Armoede in Nederland sterk toegenomen

Started by Dick, Dec 03, 2013, 06:14 PM

Previous topic - Next topic

Dick

In 2012 nam de armoede in Nederland evenals het jaar ervoor sterk toe. Dat concluderen het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Sociaal en Cultureel Planbureau (SCP) in het Armoedesignalement 2013.

http://www.nu.nl/geldzaken/3643913/armoede-in-nederland-sterk-toegenomen.html
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

jowie46

Klopt ik zag het net ook op het nieuws.
En een beetje zonneschijn in 2014.
Maar goed dat zou in 2013 al zo zijn, heb er niet veel van gemerkt nog.

Buster

Nou beetje zonneschijn?

Het cijfer groeit minder hard,.. dat is nog steeds groeien, toch?

Kaatje

Zonneschijn??? Die mening deel ik niet. Armoede stijgt. Ook volgend jaar nog. Las vandaag op internet dat het werkloosheidscijfer ook stijgt. Ook in 2014!!

Uwv maakt nu reclame omdat veel mensen niet weten wat de financiële impact is bij ziekte of werkloosheid. Dus als de werkloosheid toeneemt dan zijn er mensen die niet voorbereid zijn op de financiële gevolgen.

gewoon

Hoi heb een pis link berichtje net niet geplaats, had wat met dat de armoede helemaal niet toeneemt.

Maar bij uitblijven van eerlijkheid groeit de groep die in armoede verder moet, sterk.

Kaatje

Ben nu wel benieuwd naar het bericht dat de armoede niet stijgt Gewoon.
Maar kan het beter niet vragen denk ik.

gewoon

Ha Kaatje

Zou willen dat ik het op een dienblad kon rond brengen maar ik heb ook geen wijsheid op mijn kaart staan.
Wel is het dat ik lang de wens heb om op vakantie te gaan naar Denemarken dit omdat dat de eerlijkste mensen die er zijn, en daarmee zijn zij daarmee de meest gelukkige mensen op aarde.

1 op 1 je vraag, ons land is zeer rijk, maar als er mensen rond wandelen die daarmee er geen armoede kunnen zien is een drama.

op afstand, voorbij eerlijk

Knibbel

Ik zie ook nog niet enige zonneschijn voor 2014. Als ik alleen al om mij heen kijk en ook bij mijn man en mijzelf, ook wij zijn niet zeker van nog een baan in 2014, met alle gevolgen van dien.....

Wat de armoede betreft... misschien niet direct treffend, maar geeft wel aan dat mensen minder te spenderen hebben en veel sneller reageren op aanbiedingen:

Hadden vorige week een 'brooddag' in onze winkel. Voor weinig geld konden mensen broden kopen. Nog voor openingstijd stonden de mensen te wachten, rijen aan de kassa, topdrukte. Dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij eerdere 'brooddagen'. Persoonlijk vond ik de drukte helemaal niet erg, het deed mij enorm goed om mensen voor bijna weggeefprijzen aan broden te voorzien. Honderden broden zijn die dag over de toonbank gegaan......
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Libra

Quote from: Knibbel on Dec 03, 2013, 11:00 PM
Hadden vorige week een 'brooddag' in onze winkel. Voor weinig geld konden mensen broden kopen. Nog voor openingstijd stonden de mensen te wachten, rijen aan de kassa, topdrukte. Dit hadden wij nog niet eerder meegemaakt, ook niet bij eerdere 'brooddagen'. Persoonlijk vond ik de drukte helemaal niet erg, het deed mij enorm goed om mensen voor bijna weggeefprijzen aan broden te voorzien. Honderden broden zijn die dag over de toonbank gegaan......

Met andere woorden: hoe schrijnend wil je de werkelijkheid in beeld brengen??!
De kille realiteit die de (theoretische) cijfertjes en prachtig uitgedachte plannetjes achter een bureau loochenstraffen...... :'(

Maar hé.......wij hebben toch geen armoede in Nederland??
:P