onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

Knibbel

Quote from: burningspirit on Oct 24, 2015, 10:44 PM
Mag ik hier even zeuren.....?
Ja dat mag, want je zeurt helemaal niet. Gewoon even iets van je afschrijven....

Quote from: burningspirit on Oct 25, 2015, 03:13 PM
Voilá .... draad weer opgepakt.....  ;D
Zie je wel BS, je moest misschien gewoon even weer de draad zien te vinden, je gaat nu weer een andere weg in, met andere regels... Maar zoals Gewoon ook al schreef, over drie jaar heb jij wel lekker een schone lei en kun je met verdiende trots die mensen recht in de ogen kijken. Je zult respect afdwingen, geloof dat maar.....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

En ?ging het gesprek goed vandaag ?

Sander

Ben ook wel benieuwd naar de ervaringen  ;)

burningspirit

Hahah leuk dat jullie nieuwsgierig zijn. ;D
Het ging heel goed vandaag. Viel mij 100% mee.
Bwv is een normale mevrouw, die niet zo erg op haar strepen staat. Ze legde heel duidelijk uit wat ze doet (moet doen)en waar wij op moeten letten.
De huur van de garage moeten we gewoon uit ons VTLB betalen. Zij had niet het idee dat het werkelijk toegevoegde waarde zou hebben dat we naar een goedkoper huis zouden verhuizen.
Een zucht van verlichting. Blij dat ik vragen kon stellen en daar normaal antwoord op kreeg. En ook het aanbod om bij twijfel haar gewoon te mogen bellen en het te vragen.
Over spullen die we aan het opruimen zijn (dus misschien eens hier of daar een tientje voor ontvangen) maakte zij zich niet druk. Het gaat echt om de grote dingen. Mensen die bijvoorbeeld in de vijf jaar voorafgaand aan de WSNP een huis in het buitenland op andermans naam hebben laten zetten. Zulke dingen dus. Maar een koffiezetapparaat voor twee tientjes aan iemand verkopen, dat mag gewoon. Maakt ze zich niet druk over. Als het om grote bedragen gaat: een antiek schilderij voor 1000 euro, ja, daar moeten we toestemming voor vragen en dan moet het geld in de boedel. Logisch wel.
Pfffff. Ik ben wel opgelucht nu.
Maar wel totaal kapot nu even.
Dus maar vroeg naar bed. En ja de wekker gaat ook weer om zes uur af.
Liefs van mij.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

Fijn bs dat meeviel. Hopelijk valt vtlb mee want is toch wel jammer dat garage daar vanaf moet.
Zei ze nog iets over je baan als veldwerker.
Hopelijk komt vtlb berekening snel. Reken hem na en begint de rust

Knibbel

Ben ook blij voor je Burningspirit, dat het achteraf allemaal is meegevallen. Dus nu kan het aftellen gaan beginnen....  :)
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

Baan als veldwerker gaat em niet worden de komende drie jaar helaas.
Inderdaad , ik reken de vtlb na en zie dan of het te doen is met die garage erbij.
En aftellen..... ik overweeg serieus om een soort kalender te maken, die dan steeds een beetje dunne en platter wordt, tot dat we de laatste bladzij er af kunnen trekken...... ;D ;D ;D zzzzzzzzzzzzzzzzzzz

chapter

zeker doen hoor ik heb al 2 keer gehad dat er fout inzat in mijn nadeel, 1 keer in voordeel ook netjes gemeld.
het is toch hap uit je vtlb kon ze het niet corrigeren?
Balen dat job hem niet wordt gelukkig heb je nog andere leuke job met vervoer van de kinderen

Sander

Goed om te horen dat t zo mee viel  ;)
Een kalender is zeker een leuk idee  ;D
Denk dat wij ook maar zo iets gaan maken  ;)

tuthola

Gelukkig dat het meeviel.....aftellen maar :-)

burningspirit

Ja Chapter het is balen, van dat werk. En inderdaad is de eis vanuit WSNP ook meer uren dan ik ooit met de kinderen kan maken. Voordeel is wel, dat ik nu een jaarcontract mini/max krijg aangeboden: minimaal 6 maximaal 15 uur per week. Aangezien dit is, vanwege een collega die met pensioen gaat en ik dit werk met een andere collega moet delen, is de kans groot dat er ook vaste dagen komen. Betekent dat ik bij sollicitaties beter kan zeggen welke dagen in beschikbaar ben. Ik richt me nu even op de instelling waarvoor ik al in de taxi zit. Genoeg te doen daar lijkt me zo. Nu even zoeken naar iets dat ik kan doen.

En corrigeren van de huur van de garage in vtlb zou betekenen dat er toestemming gevraagd moet worden aan de rc, die dan waarschijnlijk alsnog zal zeggen dat we moeten verhuizen. Als het ons lukt het van het vtlb te betalen (en ja.... creatief zijn we inmiddels wel) dan is dit rustiger en gunstiger voor ons. Bwv wilde er in eerste instantie niets over in het verslag zetten. Ik moet het verslag maar eens goed doorlezen en eventueel haar bellen nog eens, mocht het vtlb te krap zijn op deze manier. Maar ik vermoed dat het wel meevalt. Heb nog geen tijd/kans gehad vtlb te berekenen zelf. De calculator werkt, tot dat ik de knop 'bereken' wil gebruiken, dán geeftie van allerhande info maar geen bedragen..... Wat doe ik verkeerd?

chapter

vreemd als ik het download op computer en invul komt er in internet explorer een scherm met de bedragen
Is je internet explorer wel up to date. Gebruik zelf chrome maar daar geeft hij het niet weer

Katniss

Beste Burning Spirit,

Ik heb je verhaal gelezen en jouw verhaal geeft mij kracht. Ik vind het zeer bewonderenswaardig hoe jij en je man je staande hebben gehouden tot nu toe. Ik wens jullie heel veel kracht toe en hoop op een goede afloop voor jullie, al ben ik er na het lezen van je verhaal wel van overtuigd dat het jullie gaat lukken.

Katniss
Problemen in het leven zijn gewoon uitdagingen voor het persoonlijk groeiproces.

burningspirit

Haha.... we zijn toch een paar treetjes hogerop gekomen nu  ;D
Over een maand zitten we een jaar in de WSNP. Het jaar is voorbij gevlogen. Wat wel een beetje spannend is, is dat we een andere bewindvoerder krijgen, vanwege ziekte van de oorspronkelijke. Moet weer even mijn best doen om goed contact te maken met deze figuur. Voorlopig heeft hij zich al ruim op tijd gemeld bij per mail, zich voorgesteld en verteld wat hij van ons verwacht. Nu maar even zijn bezoek afwachten.

Ik werk nog steeds op de taxi maar heb er een baan bij gevonden in de thuiszorg. Het heet eigenlijk thuisservice. Binnenkort moet ik drie keer per week 's morgens en 's middags een mevrouw helpen bij in en uitstappen van de taxi naar haar dagbesteding. Vandaag juist een telefoontje gekregen van de organisatie dat dit waarschijnlijk over een week of drie zal beginnen. En precies dan komt er minder werk op de taxi, vanwege een jongetje, dat nu individueel onder begeleiding wordt vervoerd, dat gaat verhuizen. Voor mijn collega's is dit mooi, want ik zal dan minder inzetbaar zijn op de taxi en dan hebben zij dus weer meer werk. Iedereen blij.
Alsof het allemaal zo moet zijn.

Verder krijg ik nog steeds die idiote mails waar ik het eerder over had. Vandaag ontdekte ik er een paar: bij eentje werd gedreigd mijn rijbewijs in te nemen als ik niet even 100 euro zou storten op een prepaid opwaardeer gedoe. Volgens een andere zou beslag worden gelegd op goederen (???) als ik niet betaalde voor mijn zg. windowsinstallatie. Ook hierbij moest ik zogenaamd een paypal kaart kopen. En bij een derde zou mijn OV-chipkaart geblokkeerd worden. Alle mails onmiddellijk doorgestuurd naar de fraude helpdesk. Pfffff

Meelezertje

Wat vliegt de tijd. Heel fijn in dit geval.
Alles komt zo weer mooi op zn pootjes terecht,

Liefs Meelezertje

Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45