onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

jan

Nog 2 jaar te gaan en dat gaat jullie zonder meer lukken.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Katniss

Ik hoop dat de nieuwe bewindvoerder voor jullie goed werk verricht, zodat jullie de 2 komende jaren goed doorkomen. Het is een mooie mijlpaal. Nu nog 6 maanden en dan ben je al op de helft.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

burningspirit

Haha dank je Katniss, die was nog niet bij me opgekomen  ;D ;D ;D
Ja ik heb goede hoop dat het goed komt allemaal. Ik permitteer me kleine dromen over wat ik ga doen als we 'vrij' zijn.... is het heel raar dat ik nu al verlang naar de dag dat ik zonder belemmering weer kan gaan post bezorgen? met een OVO (overeenkomst van opdracht) die nu niet geaccepteerd wordt omdat het een soort zelfstandig werk is?
Hahaha.... ik heb nog wel meer dromen! Soms houden die dromen me op de been, als in: ha straks kan ik weer lekker doen en laten wat ik wil, nog even bikkelen en dan..... vrij  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

Even weer een kleine update.
Onze voormalige bewindvoerster was niet ziek waardoor ze stopte met het werk. Ze werd ontslagen waardoor ze zich ziek meldde..... Althans dit werd gesuggereerd door de nieuwe bewindvoerder.
Ik schoot gelijk in de stress, want meneer wilde het wel per telefoon/email afhandelen allemaal. Uiteindelijk is hij wel een keer bij ons thuis geweest, op mijn verzoek. Kort en goed: dit lijkt me ook een redelijk persoon. Hij was in elk geval wel te spreken over mijn wens om post te gaan bezorgen en heeft voorgesteld dat het postbedrijf een briefje zou maken waarop een schatting van het aantal uren stond. En de vergoeding, daar trek ik eerst 30% van af (wat ik dan op een spaarrekening zet voor eventuele afdracht aan de belasting later) en het restant gaat dan mee in de berekening van de afdracht aan de boedelrekening. Ik loop dus nu weer heerlijk buiten met de post! Door het mooiste park in de stad ga ik op de fiets en dan ga ik naar de 13de verdieping van een flatgebouw om met mijn ronde te beginnen en heb gelijk een geweldig uitzicht over datzelfde park! Geweldig vind ik het.

Dus.... ik heb nu drie werkgevers: de instelling waar ik vervoersbegeleider ben, het postbedrijf en de organisatie waarvoor ik zorgverlener ben. Alle drie leuk werk. Vervoersbegeleider ben ik twee dagen per week, post bezorgen doe ik ook op twee dagen in de week en de zorg voor de mevrouw (waar ik het in één van mijn vorige posts over had) deze week twee keer, maar voorlopig is alleen één ochtenddienst vaste prik. Betekend dus dat ik behalve werken ongeveer evenveel tijd extra kwijt ben aan heen en weer reizen met de bus en/of fiets. En dat had ik me niet bedacht. Het is erg druk en ik ben dan ook geregeld flink moe. De sollicitatieplicht blijft, zolang ik nog niet in de verste verte aan de verplichte 36 uur kom.
Maar goed. Dat is allemaal niet zo erg.

Wel deze weken weer wat stress gehad vanwege een misser met de zorgverzekering. Combi van niet ontvangen post met door drukte negeren van de signalen dat er iets was misgegaan. Gevolg: een vordering naar de deurwaarder..... ieksss   :o Op de site gekeken, in eigen account ingelogd, ziekteverzekering gebeld. De brief was al de deur uit, nog maar net. Deurwaarderskantoor gebeld: brief was nog niet aangekomen. En toen kwam er een opmerking van een dame van het deurwaarderskantoor, die lijkt op de reclame van een supermarkt: "Als je nou slim bent.... " Ze suggereerde om het bedrag aan de zorgverzekeraar te betalen, hetgeen die zv dan ook weer door moet geven aan de deurwaarder.... waardoor het wellicht allemaal met een sisser afloopt. Goed dat heb ik gedaan met het gevolg dat we nu even geen rooie rotcent hebben voor boodschappen maarrrr.... ik heb nog wat voorraadjes in de kast en vriezer gelukkig. Pffffff

Wat ik wil zeggen eigenlijk: (en dat ga ik nog dit weekend doen) maak je administratie in orde en hou het wekelijks bij! Ik heb me even laten verleiden om het op zn beloop te laten en dit is wat er van komt....: stress die eigenlijk nergens voor nodig is.
Right! We blijven leren.  ;D

Marjan12

QuoteWat ik wil zeggen eigenlijk: (en dat ga ik nog dit weekend doen) maak je administratie in orde en hou het wekelijks bij! Ik heb me even laten verleiden om het op zn beloop te laten en dit is wat er van komt....: stress die eigenlijk nergens voor nodig is.

Dit is een wijze les. Gelukkig voor jullie dat het goed is afgelopen, het had ook anders gekund en daar zit je niet op te wachten.

Chrissie

QuoteWat ik wil zeggen eigenlijk: (en dat ga ik nog dit weekend doen) maak je administratie in orde en hou het wekelijks bij! Ik heb me even laten verleiden om het op zn beloop te laten en dit is wat er van komt....: stress die eigenlijk nergens voor nodig is.

Af en toe ben je er ook moe van om er telkens zo op te blijven zitten wil je even anders leven begrijp je heel goed.Alleen is dat helaas voor ons niet mogelijk wij moeten altijd bij de les blijven dan houden wij rust.
Maar kijk eens hoe goed je het doet ben zo trots op jou! :-*
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

burningspirit

Hihi dank je Chrissie! Precies dit, is waarom ik op dit forum blijf: bemoedigingen ontvangen die ik in het dagelijks leven niet zo gemakkelijk krijg.
Heb overigens dezer dagen wél weer een bemoediging ontvangen!
Al jaren wilde ik graag het kerkblad maken en nu is me dat in de schoot geworpen. De afgelopen maanden ben ik er mee bezig geweest. Aanvankelijk had ik problemen, door dat degene van wie ik het overnam nogal druk en snel is in haar doen en laten. En ik nog niet echt routine in het gebruik van Word en Dropbox. Na in het begin nogal bot haar teleurstelling te hebben uitgesproken, kreeg ik deze week een mailtje van haar, waarin ze mij een compliment gaf: het zag er keurig uit,  vond ze. Blij! Gisteravond heb ik dus met een voldaan en gerust hart mijn laptop kunnen dichtklappen. Het blad wordt nu afgedrukt en ook digitaal verstuurd. En ik heb het helemaal zelf gedaan! Toch ook wel een beetje trots op mezelf nu.  ;D ;D ;D

Katniss

Wat fijn voor je! En trots mag je zeker wel zijn op jezelf.
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

burningspirit

Even updaten weer.
Na al ons geploeter en gezoek lijkt het nu toch eindelijk te lukken!

* Vanaf 1 januari dit jaar heb ik een contract gekregen voor onbepaalde tijd met minimaal 6 uur per week werk als vervoersbegeleidster.
* Ik heb een postbedrijf gevonden dat me een normaal arbeidscontract aanbood voor 1 jaar met minimaal 5 uur per week, maar dat kan meer worden. Bezorgen nu op twee vaste dagen in de week, op andere dagen dan mijn taxiwerk.
* En deze week de kers op de taart: Uitnodiging om per 1 april te beginnen als 'zorg-gezel' (een nieuwe functie binnen een zorginstelling) Dit voor 6 uur in de week, per arbeidscontract van vermoedelijk 2 jaar. Deze laatste baan vond ik mede dankzij het werk dat ik op 0-uren basis deed voor een andere zorginstelling. En het mooiste is nog dat ik het ook werkelijk kan gaan doen, want het is op 2 minuten lopen vanaf mijn eigen huis. Was het op een plek geweest aan de andere kant van de stad, dan weet ik niet of het te combineren viel. Maar nu gaat dat gewoon lukken.

Bij deze een bemoediging voor iedereen die werk zoekt: pak aan wat je wordt geboden, probeer het uit,  dan komen na een poos vanzelf nieuwe kansen. Wat bij mij ook speelt is dat ik verplicht ben zo veel mogelijk te verdienen om in de boedel te kunnen storten. Voor mij betekende dit dat ik op zoek moest naar werk dat ik leuk vind, want anders hou ik het niet vol. Na eerst in mijn eigen beroep te hebben geprobeerd te blijven werken, met als reden dat ik daar het meest kan verdienen, bleek dat ik dit niet ging volhouden. Dus moest ik iets anders bedenken en ben toen op bovengenoemde vlakken gewoon dingen gaan proberen. Met dit prachtige resultaat: drie banen met perspectief voor meer uren, drie totaal verschillende bedrijven, van elkaar op de hoogte en alle drie bereid om rekening te houden met elkaar. En alles gewoon gelukt door vol te houden, goed te plannen (moest ik leren) en open, eerlijk en realistisch te zijn.

En dan nog een mooi resultaat: mijn man mag aan de slag als taxi-chauffeur doelgroepenvervoer (o.a vervoer van de kinderen waarbij ik begeleidster ben). Het bedrijf waar hij gaat werken (een ander taxibedrijf dan waarbij ik in de taxibusjes zit) betaald zijn opleiding en examen voor de zg 'chauffeurspas'. Dit biedt ook perspectief. Hij begint voor 20 uur in de week, maar ook dat kan meer worden.

We zijn dus een paar treetjes omhoog geklommen! Daarbij opgeteld dat we nu bijna op de helft van ons WSNP traject zijn, mag ik wel zeggen dat we gelukkig zijn hiermee.
In oktober 2018 gaat hier echt de vlag uit  ;D
Zo dan weten jullie weer hoe het er hier voor staat.  8)
liefs van mij

Dick

Na 7 magere jaren, komen de 7 rijkere jaren. Het doet mij goed om te lezen dat het zo goed gaat met je. En als het goed gaat, vliegt ook de tijd voorbij, twee keer knipperen met je ogen en dan is het weer kerst en bij de derde keer is het oktober 2018.

Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

Smile

nou  dat  is  zeker  positief  nieuws voor jullie  daar wordt je blij van  ;D .Bijna  de  helft  zit er  al weer op , goed bezig !  En voordat je het weet  is  het weer  oktober  2017 .... Dan kun je per maand  afstrepen want dan gaat t laatste jaar in, heerlijk toch ! Wij  gaan nu het laatste jaar in en zijn de  afgelopen 2 jaar  goed doorgekomen , vooral ook  tot  rust  gekomen. Positief  blijven en denken  en alles komt  goed , succes , groet, Smile  :)

Chrissie

:-* ben zo blij voor jullie.
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

jan

Dit is leuk nieuws, ik hoop vaker dit nieuws te lezen!
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

gewoon

Ha BS

Die vlag zal je zeker uit hangen,  en die dag komt steeds sneller dichter bij.

Maar los van die dag jeetje,  heel respect voor jou en je man wat een doorzetting vermogen hoe jullie beiden, (  los van het vlaggen,  binnen snel ) echt volledig nieuwe invulling hebben gevonden voor de toekomst.

En die drive waarmee jullie ooit mee zijn gestart vroeger,  heeft niets van zijn kracht verloren.

En is fijn om te lezen, heel veel goeds van mij aan het

Dream team 

Katniss

Wat fijn nieuws en wat zijn jullie sterk samen!