onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

chapter

fijn dat toch snel geregeld is. hopelijk komt andere trein ook snel op gang

An0niempje

Zo, ben weer bijgelezen in je verhaal....
tenminste wat betreft dit topic.....

Is jullie computer inmiddels weer gemaakt?
Anders wil ik je de tip geven om via gratisoptehalen.nl een oproep te doen voor een andere computer/laptop. Zo ben ik ook aan een andere laptop gekomen :)

Als je weet waar ze "geduld" verkopen voor een betaalbare prijs, zou je het mij dan even willen laten weten? Liefst ook een portie "moed houden" erbij....

Gelukkig konden jullie uiteindelijk jullie rekeningen weer betalen.... pffff, wat een gedoe zeg...
Dure telefoontjes trouwens naar de gemeente... Zijn dat de normale telefoonkosten?
Ik heb besloten om een onbeperkt bellen optie bij mijn telefoonabo te nemen, dan 20 tot 30 euro in de maand :O
Alleen wilde bwv daar steeds niet aan meewerken....

burningspirit

Vandaag zijn we weer bij het BAC geweest. Heb er nog steeds hoofdpijn van. Maar het lijkt er op, dat er nu echt iets gaat gebeuren.
We waren uitgenodigd door de Prinses, die ik ontmoet had tijdens de ABC-training. Meisje en Humanitas-held Theo waren er ook bij. Iedereen was perplex van de map die ik bij me had. Netjes, compleet en in een frisse kleur. Als het goed is mogen we over twee weken terug komen. Dan worden er eventueel ontbrekende stukken toegevoegd en het VLTB uitgerekend. vervolgens begint de z.g. 120-dagen procedure. Schuldeisers worden benaderd en hebben maximaal 120 dagen om te reageren.
Zouden we dan eindelijk mogen starten?
Ik wacht het af. Pfoeh.

Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

nooitmeer

Ha! Het einde van de tunnel komt steeds een stukje dichterbij!
zing, vecht, huil, bid, lach, werk en bewonder!

burningspirit

Jah  ;D het idee van drie stappen vooruit en dan weer twee stappen terug
maar we komen er wel..... met beleid en geduld
ik beschouw het maar weer als training allemaal
dan is het voor mij een stuk acceptabeler

tuthola

Ok BS ik hoop dat er geen rare hobbels meer komen de aankomende maanden en dat het traject eindelijk kan beginnen.

chapter

super eindelijk
maak zelf alvast voorbekening vtlb als dan erg afwijkt kun je er meten over in gesprek.
In principe is het 90% van wwb maar zorgkosten en woonkosten worden gecorrigeerd

burningspirit

goeie chapter! dankjewel voor de tip  8)

Knibbel

Ook ik hoop dat er nu eindelijk een begin gemaakt wordt met een traject. Die onzekerheid heeft  eigenlijk nu wel lang genoeg geduurd lijkt me zo.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Bloem2

BS, volgens mij duurt het nu niet lang meer.
Je bent hartstikke goed bezig !

burningspirit

Vandaag is een memorabele dag.
In mijn andere topic (baan gevonden) heb ik al gerept over mijn wandeling voor werk.
Vandaag is ook een brief binnengekomen waarin bekendgemaakt is, dat we een toekenningsbeschikking zullen krijgen. Toegelaten tot de start van een schuldregeling, te beginnen met een minnelijk traject.  :D

Volgende week donderdag gaat het al beginnen. De Prinses heeft niets te veel gezegd vorige week.
Ze zal ons het VLTB voorrekenen en uitleg geven van een complicatie in de vorm van de huwelijkse voorwaarden waaronder we uit voorzorg destijds trouwden. Mijn vraag zal zijn of de huwelijkse voorwaarden niet alsnog ontbonden kunnen worden, want we hebben er nooit echt gebruik van gemaakt. Er is niks geregeld, want we hebben geen huis gekocht en de winkel was 50/50 van ons allebei. Zoals het er nu uit ziet zullen ze twee aparte schuldenregelingen moeten opstarten. Met alle gevolgen van dien. Die gevolgen, daar ga ik eens induiken deze week.

Maar jommensssss..... het gaat écht beginnen!!!! Nog een dansje dan maar.... ;D ;D ;D

chapter

wauwwwww eindelijkkkk gefeiciteerd

Bloem2

tuthola

Wat fijn dat het eindelijk gaat beginnen :-)
Ik denk niet dat je de huwelijkse voorwaarden nu nog kan ontbinden, ik zou het laten zoals het is en zeker zelf geen actie ondernemen, je kan het natuurlijk navragen bij de persoon die jullie minnelijk gaat behandelen.

Op zich hoeft het niet uit te maken als jullie allebei apart in een regeling komen....zelfde regels.....dus ik vraag me af waar je bang voor bent.

burningspirit

Ik ben nergens bang voor, wil gewoon graag het verschil weten van te voren.
Voor ons voelt het wel heel raar.
We hebben altijd alles samen gedaan en hebben ons altijd verantwoordelijk gevoeld voor elkaar en voor onze kinderen.
De opmerking die in de toekenningsbrief werd gemaakt was:
"Aangezien u getrouwd bent onder huwelijkse voorwaarden, ben u niet aansprakelijk voor elkaars schulden."
De Prinses zal er volgende week meer over vertellen, maar het betekent in elk geval dat er twee schuldenregelingen zullen moeten worden opgestart.
Dat laatste voelt heel erg krom voor ons, maar misschien is het inderdaad helemaal geen probleem. Ik merk het wel, maar wil er gewoon iets meer over weten al. Net zoals ik me al voorbereid en zelf een VLTB berekening ga maken, om te zien of het veel afwijkt. Ik wil dan eventuele afwijkingen ook begrijpen. Zulke dingen houden me fris en doelbewust. En ik vermijd om boven op de kast te gaan zitten omdat ik dingen niet begrijp. Ik kan dan ook beter afstand bewaren, aanpakken, positief en oplossingsgericht. Het hele schulden verhaal beschouwen als een situatie/uitdaging waarvoor wij een oplossing moeten zien te vinden, een soort van proefwerk of scriptie er van maken voor mezelf. In plaats van weer terugzakken in de put van zelfmedelijden en achterdocht, waar we niks mee opschieten.

Snap je, Tuthola?