In december 2013 kreeg ik voor het eerst mijn huurtoeslag voor januari 2014 op mijn eigen bankrekening,ik schrok een beetje want het was veel minder dan dat ik normaal kreeg.
Ik moest dan wel van afgelopen jaar terug betalen maar het verschil was wel erg hoog, daar ik nu zelf in mijn toeslagen kan kijken kwam ik erachter dat mijn bruto inkomen veel te hoog geschat was, dit kwam omdat ik vanaf 2011 een lagere uitkering kreeg omdat mijn jongste zoon toen 18 was geworden.
Heb meteen de wijziging doorgegeven met het juiste bruto inkomen.
Vandaag kreeg ik bericht dat het verwerkt was, ik krijg nu 40 euro in de maand meer toeslag.
Ik ging er in eerste instantie vanuit dat de jongens te veel verdient hadden maar dit heb ik met de jongens nagerekend en hebben altijd onder het wettelijk toegestane bedrag van +/- 4500 euro per jaar gebleven (gelukkig

)
Als het nieuwe uitkeringsoverzicht voor januari 2014 binnen is maar een nieuwe berekening maken over de inkomsten en uitgaves.
Van de overige aangiftes van 5 jaar specifieke zorgkosten heb ik nog niets gehoord, ook nog niks over mijn aangifte van bijzondere huurtoeslag i.v.m. aanpassing woning.
Ik moet me ook gaan verdiepen in de huurtoeslag daar mijn oudste volgend jaar 23 jaar wordt, ik had begrepen dat je dan veel minder huurtoeslag ontvangt omdat de vrijstelling van 4500 euro dan niet meer geld, Iemand enig idee hoe dit werkt???
Bedenk me nu dat als het negatief uitvalt hij dan of moet gaan meebetalen of op zichzelf moet gaan wonen

.....bah over dat laatste wil ik nog even niet nadenken.