wat te doen? ik weet het niet meer

Started by Stanley, Dec 05, 2013, 10:34 AM

Previous topic - Next topic

Stanley

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum maar heb toch wel dringend een vraag.
Ik heb momenteel 11.000 euro schuld met name bij het cjib over een voertuig wat nu na 3jaar eindelijk van mijn naam is.

Nu heb ik zelf de gemeente hulp gevraagd en hier nooit meer iets op gehoord.
Ook niet na herhaaldelijk zelf bellen.
Daarna krediet bank aangeschreven en ook daar hoor ik niks meer van. Ja mevrouw we zijn ermee bezig etc etc.

Nu had ik sch.ulden.pl.an aangeschreven en deze kwamen direct langs belde direct etc.
Nu ben ik bang dat ik een enorme fout begaan heb door hiermee in zee te gaan.

Er valt overigens weinig te vinden en niets negatiefs.. maar aangezien ik een aanzienlijk bedrag na ar hun ga overmaken ben ik bang dat ik zo helemaal in de problemen kom.

Ik sta zo ongeveer 3 kwart van mijn loon af.
Dit start per begin december en de looptijd word 3 jaar.

Is er iemand die mij kan helpen?  Ik krijg overigens netjes een inlogcode etc waar ik alles mee kan inzien.
Verder maaak ik zelf het bedrag over naar hun ipv dat alles op mijn schulden rekening gestord word.
Dit vond ik zelf prettiger.

Iemans tips? Contract is al getekend en daar niets zorgwekkends kunnen vinden.
Maar je weet maar nooit..

Be

Hoi Stanley, kan me je paniek voorstellen. Heb er niet zoveel verstand van, dus heb niet direct nuttig advies voor je. Heb op hun site gekeken, tsja.... ik weet het niet. Maar er zijn er hier een aantal die echt wel wat antwoorden voor je hebben denk ik. Sterkte!

peter

Hoi Stanley,

Ik ben niet positief over schuldenplan.nl, omdat deze niet is aangesloten bij het NVKK/BPBI en/of niet NEN8048 is gecertificeerd. M.a.w. ze hebben hun proces v.w.b. niet geborgd, wat voor mij geen vertrouwen geeft voor de toekomst. zie http://www.schulden-vrij.info/index.php?topic=47070.0

Je kunt nog via de wettelijke bedenktijd onder het contract uitkomen. Voor schulphulp kun je terecht bij http://schuldhulpmaatje.nl, humanitas, http://112schulden.nl/ of de gemeente.

Bovenstaande hulp is eerlijk en hebben enkel als doel je te helpen en niet het vullen van de eigen portemonnee.

Peter
Administrator Forum

Buster

Hoi Stanley, welkom op het forum.

Er zijn maar een beperkt aantal mensen en beroepen die tegen betaling voor je mogen bemiddelen met schuldeisers. Naast een gemeentelijke instelling zijn dat beschermingsbewindvoerders en advocaten.
Of schuldenplan daaronder valt weet ik niet.

Wat is hun plan? Dat je na 36 maanden kwijtschelding krijgt of dat je binnen 36 maanden alles hebt afgelost?

Of gemeentelijke schuldhulpverlening een optie is hangt af van je CJIB boete, is die ouder of jonger dan 5 jaar? Als hij jonger is bestaat er een kans dat je niet in aanmerking komt omdat de schuld voorkomen had kunnen worden. Als hij ouder is dan 5 jaar kan het CJIB ermee akkoord gaan om de boete te bevriezen zodat je die na het traject alsnog kan voldoen. 

Als ik naar de hoogte van je totaalschuld kijk vraag ik me af, waarom zou je het niet zelf aan kunnen pakken?

Stanley

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reactie.  Ben er zelf nog even achteraan gegaan met bellen.
Maar er is bij allen dus gewoon een regeling getroffen.
Dus ik ben al lang blij.

Binnen 3 jaar alles afbetaald zonder kwijtschelding dit gaan ze nu dus bij 1 proberen.
En ik begreep van hun zelf dat er waarschijnlijk al een akkoord was.

Ik kon het niet zelf oplossen omdat ze van mij al mijn loon op gingen eisen.
Dus dan hield ik niks over en kon ik de rest (1) rekening niet betalen waardoor je dus in een cirkel blijft.

Ik had tegen 1 gezegt dat ik maar 50euro kon missen en die ging alleen akkoord met 100 anders zouden de kosten alleen maar hoger worden.

Dus werd gewoon keihard bedreigd.

Met dat voertuig kon ik niets aan doen, maar dat is nu gelukkig allemaal geregeld en meeste al betaald gelukkig.
Overigens betaal ik hun niet heel veel hoor voor hun diensten.

Ik wacht het nog wel even af, tot nu toe is gewoon alles geregeld.

Dus zo slecht zijn ze ook niet, iig ik heb niets gehoord van alle eisers dat ze niet akkoord zijn.

Iig bedankt!  Ik ga nog even contact opnemen met die anderen.
Gemeente en krediet bank mogen van mij lekker wegblijven. 

peter

Met alle respect, dit is geen erkende schulphulp instelling. Hebben ze het minnelijke traject voor jou opgestart? (Binnen 3 jaar alles afbetaald zonder kwijtschelding dit gaan ze nu dus bij 1 proberen.)
Peter
Administrator Forum

Buster

Stanley, wellicht begrijp ik je vraag niet helemaal.

Je hebt het contract ondertekent en er zijn al afspraken gemaakt.
Dan ben je dus al een traject ingegaan.
En eigenlijk heb je er wel vertrouwen in.

Als je vraag is of iemand hier negatieve ervaringen heeft met schuldenplan is het antwoord (zover ik weet) nee. Een negatief advies geven over een instelling gebeurt hier alleen als dit aantoonbaar is. Wat er wel verteld kan worden is welke alarmbellen er afgaan bij het bekijken van een site.

Als er hulp wordt geboden in de vorm van een traject van 36 maanden en daar moet per maand een bedrag voor worden betaald is een van de dingen waar wij op letten of de instelling is aangesloten bij het NVVK, of een van de andere erkende instellingen. In dit geval is dat niet zo. Vandaar de vraagtekens.

Mocht er namelijk iets mis gaan in de betalingen, in het nakomen van de afspraken of de regeling komt om een andere manier te vervallen worden alle schulden weer in een klap actief inclusief de wettelijke rente met terugwerkende kracht. Wil je daarna nog hulp via een officieel traject wordt dat erg lastig.
Ook al geef je zaken uit handen, aan wie dan ook. Juridisch ben en blijf je altijd verantwoordelijk voor je eigen financiën en administratie. Dat geld ook voor begeleiding in een officieel traject via de gemeente of via de rechter.

sacredfour

Om je risico toch enigszins te beperken moet je kopie,s vragen van alle afspraken die met alle schuldeisers gemaakt zijn.  Je zou deze schuldeisers ook kunnen aanschrijven om in geval van het niet nakomen van gemaakte afspraken jouw direct te informeren. 
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Libra

Quote from: Stanley on Dec 05, 2013, 10:15 PM
Ik kon het niet zelf oplossen omdat ze van mij al mijn loon op gingen eisen.
Dus dan hield ik niks over en kon ik de rest (1) rekening niet betalen waardoor je dus in een cirkel blijft.

Welkom Stanley!

Ik weet niet waar je in eerste instantie jouw informatie vandaan gehaald hebt, maar jouw bovenstaande quote is dus sowieso al pertinent onjuist!

Iedereen in Nederland heeft namelijk recht op de Beslagvrije Voet.
Of in het geval je in een traject terechtkomt op het Vrij Te Laten Bedrag.
Ondanks het feit dat dit geen vetpot is, stelt dit bedrag je wel in staat normaalgesproken om aan je vaste verplichtingen te voldoen.

Persoonlijk ken ik dit bedrijf niet en heb daar dus dan ook geen oordeel over.
Helaas heeft de ervaring tot nu toe geleerd, dat veel van deze particuliere bedrijven er alleen maar op uit zijn om hier zelf een dikbelegde boterham aan te verdienen en dat de schuldenaar vaak nog verder in de problemen komt.

Als mensen hier zoals Peter een negatief advies uitbrengen over die instantie, dan zou ik daar zeker naar luisteren en dit ter harte nemen.
Want, net zoals Buster ook al aangaf, dit wordt nooit gedaan tenzij daar een hele goede reden voor is.

Ondanks dat het opstarten van een traject via de Gemeente soms wel even wat voeten in aarde kan hebben, heb je in ieder geval de garantie dat je bij een erkende schuldhulpverlener ondergebracht wordt en dat je na 3 jaar absoluut wél een schone lei kunt krijgen!
En dan zwijg ik nog maar even over het feit dat deze hulp kosteloos is voor de schuldenaar.

Ik begrijp heel goed dat "een kat in het nauw" rare sprongen kan maken, maar ik vraag me toch echt oprecht af of je jezelf hiermee een dienst bewezen hebt........
Ik hoop van harte voor jou dat het allemaal wel goed afloopt en niet dat je straks moet zeggen: "had ik maar......"

Als je toch zou besluiten dat je hiermee verder wilt gaan dan zou ik de tip van Sacredfour zeker ter harte nemen en zelf in contact blijven met de schuldeisers.
Maar tegelijkertijd denk ik dan: wat kan dit bureau dan wat je zelf niet kunt?"
Als zij deze afspraken hebben kunnen maken met de schuldeisers had je dit mijns inziens zelf ook gekund!!
Bovendien zou je dan eerder schulden kunnen aflossen, omdat je dit bureau dan niet maandelijks hoeft te betalen en je dit bedrag in zou kunnen zetten voor de schuldeisers.

Het is en blijft natuurlijk jouw eigen vrije keuze, maar als ik jouw vraag zo lees dan heb je er zelf eigenlijk ook geen goed gevoel bij.
Misschien wijsheid om eens even bij jezelf te rade te gaan waar dit gevoel vandaan komt.

Heel veel succes!