onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

gewoon

Ha wat een leuke berichten weer en denk ook dat koster zijn een dankbaar beroep is, ook wat je man doet is weer een mooi vak meubelmaker. doen echt alles.

Kansel in was zetten,  60 kerkbankjes maken  :) :) een meubelmaker draait zijn hand er niet voor om.

Word nog eens wat,  het dreamteam is terug

Maak er een geintje van natuurlijk,  maar het is heerlijk te lezen dat naast de schuld problemen,  jullie zo voortvaren zijn in een nieuwe toekomst oppakken.

burningspirit

Hahahahhahahahah
Gewoon, jij bent ook nog geen spat veranderd  ;D ;D ;D
Misschien besef je zelfs wel, dat je me echt (aangenaam) raakt met je opmerking over een 'dreamteam'  :D
Mijn man en ik waren inderdaad altijd een dreamteam, waar iedereen zich bij thuis voelde, wat ik niet kon deed hij en andersom! Mensen kwamen altijd graag bij ons in de winkel.
En eigenlijk zijn we nog steeds een super team. Denk alleen al maar eens aan het feit dat we, door alle moeilijkheden heen, toch nog steeds bij elkaar zijn en onze vijf kinderen nog steeds met enthousiasme (mogen) coachen  8)
Het grappige is ook nog, dat, toen ik al contact had gemaakt met de mensen van de kerk, één van de mensen van het kerkelijk bureau aan mijn man een mailtje stuurde, dat die vacature er zou komen..... Terwijl mijn man en ik al hadden overlegd, dat het beter was als ik op deze functie ging solliciteren. Geweldig hea, hoe dingen soms kunnen rollen.
En over de winkel gesproken: die is intussen weer overgenomen door een echtpaar, dat al lange tijd in onze branche actief is. Ik kan zeggen dat het wel wat lucht geeft, dat de 'boosdoeners' niet meer op 'onze' plek zitten. Ben gewoon blij voor 'onze' klanten, dat er weer mensen zitten op die plek die weten waarover ze het hebben.

P.S. Dankjewel, gewoon, je hebt me voor het eerst sinds tijden weer eens hartelijk doen lachen  ;D ;D ;D
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

gewoon

gewoon

Ha kom er toch even op terug BS

Heb een heerlijk geheugen,  dreamteam ja heeft diepgang

In het vroege vroeger,  was dat al duidelijk,

burningspirit

Het is wel heel leuk dat je dit zegt.
Mijn man heeft dan weliswaar nog nooit kerkbanken gemaakt, maar wel twee banken voor in een kleedkamer, met een bovenstuk waar kledinghaken op bevestigd zijn. Allemaal hobby en voor de vereniging waar we ook voor in de kantine staan. Liefdewerk oud papier, maar het is echt zijn lust en zijn leven: oplossingen bedenken in de vorm van kasten, planken, bewegende onderdelen aan tafels, meubels die precies passen op de plek waarvoor ze bedacht zijn. Dat doet hij al zolang als ik hem ken.
We hebben 13 jaar lang met ons tweeën een winkel gehad en toen waren we een heel goed team. Alleen jammer dat we allebei de puur zakelijke skills missen om er een langer durend succes van te maken. Maar het is zoals het is. Wat we nu doen ligt veel meer in onze aard en sluit veel beter aan op wat we in huis hebben. En met die schuld komt het op een of andere manier wel goed. Vroeger of later. Linksom of rechtsom.
Voor mezelf ben ik er nu wel achter dat ik een doener ben, een doorzetter en een mensen-mens. Het liefst geniet ik, zonder dat iemand het ziet, van de gevolgen van mijn acties. Zoals nu in de taxi. Samen met een collega die dat ook begrijpt. De reactie, zonder woorden, van die kinderen, is goud waard!
Dus ik hoop dat ik dit ook mag beleven met werk dat ik in de toekomst ga doen.

burningspirit

Vandaag was ik kwaad. En niet zo'n klein beetje ook.
De bel ging. Ik realiseerde me dat de tijd volledig voorbij is dat ik controleer wie er aanbelt, maar ik had al zo'n onderbuik gevoel.... En ja hoor: deurwaarder van de LAVG, de deurwaarder waar het CJIB zich van bedient.
Doordat we zijn afgemeld als wanbetaler bij Zorginstituut Nederland (in verband met start minnelijk traject) is deze schuld uiteraard in een vrije val gekomen. Of zoiets. Met LAVG had ik ongeveer twee weken geleden al getelefoneerd, om de situatie uit te leggen. Toen zei men dat ik me geen zorgen moest maken, want men zou rekening houden met de BVV.

De deurwaarder schutterde een beetje en had een ambtelijk stuk van vijf pagina's bij zich dat hij moest overhandigen. Executoriaal beslag op de uitkering dus. Ik wist dat wel, maar ik werd heel langzaam woedend daar aan de deur. Zei nog: Tja, meneer, u kost ook geld en die papier winkel ook dus.... ik begrijp het even niet hoor.... Hij zei: Ja, mevrouw, u bent niet de enige die dit soort opmerkingen maakt en ... ja, ik moet het gewoon afleveren bij u. Heeft u nog geen bericht gehad van het beslag op de uitkering dan? Ik zei: Nee, meneer, dat heb ik niet. Nou, zei hij, dat beslag dateert al van de 16 de deze maand. Ik zei: Ja, en vandaag is het de 27 ste, als wij morgen geen uitkering krijgen, kunnen we onze huur niet betalen. Nou, zei hij, daar hoefde ik niet bang voor te zijn, want zo veel zouden ze niet afhouden.....

Om een lang verhaal kort te maken, ik gedroeg me, wenste de man een prettige dag verder, maar kon me niet beheersen en knalde de deur achter hem dicht en gaf toen een flinke schop tegen de binnenkant van die deur.... ik was echt woest. Die man zal wel gedacht hebben.....
Aan tafel heb ik de envelop opengemaakt en gekeken wat deze flauwekul nu weer allemaal kost..... 220 euro alles bij elkaar dus.... wow... 

Nja, hier na was ik mijn agressie weer even kwijt en toen mijn man vroeg of we hier niet iets aan konden doen zei ik dus: Nee, het enige is dat we in de gaten moeten houden of ze zich volledig en goed aan de BVV houden. Zo lang het minnelijk traject niet 'rond'is, kunnen we dit soort dingen nog verwachten.

Heb ik dat nu ook op deze manier nu goed begrepen? SF? Chapter? Of wie dan ook, die dit weet?

Boeddha

Heel raar dit! Volgens mij mogen ze geen beslag leggen als je in die 4 maanden stabilisatie zit! Als ik jou was zou ik maandag meteen je CP bellen en dit uitleggen. Want mede door dit beslag kan alles kapot gemaakt worden!

Ik had in mijn minnelijke traject een papier dat ik mocht opsturen naar alle schuldeisers mochten ze gaan dreigen met beslag. Daar stond in dat ik aangemeld was voor het minnelijke en dat de stabilisatie periode was ingegaan. En mijn schuldeisers zeiden zelf al dat ze deze periode afwachtten.

Ik kwam er zelf achter dat het minnelijke mislukt was dat mijn zorgverzekeraar geld verrekende met wat ik zou terugkrijgen en wat ze inhielden. Op mijn vraag waarom ze dat deden bleken ze 2!!! Maanden daarvoor al te horen hebben gekregen dat er teveel schuldeisers niet akkoord waren. Ach kleinigheidje dat iedereen het al wist behalve ik zelf! :-(

Kortom...als de bliksem contact opnemen met je CP!!!

succes!
Be strong, have faith!

tuthola

Dat heb je goed begrepen BS helaas is het zo dat tot datum toelating WSNP er beslag gelegd kan worden. Red je het om je vaste lasten te betalen met dit beslag ? Misschien kun je nog poging wagen om te bellen en vragen om uitstel beslag tot uitspraak WSNP. Wat een rotsituatie weer  :-[

Boeddha

Be strong, have faith!

Boeddha

@tuthola;

Ben het nu niet met je eens, zie onderstaande quote.
Met de zorgverzekeraars is afgesproken, dat nadat het NVVK-lid een stabilisatieovereenkomst instuurt, de zorgverzekeraar de bronheffing tijdelijk opschort. Voorwaarde hiervoor is dat binnen 6 weken de maandelijkse premie weer wordt betaald. De stabilisatieovereenkomst mag alleen ingestuurd worden ter voorbereiding op een minnelijke schuldregeling. Er dient daarom het reële uitzicht te zijn dat een minnelijke regeling binnen 8 maanden tot stand komt. Hiermee wordt bedoeld dat alle schuldeisers akkoord zijn met het schuldregelingsvoorstel.

Be strong, have faith!

Joy2014

Jemig wat naar weer zeg. Ik zou het ook raar vinden als dit zou mogen hoor! Hoop ontzettend dat dit allemaal een misverstand is.

tuthola

Sorry Boeddha ik heb het convenant gelezen en je hebt gelijk... Ik heb altijd begrepen dat er tot datum toegang WSNP er nog beslag gelegd mag worden daar dat bij mij toen ook gebeurt is. Is dit een nieuwe wet ?

Nooit te oud om te leren  ;)

Boeddha

Hm...in mijn minnelijk traject in 2012 was het ook al. Maar zie dat het beleid is aangepast vanaf januari 2014 en er meer bedrijven zich aangesloten hebben.

Na het mislukken van het minnelijke en uitspraak WSNP ben je wel vogelvrij voor de schuldeisers. (Waar ze meestal gretig gebruik van maken!)
Be strong, have faith!

burningspirit

Zeker ga ik CP maandag direct bellen!
Maar in een eerder gesprek vertelde zij mij dat, tot het minnelijk traject "rond"is, er nog vanalles kan gebeuren, en dat de schuldeisers nog vanalles kunnen doen. Wel ontving ik bericht, ook telefonisch nadat ik zelf gebeld had, dat de maatregelen inderdaad zijn opgeschort..... nou ik hoop het ook dat het een misverstand is....
Zucht. Ik wordt hier toch zo moe van.....

En Tuthola, wij zijn nog niet in een voorstadium van WSNP aanvraag hoor, we zitten in de start (120 dagen) van een minnelijk traject. Heet dat stabilisatieperiode? Ik dacht dat dat de periode was die hieraan vooraf is gegaan, waarin we moesten bewijzen dat we onze vaste lasten betalen.... dat is ook gelukt. Maar als nu vergissing op vergissing komt en ik krijg die aanvulling op de uitkering niet, te laat of te weinig.... dan loopt er meteen een vreselijk probleem: mijn huur kan ik dan gewoon niet betalen.....

Wordt er stapelgek van hoor  :(

Boeddha

Die 120 dagen heet inderdaad de stabillisatieperiode :-)
Be strong, have faith!