advocaat kosten

Started by problem123, Dec 03, 2013, 10:46 PM

Previous topic - Next topic

problem123

dit ga ik zeker doen alleen dan wel eerst het bedrag overmaken (aan de originele schuldeiser) anders kan de advocaat nog snel iets bedenken om daar onderuit te komen.

Buster

Ter algemene informatie, de KvK raad zelfs aan als incasso druk middel deze methode te gebruiken,...

"Een dergelijke aanvraag is een effectief incassomiddel als alle andere maatregelen zijn gestrand op betalingsonwil. De schuldenaar zal de aanvraag vaak als een alarmsignaal ervaren en proberen alsnog te betalen om faillissement af te wenden."

http://www.kvk.nl/ondernemen/financien/debiteurenbeheer-en-incasso/faillissement-van-een-klant-aanvragen/

sacredfour

Dat klopt Buster.
Griffierkosten in rekening brengen zonder dat deze gemaakt zijn is oplichting.
Het is voor dit laatste dat je een klacht kan indienen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

Incasso_deskundige

De kosten in het concept-verzoekschrift lijken buitensporig. Zolang er geen procedure is gevoerd en geen zaak aanhangig is, ben je volgens mij geen griffierecht verschuldigd. Ook de post "salaris advocaat" lijkt niet op z'n plaats. Ik heb ook geen idee of hier de behandelingstijd voor de behandeling van het incassotraject wordt bedoeld, of dat hier het zogenaamde "salaris gemachtigde" wordt bedoeld, het bedrag dat je verschuldigd bent zodra een zaak middels dagvaarding is ingesteld. De administratiekosten zijn in beginsel ook buitensporig als er al (hogere) buitengerechtelijke incassokosten worden gerekend. De informatiekosten lijken ook buiten proportie, het zou kunnen dat op basis van algemene voorwaarden "meer" dan normaal gerekend kan en mag worden, maar dan moeten die wel van toepassing zijn en moet de rechter daar in mee willen gaan.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

problem123

ik kom uit die rot schuld maar ik heb nog zoveel zaken om te delen eigenlijk. ik ga hier af en toe wat posten hoe ik iets geregeld heb ik wil mijn fouten op tafel leggen hier zodat andere er weer informatie uit kunnen plukken dit stukje heb ik van jullie geleerd dankjewel en ik laat echt weten hoe dit afloopt. ik start binnenkort ook en topic hoe ik 6.600 euro niet heb hoeven te betalen (vanwege fouten bij de incasso procedure)
wie dit forum heeft opgezet top :)

gewoon

hoi

Zou ook eerst en vandaag nog als het  kan die hoofdsom betalen, voor dat je de brief schrijft naar die advocaat.

En vermeld dat je de hoofdsom betaalt hebt, de brief van deze advocaat is bijna een maand oud en je zit niet te wachten op een volgende brief waar wel een datum in staat dat het naar de rechter gaat.

Je bent blij met dit forum, en kan je zeggen dat ik ook met plezier naar mijn werk gegaan ben vandaag, je ziet niet iedere dag iemand, 123 veertienhonderdvijftig euro overhouden in 1 dag, zonder enig probleem   :)

Gewoon eerlijk

Knibbel

Quote from: gewoon on Dec 04, 2013, 09:00 PM
Je bent blij met dit forum, en kan je zeggen dat ik ook met plezier naar mijn werk gegaan ben vandaag, je ziet niet iedere dag iemand, 123 veertienhonderdvijftig euro overhouden in 1 dag, zonder enig probleem   :)

Gewoon eerlijk
Kon het niet laten.... Wat een heerlijke reactie weer van jou Gewoon!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

An0niempje

Heb dit verhaal zitten lezen en was eigenlijk wel benieuwd of hiermee idd de kous af was, of dat ze toch nog geprobeerd hebben om de advocaatkosten ed op je te verhalen.
Of staat dat ergens anders op het forum? Heb namelijk nog geen tijd gehad om alles te lezen.