onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

burningspirit

Ooooh Tonnie.... ook bij the Gallery?
Die plek waar auto's te koop staan voor prijzen die zelfs het bedrag van onze schuld te boven gaan..... al die prachtige old-timers waar je, ook al ben je weer schuldenvrij straks, altijd alleen nog maar van kunt dromen.....? Zijn jullie ook daar geweest?
hahahahahaha het is bizar en de mededeling moet nog landen

moonwalk..... hoe ter wereld ging dat ook weer .....????
en de fanfare, gewoon, wel beetje flauw dat je dat niet voor ons had geregeld.... het is nog wel mijn favoriete muziekstijl uit mijn jeugdjaren  ;D ;D ;D

dank voor jullie meeleven in elk geval
sta nog wel wat wankel op de eerste trede van de ladder, hoor
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

chapter

Superr te gekkkk eindelijk rust

tuthola

**********GEFELICITEERD********

Yeahhh eindelijk de beloning, geen zorgen meer over beslag wat gelegd kan worden, kortom je eigen vtlb en je aan de regels houden. Je hebt al zoveel beren op de weg gehad dus ik heb er het volste vertrouwen in dat dit een "makkie" voor je gaat worden.

Be

Gefeliciteerd. Wat een rust zal dat geven. Is jullie van harte gegund

flits

gefeliciteerd bs en nu maar hopen dat de rust een beetje keert
Remember life is not just about surviving the storm...It's about learning to dance in the rain even when things are pouring down around you!

schulden vrij sinds 29 december 2016

nooitmeer

Quote from: burningspirit on Oct 19, 2015, 03:21 PM

dank voor jullie meeleven in elk geval
sta nog wel wat wankel op de eerste trede van de ladder, hoor

Dat komt omdat je andere voet al op die 2e trede staat :-)

Gefeliciteerd!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

Chrissie

Eindelijk die strijd is over van harte gefeliciteerd bs, nu kan je weer op klimmen voordat je er om denkt zijn die drie jaar om ;) gaat er weer een andere vlag uit voor je
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Sander

Knibbel

Na een paar daagjes meer in bed te hebben gelegen wegens me niet lekker voelen, was ik nu toch wel erg benieuwd naar de uitslag. Jippie, een uitslag waar ik ook op had gehoopt. Eindelijk BS, krijg je de beloning na al dat harde werken. Zoals anderen al schreven: na alles wat je nu achter je hebt liggen gaat het jou lukken om over drie jaar met een schone lei te kunnen beginnen. Eindelijk, jullie hebben het verdiend....

Quote from: tonnie64 on Oct 19, 2015, 02:02 PM
proficiat, yesssssssss   ik ben aan het moonwalken nu....
Het mag dan al een beetje 'oud nieuws' zijn, maar ik 'moonwalk' hier ook rond om mijn tafel...

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

Mag ik hier even zeuren.....?
Zeuren over de buurvrouw die me niks vraagt en nog niet eens weet dat het leuke werk dat zij door mij gekregen heeft aan mijn eigen neus voorbij draait, omdat we in de WSNP zitten.
Zeuren over de brief van de bwv (nu al!) waar 12 dingen staan genoemd die ik klaar moet leggen. Ik krijg er nu al buikpijn van. En zij wil komen om 9 uur 's ochtends terwijl ik na die afspraak pas vernam dat ik die ochtend wordt verwacht in een taxibus met kinderen. Maar goed. Misschien kan ik de dienst doorgeven aan een collega die daar om zit te springen. Staat bijvoorbeeld ook op de lijst in de brief : "huurspecificatie" . De laatste keer dat ik daarom vroeg bij de verhuurder zou het me 25 euro gaan kosten..... Oh nee dat was een huurcontract nja....
bankafschriften van de laatste 6 maanden op volgorde  :o

Ik haal me de rechter voor de geest weer. Een vrouw die er op details ook helemaal niks van leek te begrijpen. Me bijna woorden in de mond legde: Heeft u dan niets gebruikt voor privé van het geld van de schuld bij de bank??? Mijn man wist niet wat te zeggen. Ik heb uitgelegd dat we dat geld hadden geleend om er de winkel mee in te richten en dat het terug betalen ervan haperde toen onze winkel door omstandigheden heftig omzetverlies leed. Toen vroeg ze weer: Kon u er dan geen geld meer van opnemen. Ik; Nee mevrouw, het was een zakelijke lening, die steeds een beetje werd afgelost, tot dat niet meer ging. Toen zei ze: Nou ja, het heeft ook geen zin om nu nog te beginnen over hoe u de winkel heeft gerund, het is al zo lang geleden. Ja, dacht ik, inderdaad.

Ach ik begrijp het wel, maar ik kan er niks aan doen .... ik vind het zo vernederend allemaal, alsof niemand ook maar iets van je verhaal geloofd, je moet alles voor de zoveelste keer bewijzen..... De meewarige blikken als je uitlegt wat WSNP eigenlijk is.... het wegkijken en met de beste wil van de wereld nog niet blij voor je kunnen zijn....
Gelukkig ook enkele uitzonderingen, hoor! En het is maar goed dat ik jullie hier 'heb'  ::)

En intussen heeft bwv de bankrekening zonder mankeren gedeblokkeerd. Dat belooft in elk geval wel iets goeds. Wordt gewoon een beetje moe van de zoveelste pak papier die ik weer moet produceren.

Ik hou maar op te zeuren, want het helpt niks. En ik moet toch eigenlijk blij zijn? Ja nou ja. Sorry.

Meelezertje

QuoteMag ik hier even zeuren.....?
Doe maar effe lekker. En dan weer de draad oppakken.

Quoteik vind het zo vernederend allemaal, alsof niemand ook maar iets van je verhaal geloofd, je moet alles voor de zoveelste keer bewijzen..... De meewarige blikken als je uitlegt wat WSNP eigenlijk is.... het wegkijken en met de beste wil van de wereld nog niet blij voor je kunnen zijn...

Aah lieve BS, die mensen kom je over 3 jaar lekker NOOIT meer tegen. Lekker puh.

Liefs van mij
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

chapter

Krijg je niet ieder jaar brief van huurverhoging. Deze had ik en acceptgiro met bedrag. Heeft ze nodig voor vtlb net als zorgkosten. Die polis met bedragen wilt ze ook zien. Afschriften heb ik digitaal gestuurd scheelde printen. Het blijft nog wel ff moet ook maandelijks afschriften en loonstroken aanleveren. Binnenkort post 1 maal per week dat vond ik erg fijn. Maar ook niet leuk met grote sticker van bwv aan schuldenaar. Maar goed lijst maken 36 papiertjes en iedere maand 1 eraf

burningspirit

Haha...... een soort adventskalender maar dan anders..... WSNP kalender, achter elk vakje (36 stuks) een chocolaatje..... hahahhaha okee, ik lach er maar mee

Maar wel een goede tip van digitaal versturen van afschriften. Ik ga het haar maar vragen of ze dat goed vind. Dank je Chapter. En misschien inderdaad wel genoeg om een kopietje van de jaarlijkse huurverhoging te maken. En ik hoop dat het zoals je zegt ook voor mij een overzichtelijk geheel wordt. Zit nu nog even met de stress van de start. En eerste envelop is binnen, met de afspraak er in, ook zo'n gele sticker er al op : BEWINDVOERDER ZENDT AAN. Maar weet je, mij maakt dat niks uit, ik vind dat al fijn: die duidelijkheid, dat je weet wat je van de vloermat pakt, in plaats van met een bonzend hart omdat je niet weet wat er nu weer uit die envelop gaat komen.....

Voilá .... draad weer opgepakt.....  ;D

gewoon

Ha BS

Altijd het positieve blijven zien, natuurlijk heb je al een brief van de BWV die denkt wellicht  voor je het weet is het voorbij die 36 maanden

chapter

haha zoiets ik heb het niet gedaan maar kennisje vond dat erg fijn haalde maandelijks een velletje eraf. straks zal het wel rust geven ik vond wekelijks post fijner als nu soms dagelijks. postmappen erbij en op 1 dag alles wegwerken.