alle schulden oversluiten

Started by Lizayra, Dec 10, 2013, 08:45 AM

Previous topic - Next topic

Libra

Lizayra, ook voor jou geldt, gooi niet teveel in één keer naar de schuldeisers!!

Zijn jullie het afgelopen jaar nog naar een arts of ziekenhuis geweest?
Houdt er dan rekening mee dat de zorgverzekeraar altijd nog achteraf kan komen met een rekening, onder de noemer van eigen risico!!

Dus de helft van wat je overhoudt gebruiken om schulden af te lossen en de andere helft houden als buffer!

Wij schuldenaren kennen allemaal het fenomeen dat we zo snel mogelijk, zoveel mogelijk willen aflossen en daarvoor elke cent die we maar hebben aanwenden. En daarbij vergaten we allemaal in het begin die zo vreselijk nodige, maar bovenal noodzakelijke buffer!!!
Die buffer maakt niet alleen dat je bijvoorbeeld het eigen risico kunt opvangen, maar ook een wasautomaat die stuk gaat of een (onverwachte) reparatie aan een auto.

Hoe raar het ook klinkt, geloof me, je kunt beter een jaar langer over de aflossingen doen dan dat je geen buffer hebt en onverwachte kosten daardoor niet kunt opvangen!!

Het aflossingsplan wat je nu voor jezelf hebt opgesteld is supergoed!!
Inderdaad, als je er 1 afgelost hebt, dat bedrag (naast het maandbedrag wat je al betaalde) inzetten om versneld af te lossen, is je winner!
Zeker als het dure postorderbedrijven of credit card bedrijven (met hele hoge rentes) betreft, haal je daar de eerste winst.

Heel veel succes dame!

Lizayra

Manlief heeft in januari dit jaar een hartinfarct gehad dus dat eigen risico is er al lang doorheen, zelf ha ik gelukkig niets dit jaa. Ik laat het voorlopig op de spaarrekening staan, al moet ik zeggen dat ik vandaag 2 geweldige rollades heb gescoord voor de kerst (zijn alle kinderen hier dus 8 man aan tafel) en een pak haarverf voor mezelf (was een half jaar geleden denk ik dus hard nodig, voelde me zo armoedig). Morgen spelen we kappertje hier thuis: ik knip iedereen inclusief mijzelf, en manlief verft mijn haren :-) .