onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

Meelezertje

k Heb zo met je/jullie te doen. Onvoorstelbaar dat het zo alles langs elkaar heen werkt. En er zo gesold wordt. Jullie zijn wel mensen van vlees en bloed, die telkens alles maar weer moeten verhapstukken. Ik hoop zo van harte dat er aan deze nachtmerrie snel een goed einde mag komen. Ik wou je eerder bemoedingen met het liedje van Elly en Rickert. Maar soms klinkt zelfs zo'n lied heel goedkoop. En had ik beter kunnen 'zwijgen'. Heel veel sterkte. 
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

tuthola

Tjonge wat een  gedoe weer BS ik hoop dat het een misverstand is ...

An0niempje

Inmiddels al weer wat meer nieuws?
Hebben ze je mooie, geordende map nog teruggevonden?

burningspirit

Ik zal het hier nog eens plaatsen, had het al neergezet bij topic over minnelijk traject.

In juni is het minnelijk traject als mislukt beschouwd door de weigering van de grootste schuldeiser ING bank. Even later kregen we bericht dat het schuldhulpverleningstraject niet langer aansluit bij onze persoonlijke behoeften en dat dus de schuldhulpverlening door het BAC wordt beëindigd. Wel wordt er een budgetconsulent aangeboden die ons zal helpen met de WSNP aanvraag, als wij dat willen.
Inmiddels heb ik deze meneer gesproken en hij heeft me helder uitgelegd wat ik moet doen.
Ik moet twee schuldenlijsten maken, één voor mij en één voor mijn man. Als een schuld op onze beider naam staat vermeld ik die dus twee keer. Verder moeten er kopieën bij van de meest actuele stand; hoe secuurder hoe beter. Daar moet ik zelf voor zorgen dus ik heb vanmorgen alweer een flinke belronde achter de rug om actuele saldo's op te vragen. De één stuurt het per post, de ander per mail. De volgende moet ik terugbellen, want niet de juiste persoon aanwezig. Weer anderen willen eerst niks zeggen of sturen omdat 'ze niet gewend zijn' door de schuldenaar zelf gebeld te worden, maar een telefoontje verwachtten van de 'wsnp-aanvrager'.......  Gelukkig had ik alle rust en  legde dan geduldig uit dat ik van mijn budgetconsulent de opdracht heb gekregen zelf achter de actuele stand van zaken aan te gaan, omdat ik ook zelf de wsnp-aanvrager ben.....  ;D ;D ;D En dan zijn er ook nog bij, die willen dat ik de naam doorgeef van de contactpersoon/bewindvoerder.... tja mensen, die krijg ik pas straks, als de rechter ons heeft geaccepteerd in de WSNP

Mijn mintgroene map is verdwenen, want ze hebben alles in het digitale dossier opgeslagen..... hahah gelukkig heb ik er nog eentje, zo'n mintgroene map (2 voor â,¬2.50 bij de Hema :P ) dus daar ben ik nu begonnen  een nieuw dossier in te maken: dossier WSNP aanvraag.

Vanmorgen heb ik dus uren zitten bellen en daardoor ben ik voor de rest van de dag kapot gewoon.
Als het even kan maar vroeg naar bed weer vanavond.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

Heel erg goed gedaan BS,  rust lekker uit,  is weer een goede dag geweest.

burningspirit

aaah Meelezertje.... welk liedje bedoelde je van Elly en Rikkert? Ik ben dol op die liedjes weet je....

Meelezertje

Als je even googled op onderstaand refrein....

N.a.v. de bijbelse figuur Job

Kop op Job
Geef het niet op Job
Ook al ben je alles kwijt
Kop op Job
Stop dat getob Job
Er komt voor jou een nieuwe tijd

'Al je haren zijn geteld' op y.outube is ook zo mooi van elly en rikkert.
Indien iemand echter van u in wijsheid tekort schiet, dan bidde hij God daarom, die aan allen geeft, eenvoudigweg en zonder verwijt. Jacobus in het jaar 45

burningspirit

Dank je Meelezertje  :) wordt ik weer blij van

Vandaag per mail ontvangen: bevestiging van het feit dat inkooporganisatie afziet van hun claim (16000 euro!!!) Zelfs een uitdraai van hun administratie waarop duidelijk wordt aangegeven dat het saldo op nul is gesteld. Bovendien bood de aardige dame aan om ook kopieën van de briefwisseling te sturen die met de Gemeente was gevoerd. Mijn dossier wondt steeds completer weer. En ik merk aan mezelf dat ik daar wel van opknap, ook al blijft dit allemaal nog steeds doodvermoeiend.

Een dame van de BD belde mij ook terug vandaag, tot mijn verrassing, want ik zat gewoon te wachten op hun overzichten. Ze heeft me nog telefoonnummers gegeven ook, zodat ik 'binnen' ben op de plek waar men mij het best en het snelst kan helpen. Echt tof.

Het lijkt wel een magische zin: "Goedemiddag, ik ben bezig met de voorbereiding van een WSNP aanvraag en wil graag van u weten wat ik als actuele stand van u/jullie mee mag nemen naar de rechtbank straks?" Antwoord vaak: "Een wááát-aanvraag???"
Geeft mij direct de kans om rustig en duidelijk uit te leggen wat ik bedoel. Al meermaals kreeg ik de opmerking: "Nou, dat lijkt me niet echt makkelijk voor u" ..... eindelijk (een beetje) erkenning, pfieuw. En dan hoor ik me zelf het gesprek beëindigen met : "Met wie heb ik het genoegen gehad te spreken?" Dan is het even stil en vervolgens krijg ik keurig netjes hun naam.

Tegen de tijd dat ik het niet meer zo ontzettend nodig heb, ben ik volleerd..... ondernemer (??? bedoelde jij dat, Gewoon?).....geworden.
;D ;D ;D liefs van mij allemaal

gewoon

Yeb

Heel talent vol zelfs

:)

Als dit geen top ondernemen is

Joy2014

Wat doe jij je best BS!
En wat super dat ze afzien van die claim

Gaat heel langzaam (uiteindelijk) wel de goede kant op. :)

An0niempje

Toch weer 16000 euri minder :) Alle beetjes helpen ;)

burningspirit

Verzoek WSNP is verstuurd naar de rechtbank door de medewerker van BAC
Ook nu weer honderd vragen in mijn hoofd
Morgen bellen dus

Nu is het wachten op de zittingsdatum
Hopelijk leest de rechter mijn verklaring goed. Wat daarin staat klopt als een bus. Wat de gemeente-medewerker heeft neergezet daar begrijp ik vooralsnog geen jota van en eht strookt niet met de werkelijkheid

Pfffff ik ben moe, loop op mijn tandvlees gewoon

An0niempje

Hoop, dat jullie er nu echt bijna doorheen zijn BS en dat de rechter ook ziet, dat jullie lang genoeg geknokt hebben....

Ik probeerde gisteren zelf moed te putten dmv oa dit liedje....

https://www.youtube.com/watch?v=xDCnOPeW190&list=PLZF3rjMAiARwSekFuVCxdrGUI49KRghA8&index=10

chapter

wat fijn weer een stap dichterbij,hopelijk komt snel datum binnen van zitting. toi toi toi

burningspirit

dank jullie wel! mooi liedje anoniempje! echt bemoedigend