onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

Sander

Oh ... wat zal dat fijn zijn BS ...
Zal duimen voor je  ;)

burningspirit

Het is nu wachten, naar schatting 2 maanden, op de uitnodiging van de rechtbank. Verzoek WSNP.
Pfff, ik vind het superspannend. Wil me voorbereiden maar weet niet hoe.

En in alle spanning heb ik vanmorgen ook nog de auto van mijn schoonvader in de prak gereden.....  :(
Mijn eigen schuld, ik wilde rotonde op en keek niet goed naar links: bammm. Vookant totaal kapot, radiator staat nu helemaal droog en de auto staat zielig te wezen voor onze deur want ik ben er heel voorzichtig toch maar mee naar huis gereden.....
Zit gewoon te bibberen op mn stoel nu. In de andere auto zat een zwanger meisje met haar dochtertje van anderhalf of zo.... is zich ook te pletter geschrokken, maar gelukkig alleen materiële schade. Ze reed in een auto van hetzelfde merk, model en kleur als ik en de auto was van haar ..... vader. Wel héél veel toeval bij elkaar.
Het is opeens een beetje vervelend onder aan de ladder .... afgelopen week ook nog even duizend doden gestorven toen mijn dochter van 17 niet thuis kwam na haar werk. Haar mobiel stond uit en bij haar werk was alles donker. Toen ze eindelijk naar buiten kwam bleek dat ze nog anderhalf uur na sluitingstijd schappen hadden ingedeeld in de winkel. Haar jongere zusje (waar ze altijd ruzie mee heeft - puberruzies)barstte in tranen uit toen ze hoorde dat er niks aan de hand was geweest. Wat een spanning! Zussen zijn nu wel heel lief voor elkaar opeens trouwens.

Trekt opeens je hele leven aan je voorbij door dit soort gebeurtenissen. En besef dat we over all toch eigenlijk wel erg veel geluk hebben. Het zet me ook even stil bij de vraag: Wat is nou echt belangrijk? Ik ga vanmiddag op de fiets naar de locatie van het werk. Dit was ik al lang van plan om te kijken hoe lang het duurt met de fiets. Maar ja die auto stond er en dus heb ik die maar gebruikt. Nu moet ik wel.... zou dat de bedoeling zijn geweest van de botsing?
Ik stop nu even met al die bespiegelingen, want ik maak mezelf gek er mee. Buiten is het mooi weer, daar ga ik maar eerst even van genieten.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

An0niempje

Dat zijn idd geen leuke dingen.
Blij toe, dat er alleen materiële schade is na de botsing, dat is al lastig genoeg allemaal. Ook weer allemaal verzekeringsgedoe, waar je nu echt totaal niet op zit te wachten en je vader waarschijnlijk ook niet... Maar dat is nu helaas niet meer terug te draaien. Hopelijk valt de financiële schade mee....

Kan  mij voorstellen, dat je ongerust bent, als je niet weer waar je dochter is.... Gelukkig bleek het loos alarm te zijn.....

burningspirit

Dag lieve mensen hier,

Maandag a.s. is het dan eindelijk zo ver: we mogen naar de rechtbank voor het verzoek WSNP.
Intussen ben ik afgelopen maanden bezig geweest met 'brandjes blussen', alles ordenen en bijhouden, papieren aanleveren, telefoontjes plegen, opruimen en zo meer.

Het meest recente 'brandje' smeult gevaarlijk: de baas van mijn man kan zijn salaris niet (volledig) betalen en zet ons daarmee behoorlijk klem. Inmiddels wel de gemeente ingeschakeld om de baas aan te spreken en creatief omgaan met geld om toch de huur maar te kunnen betalen..... Vandaag ook een mail naar de baas gestuurd waarmee wij hem in gebreke stellen. Vervelend detail is, dat mijn man eerst met behoud van uitkering werkte en daarna een contract kreeg, althans dat is in samenspraak met de gemeente zo gesteld. Alleen.... het contract is nooit op papier aan ons aangeleverd en dus ook niet getekend. Waardoor wij dus officieel niet weten wat er in dit contract is afgesproken, m.n. over de betaaldatum van het salaris. Intussen werkt mijn man met hart en ziel voor deze baas, draait al zijn uren en soms zelfs een beetje meer.
Grote frustratie dus hier, want het bedrijfje waar hij werkt blijkt behoorlijk in zwaar weer te zitten. Manlief moet zien te verwerken dat dit ontzettend leuke werk straks wellicht weer aan een einde komt. En wat dan? Gelukkig krijgen we ondersteuning van de gemeente, die tenslotte mede verantwoordelijk is voor mijn man's arbeidsgang. Hopelijk komen ze binnenkort met een project, waaraan hij kan deelnemen. Ã"f misschien vind hij snel weer een andere baan, wellicht in zijn vakgebied zelfs weer. Mijn man is psychisch heel erg opgeknapt, heeft weer het nodige zelfvertrouwen en durft steeds meer op allerlei dingen af te stappen.

Zelf werk ik nog steeds als vervoersbegeleidster. Helaas heb ik nu een oproepcontract en wordt nu door omstandigheden bij de instelling slechts eenmaal per week opgeroepen. Ik ben gaan zoeken op advies van een collega vervoersbegeleider, die met hetzelfde probleem zit en heb inmiddels werk erbij gevonden als 'veldwerker' bij een onderzoeksbureau. Daar zal ik in november flink druk mee zijn, gelukkig maar.
Hoop dat mijn woede aanvallen zullen stoppen, want ik wordt er werkelijk doodmoe van. Wie van jullie weet een goede manier om woede te koelen? Er zitten hier al weer gaten in de deuren ( :-[ zó kwaad) maar ik heb ook sommige andere dingen kapot gestampt, waarover ik me nu mijn hoofd niet meer hoef te breken, want nu kunnen ze gewoon weggegooid worden.... :o :P

Nog iets heel anders ook: al geruime tijd verlang ik er naar om te stoppen met roken. In de rush van stoptober heb ik gaandeweg besloten om per 19 oktober te stoppen. Wel of niet toegelaten tot de WSNP: geen geld meer te hoeven uitgeven aan deze slechte gewoonte zal hopelijk een bevrijding zijn. Ik ben al twee weken bezig me voor te bereiden en rook nu ongeveer de helft van vroeger. Ik lees er veel over, heb de stoptober-app gedownload en volg op FB de vorderingen van anderen. Krijg goede ideeën die me nu al helpen en straks ook als ik definitief gestopt ben. Verder krijg ik ondersteuning van een coach hierbij, voor vier keer, vergoed uit de basisverzekering. De coach zie ik vanmiddag voor het eerst. En zal met hem bespreken of er nog hulpmiddelen zijn die ik kan/wil gebruiken bij het stoppen met roken.

Het werk en mijn stoppoging zie ik als een positieve actie om mezelf boven water te houden. Ik hoop dat ik daardoor niet weer in een put zal vallen. Wie weet er nog iets wat dat betreft? Sommigen hier kennen mij inmiddels zó goed, dat ik hoop dat er nog wat andere ideeën worden geopperd.  ;D ;D ;D

liefs van mij

gewoon

Ha BS eindelijk, eindelijk

Een verzoek voor de WSNP aanstaande maandag is geweldig voor je.

En je vraagt naar een goede tip.. wel dames het laatste wat je onder de knie wil krijgen is de moonwalk als je er eindelijk bent

En stoppen met roken hoe meer je leest hoe sterker je in je schoenen staat heb onlangs gelezen dat de rook HEET is en ook dat schadelijk is voor je keel en luchtwegen en had mij dat niet eens bedacht.

Maar vooral wees niet te streng als je het er moeilijk mee hebt dus sloop geen deur die nodig hebt  je man heeft al werk, en ook is het dat ik een keer gestopt was toen er van alles fout ging, en mij het gevoel gaf van dat er iets wel goed ging, maar dit was een tijdelijk effect.

burningspirit

hahahahha gewoon....  ;D ;D ;D
dit moet je nóg een paar keer zeggen hier, dan zijn we niet meer te houden  8)
MOONWALK

lijkt me erg leuk om te kunnen moonwalken van de weeromstuit
als je eenmaal weer vooruit gaat in het leven .....

;D ;D ;D

burningspirit

Chrissie

Het komt goed schatje  ;)
19 oktober hoop ik dat jou lichtje voor WSNP groen gaat branden het mag er nu eindelijk weleens komen je doet het zo goed allemaal.

Even over het roken, zelf ik nog nooit gerookt zie wel veel worstelingen bij anderen die graag willen stoppen maar heb ooit eens gelezen dat op de momenten dat je normaal een sigaret in je hand hebt net zoals gewoon zegt bijvoorbeeld de moonwalk (wil het stiekem wel even zien ;D ) moet gaan doen of  in de tuin moet gaan wroeten, wandelen/fietsen of iets anders wat je leuk vind het was maar een kwestie van drie minuten dan is je sigaretje normaal op gerookt dan heb je zinnen even verzet dan is het verlangen weg.

Heel veel succes 19 oktober!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

gewoon

Chrissie

Ik op witte sokken gaat echt niet meer

Ha

chapter

Wat super bs duimen draaien hier. Wat vervelend van mans werk zeker omdat bwv ook flink druk zetten op fulltime werk. Ik vond dat erg onprettig omdat ik al 2 banen had. Hopelijk komt er snel rust. Woede snap ik wel ben ook kort in de kar wil nu naar therapeut alternatief als ik mag auto rijden mag eerste 6 weken na operatie niet. Roken is lastig met vorig jaar met stoptiber 2 maanden gestopt ervoor 2 jaar maar toch weer begonnen moet nu medisch gezien echt stoppen.

Meelezertje

Hoi Burningspirit  Allereerst superfijn dat de wsnp nu echt dichtbij is. Het lijkt me niet vreemd dat dit hele gebeuren toch extra stress betekent, die zich een uitweg zoekt in woede aanvallen. Vooral met alle dingen rondom het werken wat nu ook nog speelt. Soms wordt iets iemand allemaal eventjes teveel.  Straks komt vast alles in rustiger vaarwater terecht en grote kans dat dit dan ook beter zal gaan. Het is niet niks wat jullie allemaal te verstouwen hebben gekregen. Heerlijk straks een nieuwe start op vele terreinen.
Wat het roken betreft. Iedereen kan hierin een eigen weg gaan, die het beste werkt. Ik heb zelf nooit gerookt. Man is >30 jaar geleden acuut gestopt. Drie weken afgezien  en daarna nooit meer naar getaald. Dochter is ook gestopt een tijdje terug . Ze moet dat ook echt vanwege haar gezondheid en zwangerschap.  Ze heeft nog steeds niet echt het geloof dat ze het gaat redden. Bang dat ze toch weer gaat beginnen en ineens weer een sigaret in dr mond heeft. En dat dat betekent dat alle inspanningen  tevergeefs waren en dus poging mislukt blijkt. Ik zie dat echt helemaal anders. Niet de hele poging is mislukt. Alleen die ene keer is mislukt. Gewoon opstaan en weer doorgaan. Als je de dag bijvoorbeeld opdeelt in 3 delen: morgen, middag, avond. Voor elk gelukt dagdeel geef je jezelf een pluim. Na een hele week heb je dan 3x7 krulletjes en dan 1x misschien een kruisje omdat je in de fout ging. Met die ene keer gooi je echt niet je goede prestatie van al die andere dagdelen weg. Hou anders het bespaarde bedrag eens even bij. Ik heb er alle vertrouwen in dat je dit gaat redden; is het niet in ene; dan met vallen en opstaan. Zo wordt een sportsman ook kampioen. En niet omdat hij altijd alle wedstrijden gewonnen heeft in zijn leven.

Wat de moonwalk betreft. Ik ben een stijve hark zonder ritme gevoel. Ooit eens volksdansen geprobeerd--> Shame on me ::).
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

Be

Oké! Spannend. Maar gaat vast goed komen. Jullie hebben er zo hard voor geknokt om daar te komen. Heb zo geen oplossing voor je woede. Hmmm gaten in de deur.... komt me bekend voor.... Hoop dat je snel al je woede los kunt laten. Man - werk: BALEN! Denk je dat alles goed loopt en alles op de rit is, krijg je dat weer. Hopelijk kan de gemeente er wat mee.

En dan stoppen met roken: ben sinds 17 maart gestopt. Hoesten, snot, slecht slapen, benauwd etc etc. en daarnaast kost het ook mega veel. Moest dus ECHT. Dokter had mij behoorlijk laten schrikken. Ben naar buiten gekomen, heb niet meer gerookt. Zo nu en dan nog een trekje van zo'n waterdamp-ding.

Met alles wat jij al achter de rug hebt, gaat jou dat stoppen ook wel lukken!!! Zit ook tussen je oren hoor!!!
Niet alleen beter voor de portemonnee, ook zooooo veel beter voor je gezondheid.

Zal volgende week maandag voor je duimen!!!

Knibbel

Zoooo Burningspirit, jij durft.... Ondanks alle stress rondom de aanvraag van de WSNP en het aankomend bezoek aan de rechtbank en ook nog eens die onzekerheid wat het werk van jouw man betreft, wil jij stoppen met roken??  Dat is wat ik nu een echte opsteker vindt. Weet je wat hier nou zo positief aan is, niet het stoppen of het slagen ervan, maar het gevoel wat het jou geeft: dit is iets waar jij controle over kan nemen en hebben, jij bepaalt de strategie hierin, de inzet en evt. hulpmiddelen. Zelfs het besluit om er echt van af te komen of weer opnieuw te beginnen, het slagen of mislukken van jouw poging, hier heb jij alleen de regie over. Dit in tegenstelling tot de andere zaken, die worden  min of meer voor jou bepaald, anderen bepalen de koers die je hierin hebt te varen.... Ik zeg: Ga ervoor BS, je kunt het, zowel het proberen te stoppen met roken als ook het hanteren en oplossingen zoeken bij het verloop van de WSNP en het werk van jouw man en van jezelf.

Ik weet niet jouw leeftijd en of je van hardrennen houdt. Vroeger zat ik bij de atletiek en als ik stress had, boos was of me depri voelde of whatever wat mij dwars zat dan ging ik altijd een paar baantjes op de sintelbaan rennen of door de straten van ons dorp. Rende als het ware alles van mij af. En als mijn hoofd leeg was kwamen ook weer de mogelijkheden om alles te inventariseren en naar mogelijkheden te kijken of ik kwam tot de ontdekking dat mijn boosheid niets opleverde, alleen verspilde energie.  Ook gaf het vaak een voldaan gevoel, je had iets sterks gepresteerd. Lijkt mij toch beter dan dingen kapot te smijten. Helaas ben ik hier jaren geleden mee moeten stoppen vanwege de reuma, mijn heupgewricht was aangetast. Maar ik mis het nog altijd....

Ik heb vroeger ook gerookt en ben na een rooktijd van ca. 20  jaar, zo'n 26 jaar geleden gestopt. Ik ben al rokend al die jaren door het leven gegaan (minstens 20 per dag, zag mijzelf als de vrouw met de eeuwige sigaret), zelfs mijn eerste zwangerschap doorliep ik met een door de vroedvrouw bepaald aantal sigaretten per dag. De trigger bij mij was het moment dat meneer Knibbel accuut stopte met roken vanwege hevige benauwdheid. Wat hij kan kan ik ook, heb ik toen gedacht. Boven verwachting had ik na een week geen last meer van ontwenningsverschijnselen. Als ik nu zie wat een pakje sigaretten kost en kijk naar mijn schulden ben ik blij dat ik niet meer rook. Wens je veel sterkte en succes met jouw stoppoging BS, maar iets zegt mij dat jij sterk genoeg bent om dit vol te houden.

Wens jou ook heel veel succes maandag en keep your head cool.....

Tja, de moonwalk. Misschien een dansgroep formeren zodat wij al repeterend naar het eindpunt toe dansen? Hebben we natuurlijk wel een choreograaf nodig.... Gewoon...??

Een nieuwsgierige vraag BS: wat is een 'veldwerker' bij een onderzoeksbureau? Moet ik dan aan enquetes of zoiets denken? Of zit ik er helemaal naast?
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

tuthola

Wat een drama BS ik heb er geen woorden voor hoe je man behandeld word en snap dat je in een woede uitbarsting iets stuk maakt alleen weet je wel dat dit niks oplost en je daarna altijd spijt hebt. Ik heb het in het verleden ook wel gehad dat je uit onmacht iets stuk maakt ik heb toen mezelf toe te staan een glas stuk te smijten in de aanrecht. Heel simpel en nu ik het opschrijf klinkt het stom maar zo maakte ik niet iets stuk waar enige waarde aanzat en ook minder om weer op te ruimen.
Maandag staan de duimen op draaien en hoop dat je meteen hoort of je bent toegelaten.

Misschien lukt het je nu wel om te stoppen met roken als je toegelaten word tot de WSNP en kom je in een rustiger vaarwater.

Succes maandag ....duim.....duim.....duim  ;)

burningspirit

Oh jee
had ik via mijn telefoon gisteravond (dacht ik) hier een reactie geplaatst.....
Niet dus

Even denken
Ik had Knibbel bedankt voor het mij herinneren aan het feit dat stoppen met roken iets is, waar ik zelf grip op heb. Deze gedachte is een positieve bijdrage voor mij. Mijn leeftijd is 57 en in mijn jeugd deed ik niets liever dan in het bos of tussen de velden lopen. Nu loop ik nog steeds, maar dan met kranten, folders, post en collectebus. Afgelopen zomer heb ik mezelf een beetje overbelast wat dat betreft, dus nu doe ik het wat rustiger aan daarmee.
En dat gedoe met de 'moonwalk' vind ik om te gieren gewoon. Is ook belangrijk een beetje humor er tussendoor  ;D ;D ;D

En ja Tuhola, ik ben al vanaf kinds af aan een gifkikkertje geweest. Het is onmacht en toch ook een uitlaastklep. Ik ben nu op zoek naar iets waardoor ik veilig (!) mijn woede a la minuut kan koelen, mocht het nodig zijn. Vroeger thuis had ik een techniek bedacht waarmee ik in een klap met de vlakke hand een ruit aan diggelen kon slaan. Gaf een heftig gerinkel en ik was dan ook gelijk totaal gekalmeerd dan.Toch heb ik me ook een keer vergist omdat ik té opgefokt was en heb toen weken lang met een flinke snee in mijn duim lopen tobben. Dus dat is geen goed idee.

Ik zal blij zijn als het maandag is. En ik ga ook stoppen met roken als we niet worden toegelaten. Er zijn andere dingen te bedenken die beter helpen dan roken. En ik weet het want ik ben ook eens 14 jaar rookvrij geweest in het verleden.

Bedankt voor jullie support! Jullie zijn een geweldige club mensen!
Liefs van mij dus.