
Vanaf december bijvoorbeeld wordt geen enkele huurtoeslag nog overgemaakt aan de verhuurder maar rechtstreeks naar de aanvragen, het kan zijn dat dat een nieuwe berekening in december oplevert.

Libra

Hai Chapter,

Inderdaad komt er twee keer per jaar een nieuwe calculator uit. 1 keer in januari en 1 keer in juli.
De nieuwe voor januari 2014 is op dit moment nog niet beschikbaar, maar komt tussen de 1e en 2e week van januari uit.
Je krijgt dus twee keer per jaar een nieuwe berekening van de bewindvoerder, ongeacht het tijdstip van toelating.

Het is dus nog even wachten.

chapter

thnks libra
dan drukke tijdens voor bwv als voor iedereen een nieuwe berekening gemaakt moet worden en voor ons om die weer goed te controleren

patje82

jullie hadden het op de site over dat tussen week  1 en week 2 van 2014 de nieuwe vtlb van januari 2014. nu heb ik gekeken en die is nog niet bekend. weet iemand wanneer het precies online komt. tot heden heeft de bewindvoerder nog geen nieuwe berekening gedaan, maar intussen moeten wel al mijn rekeningen betaald worden en krijg ook al geen huurtoeslag. dus ben bang dat ik het zo niet lang vol hou en alles.

de bewindvoerder mailt me ook opeens niet meer terug.

huubV

Als er nog geen nieuwe berekening is geldt de oude toch nog, die vervalt toch pas bij de nieuwe
en wordt alles(zoals bij ons) normaal betaald ??

Boeddha

precies, oude is nog geldig en mocht het zijn dat de vtlb anders uitpakt zal de bewindvoerder vast en zeker er voor zorgen dat je de eerst volgende maand minder in de boedel moet storten.
Be strong, have faith!

chapter

dat klopt dat oude nog geld maar ben vanaf 1 november aanvullend verzekerd en sept toegelaten dus november en december zelf moeten betalen geen herberekening, niet zo n probleem premie was 65 euro maar nu heb ik er 50% boete overheen gehad omdat ik alleen aanvullende afneem en moet ik 100.80 zelf betalen en dan nog mijn basisverzekering dus bijna 190 totaal
Ik zit nu dus wel te wachten op nieuw vtlb maar idd het wordt dan naderhand wel verrekend

huubV

Dat wist ik niet, kan je tussentijds in het jaar nog aanvullend verzekeren, ik dacht dat het alleen
per 1 jan. kon., of lees ik het verkeerd?

chapter

ik kan door cvz niet over van basis tot na wsnp dus ben gaan proberen of ik ergens aanvullend verzekerd kon worden en uiteindelijk gelukt alleen kreeg ik een mail dat er per 1 jan 50% boete bijkwam omdat ik geen basisverzekering heb en het dus wel veel gaat schelen dat die aanvullende premie volledig wordt gecompenseerd

Knibbel

Huub, een keer per jaar geldt volgens mij alleen voor de basisverzekering. Aanvullende verzekering kun je gewoon door het hele jaar afsluiten.

@Chapter,
Ook als je niet bij het CVZ bent ondergebracht en alleen maar een maand achterstand hebt kun je niet overstappen naar een andere (goedkopere) zorgverzekeraar. Althans dit is bij mijn zorgverzekeraar, ga er vanuit dat dit bij alle zorgverzekeraars geldt.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

chapter

hoi knibbe
Ja dat klopt en houden me nu ook vast pas als wsnp is beeindigd kan ik over
Ik had een nota bij famed open staan mocht die van bwv niet betalen dus code rood melding
nu toch toestemming gehad te betalen zegt famed ja we halen die code rood niet weg zolang je in wsnp zit pfff
noemde het onder bewindvoering dus nog maar een mail erheen voor bevestiging ervan en die naar bwv sturen mogelijk kan zij er wel voor zorgen dat het weer kan als ze aangeeft dat ik nu bij ben met alle betalingen

tuthola

maar nu heb ik er 50% boete overheen gehad omdat ik alleen aanvullende afneem en moet ik 100.80 zelf betalen en dan nog mijn basisverzekering dus bijna 190 totaal

Chapter moet je nu voor elke maand die 50% boete betalen ? En krijg je die 190 euro dan elke maand gecorrigeerd op je vtlb?