onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Burningspirit, wat een geweldig nieuws! En zo zie je maar, eerlijkheid duurt het langst...

Proficiat nog, ben erg blij voor je.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gewoon

Ha burningspirit

Gefeliciteerd, en dat het begint met maar twee dagen is ook niet fout, dit met een knipoog naar je zorg, dat je alles laat vallen om je voor  honderd procent in een baan te storten.

En je hebt groei mogelijkheden, volgens mij kan het niet mooier.

Goed zo

tuthola

Fantastisch nieuws burningspirit, het zonnetje gaat een beetje voor je schijnen :-)

Boeddha

;D gefeliciteerd! Wat een fijn nieuws!!
Be strong, have faith!

burningspirit

en dan te bedenken dat .... bijna.... de enige dag dat ik nu echt niet wil/kan werken sneuvelde.... het was precies die dag dat ze eigenlijk echt iemand nodig hebben....
ik heb heel open en eerlijk verteld dat ik eerst wilde weten of ik op mijn plek ben daar, alvorens ik definitieve regelingen ga maken voor die dag..... dacht echt: dit gaan ze niet doen, alhoewel ik wel had gezegd dat ik, als ik mn plek heb gevonden ik er ook vol voor ga.... dat ik me er alleen op dit moment nog niet totaal in durf te storten vanwege eerdere ervaringen.....
maar ze geven me een kans!!!! ik ben echt heel blij  ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Buster

lonkes1984

Wat een goed nieuws!  ;D
Gefeliciteerd!!
Don't look back.... You're not going that way!

Be

nooitmeer

Gefeliciteerd!!

Erg goed nieuws!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

Even bijpraten....
Vanmorgen ongeveer twee uur getelefoneerd
Voornamelijk met UWV en Gemeente (WWB) maar ook met belastingdienst en één schuldeiser (zie draadje bij vragen over schulden/ ING - Vesting Finance Fiditon.
WWB zal niet worden uitgekeerd vóórdat UWV de laatste 11 dagen van mijn WW uitkering heeft gespecificeerd
UWV heeft mijn inkomstenopgave niet ontvangen..... waarom niet? mail kwam gewoon niet aan dus moest vandaag opnieuw verstuurd worden.....naja, je moet alles zelf in de gaten houden, dat blijkt maar weer eens
En jawel: als de verwerking van mijn opgave zo lang duurt als ze zeggen bij UWV (vijf dagen) dan loopt de tweede maand, dat we 'stabiel' zouden zijn (dus alle primaire lasten betaald) al weer in de soep.....
Goed, het is niet anders.
Komt me zo vermoeiend bekend voor. Krijg ook aan telefoon allerlei vragen: heeft u wel dít gedaan en dát....? Houdt u er wel rekening mee dat.... want anders....enzovoorts..... Pffffffffffffffffffff mag ik even zuchten  :( ?
Hoe vaak ik dit allemaal al niet gehoord heb.... ontelbare keren

En dan hou ik nu nog maar wijselijk mijn mond erover; maar ik wéét dat het volgende maand ook weer 'bal' zal zijn: dan heb ik namelijk drie soorten inkomsten, waarvan er eentje waarschijnlijk nog niet gespecificeerd zal zijn, want dat betreft mijn nieuwe baan..... krijg ik weer hetzelfde gedoe; email die niet naar behoren werkt, kantoormedewerkers die van elkaar niet weten waar ze mee bezig zijn geweest enzovoorts....
Geen dag is saai en een 'huge' training in GEDULD krijgen we...... alsof we daar niet al tónnen van hebben, van geduld.... pfoeh, als je dat geduld kon uitdrukken in euro's hadden we géén schuld meer.....  ;D
Laat ik er nu maar een lolletje van maken, want anders hou ik het niet vol. Mijn 'therapeutische' werk buiten (post en krant) helpt me echt bij het volhouden. Vandaag heb ik mijn post wijk in twee delen gedeeld en over elk deel ongeveer een uur gedaan. Terwijl ik 100 meer poststukken had dan vorige keer! Dan klop ik mezelf maar weer op de schouder, hahah, want een ander doet het niet. Alhoewel, soms krijg ik ze (complimenten) wél gelukkig, dat moet ik zeker niet vergeten!

Groot verschil sinds ik hier voor het eerst een beetje verward op het forum verscheen: ik ben nu bezig met plannen, vooruit kijken en denken in oplossingen. Toen ik hier voor het eerst kwam, ongeveer drie maanden geleden, kon ik alleen nog maar mekkeren en zeuren en was nog niet geheel vrij van het wijzen naar anderen en van struisvogelgedrag. Nu dus wel. Op een enkele dag na, waarop ik weer eventjes in het putje zak. Inmiddels weet ik ook hoe ik dat bij mezelf moet aanpakken. Even een 'time-out' nemen, geen belangrijke dingen doen, even relaxen, een bad nemen en bezig gaan met huishoudelijke dingen, die overzichtelijk zijn. Één ding aanpakken en me wentelen in de tevredenheid als dat ene ding gelukt is. Bijvoorbeeld: de handdoeken was doen en genieten van mijn badkamerkast waar ze dan opgerold en op kleur in liggen.... gaat nergens over maar ik vind dat nu eenmaal erg lekker.....  8)

tot zover en weer bedankt voor het lezen van mijn geneuzel....  8)  ::)  :P

Bloem2

Doorbijterd! En vandaag scheen de zon ook voor jou..

catlady

Ik lees echt met verbazing en gepaste bewondering jouw verhaal!

Een van de dingen die ik je mee kan geven, is als je een mail stuurt, altijd een lees en/of ontvangstbevestiging te vragen.
De ontvangstbevestiging is jouw bewijs dat het bericht ook daadwerkelijk aangekomen is. De leesbevestiging dat de mail geopend is.

Verder wens ik je nog heel veel geduld en zonneschijn toe!

burningspirit

Vandaag zijn we weer bij Meisje geweest.  ;D
Wederom een goed gesprek en een nieuwe afspraak: 27 maart. Op die dag gaan we de aanvraag voor het B.A.C. invullen en zal Meisje met het B.A.C. bellen om een afspraak te maken daar.... ik moet het eerst nog meemaken, wil ik het echt geloven.  ::)
Meisje was tevreden, ondanks de vertraging die we nu toch even weer oplopen door het gedoe met de uitkering. Waar ze overigens herkenning over ventileerde: zouden ze het ooit in één keer goed doen bij de uitkeringsinstantie?
Ze gaat er van uit dat we volgende maand hoe dan ook 'stabiel' zijn. Sterker nog: we waren ruim binnen de gestelde tijd (één uur) klaar met alle onderwerpen en hadden dus nog een kwartiertje over. Waarin Meisje ons zei dat mensen zoals wij ervoor zorgen, dat ze weer energie en motivatie krijgt om haar werk te blijven doen...... Bij sommige dingen remt ze ons een klein beetje af: het B.A.C. moet ook nog wat te doen hebben, zegt ze, en ze gaan daar toch ook nog een aantal dingen controleren alvorens het minnelijk traject in te zetten. We hebben Meisjes checklist gekregen, waarop we al een boel kunnen aanvinken en een mapje om er alles in te stoppen, dat mee moet naar het B.A.C. Dus: ik heb de checklist in het mapje gestopt en ga ervoor zorgen dat alles in detail daar in zit over een maand.  ;D Ondertussen zelf nog steeds rekening houdend met allerlei hobbels en bobbels die nog kunnen ontstaan.....
Onderweg naar buiten hield 'La mama' (maatschappelijk werkster) me staande: Mag ik even iets vragen? Heb je die baan nou nog gekregen...??? Zij helemaal blij toen ik bevestigend antwoordde....  ;D

Wat ik wel merk aan mezelf is dat ik me nogal nerveus gedraag: ik wilde het antwoord op vier vragen bij Meisje inleveren, bleek dat ik dat de vorige keer ook al had gedaan en eerlijk..... ik wist dat niet meer, had niet op de agenda van vorige keer gekeken en had dus opnieuw het hele 'proefwerk' gemaakt..... Daar schrok ik toch wel een beetje van. Meisje zei: laten we het maar als verwerking beschouwen en dat.... was precies zoals ik het voelde. Mijn man pakte me na twintig minuten alle pennen af, die ik voor me had liggen (vier kleuren) en zei: nou hou je daar even mee op.... bleek dat ik steeds met die pennen aan het rommelen was, naast elkaar leggen, eentje pakken en weer neerleggen enzovoorts... geen idee dat ik dat deed. En ook hadden we een afspraak in het huis waar onze oudste dochter woont, om kwart over vier vanmiddag. Ik had tegen de begeleidster gezegd dat ik niet wist hoe laat we werden verwacht maar zag later dat mijn dochter het geappt had.... wist ik dus niet meer. Misschien ben ik nerveuzer over alles dan ik zelf wil toegeven.....?

De afspraak met dochter ging over de suggestie van haar psychiater om lichte tijdelijke medicatie te gaan gebruiken, om rustiger te worden on haar hoofd. Dezelfde psychiater had ook gezegd dat hij eventueel later, als de proef met de medicatie was gedaan, een onderzoek zou kunnen starten naar eventuele ADD naast haar al gediagnosticeerde PDD-NOS. Onze dochter wilde onze mening weten over de medicatie. Maar had het dus ook over die ADD even.... precies nu ik ook al wat info daarover had opgezocht m.b.t mezelf. Goed, het maakt niet uit, wat voor etiketje zij of ik heeft of krijgt, maar misschien kunnen we er iets mee. Later. Wat ook bemoedigend was, was dat onze dochter helemaal content was over ons: Wie heeft er nu zulke 'coole' ouders als jullie, volgens mij bijna niemand!  ;D ;D ;D Toch leuk om dat te horen!

En dan..... merk ik toch telkens weer dat dat kranten bezorgen  een hele goede zet van mij blijkt te zijn: ik heb vanmiddag weer binnen anderhalf uur alles bezorgd, terwijl het de hele tijd een beetje regende. Zelfs hiervan heb ik genoten, heb mijn 'training' weer gehad en voelde me weer lekker voldaan toen ik thuis was. Kleddernat thuis gekomen maar in-en-in tevreden.  ;D

Wordt vervolgd
Greetz  ;D

Buster

hallo? SCHOUDERKLOPJE!!!!!!!

Ik snap best dat je zo nerveus was, zou ik ook zijn als je al zo lang probeert ergens voor in aanmerking te komen. En je hebt dus twee dikke complimenten gehad vandaag. "Het BAC moet ook wat te doen hebben" en de "coolste ouders ever" Die mag je in je zak steken.

Het gaat helemaal de goede kant op!