onderaan de ladder beland

Started by burningspirit, Dec 03, 2013, 02:42 AM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Fijn, zo iemand, die echt dingen voor je uit wil zoeken.
Doet me er trouwens aan herinneren, dat ik nog niets gehoord heb van humanitas hier in mijn woonplaats, althans niet meer nadat mij verteld is, dat ik door de juiste persoon teruggebeld zou worden. Maar goed, ik mocht zelf terugbellen, als ik niets zou horen... Dus dat gaan we dan maandag maar even doen.

Maar goed, on topic....
Heel verstandig om namen weg te laten. Weliswaarspreek je positief over de personen, maar waarom namen noemen als het niet nodig is.....?

Ik hoop echt voor jullie dat jullie snel weer een stapje verder zijn in het proces. Eind maart was de bedoeling toch?

burningspirit

dat bedoel ik!
ik zit hier met tranen in mn ogen achter mn bureau, want heb weer een dipje
lees de verhalen van Libra en Lotte en herken hun gekkigheid, waar ik soms ook zo'n behoefte aan heb
voor mij is het Gewoon, die me soms helemaal aan het lachen maakt, met zijn droge humor een heerlijk kromme zinnen.... echt genieten is dat sinds ik een beetje begrijp hoe hij schrijft
ook mij kinderen vragen wel eens: waar zit je nu toch zo om te lachen
maar ik kan het niet uitleggen en probeer maar te genieten van het moment
en op een avond als deze dan is zo'n mailtje van Theo ook precies wat ik nodig heb
zucht
wat een gedoe allemaal
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

burningspirit

Daar gaan we weer...volgende fase in de achtbaan
Overzichten gekregen van de BD : twee lijsten met openstaande aanslagen, van mij en mijn man
Geen spoor van oude aanslagen, geen spoor van vof schuld...
Alvast vergeleken met mijn overzicht van 2012
Als ik het goed begrijp is in anderhalf jaar tijd onze belastingschuld gehalveerd..... ::)
En dat scheelt nogal wat.... of je nou een schuld van 40 met drie nullen hebt of 20 met drie nullen..... ???
Ik hoop zó dat het klopt..... ga in ieder geval me even met Theo hierover buigen
Tot dan maar eventjes héél nuchter blijven....

An0niempje

oeh, nog even spannend dus...
Ik ga voor je bidden, dat het nieuwe overzicht klopt ;)
Op zuke grote bedragen is de  helft idd wel een heel groot bedrag...
Maar weet je, de wonderen zijn de wereld nog niet uit ;)
Maar goed, dat je ook nog een gezond portie nuchterheid daarbij bewaard.....

burningspirit

Even doorgeven wat ik vandaag meemaakte.
Gisteravond heb ik ingelogd op Mijn Menzis. Op het forum zag ik dat dat met digiD kan tegenwoordig, wat ik voorheen niet wist. Er stond duidelijk dat onze premie via CVZ wordt ontvangen en dat dus niet alle wijzigingen konden worden doorgegeven. Ik was er op voorbereid dat ergens in het systeem een 'stop' zou verschijnen maar dat gebeurde niet. Dus gewoon een aparte polis voor mijzelf aangevraagd. Zelfde verzekeringspakket, geen aanvullingen. Vanmorgen stond er in een mail tot mijn blijde verrassing, dat de wijziging was geaccepteerd en dat mijn nieuwe polisblad me zou worden toegestuurd. Ik had betaling per acceptgiro aangevinkt, dus dat was blijkbaar toch geen probleem.
Dankzij de uitgebreide info van HZHNE wist ik: nu moet ik controleren of ik daadwerkelijk wordt afgemeld bij CVZ. Dus gelijk de Menzis gebeld. De Menzis mevrouw zij dat er nog een rekening op mijn naam openstond (2010, ongeveer 150 euro eigen risico) en dat, als die betaald zou zijn, ik afgemeld zou worden bij cvz. Zij begreep ook dat daarvoor die wijziging was gemaakt. Ze adviseerde me te bellen met de deurwaarder aan wie de factuur uit handen was gegeven en gaf me een nummer door. Ik belde dus gelijk met het deurwaarderskantoor. Eerst had ik de verkeerde vestiging, maar toen ik naar de goede vestiging belde, konden ze ook daar niets vinden wat hierop leek. Overal gezocht, een paar keer in de wacht gezet, maar niks te vinden dus. Ze zei: het nummer klopt niet, er staat een cijfer te veel en ik zie ook nergens een bedrag dat erop lijkt, óf het is van een heel ander jaar..... Ze adviseerde me weer naar de Menzis te bellen. Dat deed ik. Nu had ik een ander cijfertje gekozen in het keuzemenu en kreeg een meneer aan de lijn (het lijkt wel of ze dezer dagen allemaal Thomas heten.... ::)) die voor me heeft gezocht waar hij maar kon. Twee keer in een hele lange wacht gezet (gelukkig hebben ze die akelige muziekjes afgeschaft...), ondertussen kool gesneden, aardappels geschild en een keer een plasje gedaan snel..... geduld geduld..... maar toen kwam het verlossende woord; de rekening was om onbekende reden nooit naar het deurwaarderskantoor gegaan en dus kon ik die gewoon aan Menzis betalen en dan gaan zij me dus afmelden bij cvz..... Natuurlijk de naam van de meneer opgeschreven, bankrekeningnummer gecontroleerd, betalingsgegevens gevraagd en het geld overgemaakt.
Nu wacht ik even af en bel er achteraan volgende week. Kost me misschien weer een halve dag maar dan heb je ook wat, hea  :P?

Wat ik zeggen wil: ik heb bij het allereerste telefoontje (te snel) aangenomen dat de dame bij Menzis het wel zou weten hoe het zat. Ik heb aangenomen dat Menzis geen administratieve fouten maakt (en dus alle rekeningen keurig naar de deurwaarder had gestuurd). Ik veronderstelde dat de deurwaarder (en de mensen die daar de telefoon aannemen) wel zou weten hoe dingen in elkaar zitten. Allemaal misvattingen, die je nooit ontzenuwd als je niet echt weet hoe het zit. Als je niet de goede vragen stelt of de dingen bij een andere naam noemt dan degene die je aan telefoon hebt. Misverstanden, communicatiestoringen.... herkenbaar, gebeuren snel bij grote bedrijven en instanties. Kan niemand wat aan doen, maar zoals gezegd: kennis is kracht.

Tenslotte: Libra heeft wel een punt, vind ik, Er is hier heel veel kennis op het forum. Maar het is wel een hele kunst om kennis te delen op een manier die anderen in hun waarde laat. Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, is naar het eigen verhaal van HZHNE. Het feit dat er omscholing was naar schuldhulpverlener vind ik intrigerend en de info die op dit forum wordt gedeeld is heel erg nuttig, althans voor mij. Maar wat  ik heel graag zou willen weten is hoe HZHNE de periode ervoor is doorgekomen. Zou je daar misschien iets over willen vertellen? Als niet, dan even goede vrienden, hoor. Zoals vaak gezegd wordt: je bent niets verplicht en er wordt hier niemand veroordeeld. Ik zou je wel dankbaar zijn, HZHNE, als je een tipje van de sluier zou willen oplichten. Greetz van mij  8)

Knibbel

Quote from: burningspirit on Mar 20, 2014, 02:24 AM
Tenslotte: Libra heeft wel een punt, vind ik, Er is hier heel veel kennis op het forum. Maar het is wel een hele kunst om kennis te delen op een manier die anderen in hun waarde laat. Waar ik erg nieuwsgierig naar ben, is naar het eigen verhaal van HZHNE. Het feit dat er omscholing was naar schuldhulpverlener vind ik intrigerend en de info die op dit forum wordt gedeeld is heel erg nuttig, althans voor mij. Maar wat ik heel graag zou willen weten is hoe HZHNE de periode ervoor is doorgekomen. Zou je daar misschien iets over willen vertellen? Als niet, dan even goede vrienden, hoor. Zoals vaak gezegd wordt: je bent niets verplicht en er wordt hier niemand veroordeeld. Ik zou je wel dankbaar zijn, HZHNE, als je een tipje van de sluier zou willen oplichten. Greetz van mij  8)

Het kan natuurlijk zijn dat ik heb zitten dromen...... maar ik meende toch ergens een topic te hebben gezien van Hoezithetnuecht, waarin hij (of zij) in het kort zijn eigen verhaal deed. Iets met verjaardag, volle tafel, moeder, ontdekking...... Maar ik kan dit topic niet meer terugvinden! Of ik heb het echt gedroomd, zoek op de verkeerde plek of..... Libra heeft hem afgeschrikt!!
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

Klopt hoor, Knibbel, ik heb het ook gezien. En mijn post hier over cvz/cjib had ik ook daar geplaatst volgens mij. Bij vragen over schulden/topic: Vraagje over het CVZ en/of CJIB, gestart door Termudjin. Ik heb de post daar ingekort, omdat het de vraag van Termudjin was en mijn verhaal beter onder mijn eigen topic paste.
En welnee, volgens mij heeft Libra hem niet afgeschrikt. Misschien is het wel een haar? Maar in elk geval hebben we in alle toonaarden al gezegd dat zijn/haar inbreng hier heel erg op prijs wordt gesteld. Ik heb er in elk geval al veel aan gehad.

Knibbel

Ik doelde eigenlijk op een ander Topic, maar dat doet er niet meer toe. Het lijkt alsof het verwijderd is....
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

burningspirit

Mijn eigen Zorgverzekeringspolis is vandaag binnengekomen........ tjonge zeg, dat ik dat nog mag meemaken..........  ;D
Vanaf volgende maand dus minder boete, alleen mijn man krijgt die dan nog....althans als Menzis me afmeld bij CVZ.... even in de gaten houden dus, zoals zo vele dingen....

burningspirit

net gehoord dat de moeder (zelfde leeftijd als ik) van de vriend van mijn dochter een tia heeft gehad vanmiddag........
net als ik rookt ze en moet daar nu dus acuut mee ophouden
en net als ik is ze een bezige bij, werkt in een apotheek en heeft de laatste tijd zó veel overgewerkt, dat ze al weken als ze thuis kwam helemaal kapot was....
ik ben gewoon een beetje van slag erdoor
krijg bevestiging over mijn keuze om langzaam naar fulltime werken toe te werken
maar hoor ook terug dat er daar nogal laconiek over wordt gedaan, moeite met bespreken en uiten van gevoelens, bij met name de mannen in dat gezin: haar man en haar zoon (vriendje van dochter)
goh.... waar ken ik dat toch van?
intussen ben ik weer geweldig trots op mijn dochter, die zo nuchter en eerlijk is, en ook zo warm en menselijk
wat een gedoe allemaal
de dreiging met huisuitzetting, die AnOniempje ondervind, is trouwens ook nogal shocking voor me
heb dat ook meegemaakt een aantal jaar geleden, weet hoe het voelt, paniek gewoon
ben meerdere malen per dag weer op de rand van tranen
en bid dan maar
om hetzelfde wonder als dat er bij mij is gebeurd, telkens weer
weet niets anders om te doen nu
en probeer uit alle macht mijn zegeningen te tellen

An0niempje

ow, das wel hefig idd, als iemand in je omgeving een TIA heeft gehad....
Kan me voorstellen, dat dat je aangrijpt.

Wat betreft mijn verhaal.
Ik vind het super, dat dit forum er is, dat mensen meedenken en tips geven en meeleven.
Maar houd ook jezelf in de gaten... Ander ga ik me weer schuldig voelen ;)
Je zit zelf ook in een rot situatie die genoeg aandacht vraagt.
Maar superlief natuurlijk, dat je voor me bid.
We zijn allebei christen en kennen dus allebei de kracht van gebed.

burningspirit

lieve anoniem,
je hoeft je niet schuldig te voelen hoor!
iedereen die hier in dit forum komt, leest vroeg of laat dingen, die hij/zij zelf ook meegemaakt heeft
soms triggert het, maar veel vaker geeft het je juist weer moed en kracht
het is juist zo'n bemoediging dat je er niet alleen voor staat, dat anderen precies dezelfde meemaken als jijzelf en dat je kunt lezen hoe het voor anderen toch gewoon weer goed komt....
hoop doet leven zeggen ze wel eens
bij deze: wij moesten bijna ons huis uit in 2011 (alle vijf de kinderen woonden toen nog thuis) en onze verhuurder is toen op het nippertje (uitzettingsprocedure was al gestart) akkoord gegaan met een betalingsregeling (mogelijk gemaakt door mijn schoonouders, die dat toen nog konden doen) en heeft zelf voorgesteld om het voor de toekomst zeker te stellen om de huur van de garage en het huis te splitsen... uitzetting teruggedraaid en we wonen er nog steeds nu  :)
Zo kan het ook! Houd moed! Het komt goed!
liefs van mij

An0niempje

Dank je wel, voor je lieve bemoediging Burningspirit :)

burningspirit

Twee paaltjes geslagen deze week, kleine mijlpaaltjes

1. We hebben een afspraak bij het B.A.C. op 24 april! Meisje belde mij er vanochtend over toen we net terug waren van de consulent Werk&Inkomen van onze gemeente.
Alle lichten lijken op groen te staan nu, maar ik blijf er bloednerveus onder.

2. De consulent Werk&Inkomen handelt namens onze gemeente vanuit een nieuw project: Project Slagkracht. Deze vriendelijke, sensitieve Jongen legde ons uit, dat onze gemeente, door middel van dit project, weer contact wil krijgen met uitkeringsgerechtigden om te bepalen wat de gemeente kan doen om een stimulans in de goede richting te geven. Blijkbaar, zo zei hij, was er de laatst jaren puur administratief gewerkt, waardoor er te weinig constructiefs is gebeurd. Tussen de regels door begreep ik dat ze door bezuinigingen en verschuiving van taken het gemeentelijke financiële plaatje weer up to date zullen moeten krijgen.
In dit kader heeft de Jongen nu een onderzoek aangevraagd bij een onafhankelijke buitenstaander, voor een soort van keuring voor mijn man. Eindelijk!

Aaaaarrrchchchc..... ik weet nog niet hoe ik er over moet denken en voel me verward, maar het lijkt of we een treetje hogerop kunnen komen nu, op weg naar rust en regelmaat....   de rand van de spreekwoordelijke kade lijkt wel nog héél ver weg, heel hoog en heel onbereikbaar.... alsof we op een touwladder staan waarvan we de leeftijd en kwaliteit niet kunnen beoordelen.... brrrr

burningspirit

eerste werkdag bij nieuwe werkgever
fantastisch maar ook heel erg vermoeiend
nieuwe mensen, die ik nog niet ken en dus nog niet weet wanneer ze serieus zijn en wanneer ze een grapje maken....
maar het werk zelf.... wat een verademing! ik krijg heldere opdrachten en ruim voldoende tijd
was blij verrast dat ik meteen al verantwoordelijke dingen mocht doen.... had ik niet verwacht
had me ingesteld op 'van onder af aan beginnen' of zoiets
maar mijn naam stond al in de agenda en er waren afspraken voor me gemaakt.... woow  8)

ben benieuwd hoe het verder gaat....... wanneer ik vertrouwen durf te hebben
teveel meegemaakt ben ik bang en beetje wantrouwig geworden
maar ik heb het idee dat ze dat niet hebben gemerkt vandaag
vond het super spannend en ben van die spanning nu nog aan het afkicken