Interviewoproep van tijdschrift Libelle

Started by LauraJournalist, Nov 23, 2013, 07:24 PM

Previous topic - Next topic

LauraJournalist

Oproep van tijdschrift Libelle:

Het kan ons allemaal overkomen, dat je als gevolg van de crisis, het verlies van een baan, een faillissement, een scheiding of een verkeerd uitgavenpatroon in de schuldhulpverlening komt. Voor steeds meer mensen is dit het geval. Waarom heerst er dan nog een taboe op? Durf jij het aan om mee te werken aan een kort interview, om te vertellen hoe je in deze situatie terecht bent gekomen en hoe schuldhulpverlening je helpt om het overzicht van je financiën weer op een rijtje te krijgen? Het interview krijg je voor publicatie te lezen om eventuele onjuistheden te vermijden. Naast het interview wordt van alle kandidaten die meewerken een mooie foto gemaakt. Reiskosten worden uiteraard vergoed. Deze shoot vindt vermoedelijk op zaterdag 14 december plaats, in een fotostudio in de randstad. Bij deze fotosessie word je opgemaakt door een visagist en gestyled door een stylist.

Lijkt het je leuk om mee te werken? Stuur dan een mail naar (verwijderd door admin) en schrijf in het kort wie je bent, wat, je leeftijd is, waarom je in de schuldhulpverlening zit en wat je schoen- en confectiemaat is, eventueel met een digitale foto van jezelf. Er wordt dan snel contact met je opgenomen.

Kaatje

Ik weet niet of deze oproep wel gepast is. Juist omdat de anonimiteit van het forum voorop staat!

Daarnaast zou ik niet met foto en al in de Libelle willen staan. Niet vanwege de schulden. Daarnaast komt lang niet iedereen in aanmerking voor schuldhulpverlening die wel hoge schulden hebben.

Denk dat jullie beter een inhoudelijk artikel over het hebben van schulden kunnen gaan maken. Denk dat de lezers daar zo veel meer aan hebben!!

admin

Het is niet de bedoeling om dit oproepen op ons forum te plaatsen. Dit is tegen onze regels en kan de privacy van onze leden schaden. Kun je contact met mij opnemen?
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

LauraJournalist

Excuus! Ik was in de veronderstelling dat bij de categorie 'media en pers' mediagerelateerde oproepen geplaatst konden worden. Wij willen deze problematiek een gezicht geven, de drempel lager maken om erover te praten omdat zoveel mensen met deze problemen kampen. Een interview biedt herkenning.

Degenen die hier geen enkele behoefte hebben zijn natuurlijk volledig vrij om mijn oproep naast zich neer te leggen. Ik dwing niemand om uit de anonimiteit te stappen.

Mocht mijn oproep desondanks toch niet passen op dit forum, dan moet deze inderdaad maar worden verwijderd.

Hartelijke groet, Laura

admin

Uit onze disclaimer..........

QuoteWij willen geen oproepen van studenten, programmamakers en journalisten e.d. die op zoek zijn materiaal voor studie of artikel of documentaire. Dit soort oproepen wordt onmiddellijk aangepast of verwijderd. Als je informatie zoekt, vraag het eerst aan één van de beheerders.

Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste. Wij zijn een anoniem forum en dat willen wij handhaven.
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Dick

Even aanvulling op Admin

Wij willen wel aandacht voor de schuldenproblematiek. Als iemand in een tijdschrift komt te staan verliest hij of zij, hun (veilige) anonimiteit. Met het betreffende artikel wordt hun schuld niet minder, maar hun sociale probleem groter.
Mvgr

Dick

Moderator Schulden-vrij.info

marco

Het gaat niet om ons, maar het gaat hun enkel en alleen maar om een artikel voor het tijdschrift. Het gaat hun niet om een gezicht, enkel maar een stuk persoonlijk gewin, ze zijn niet sociaal bewogen. Na het artikel, zit je in een nog grotere ellende. Denk maar eens aan je kinderen die op school worden lastig gevallen, door leerkrachten, over de thuissituatie. Ze helpen geen schuldenaren, enkel zichzelf. Hetzelfde geld voor z.g.n. studenten, die een schuldenaar willen interviewen, met allerlei persoonlijke vragen, hoe je in de schulden ben terecht gekomen. Het gaat hun niet om jou, voor hun ben je enkel en alleen maar studiemateriaal. Ze vergeten één belangrijk ding, als schuldenaar in de problemen ben je ontzettend kwetsbaar, financieel maar ook emotieel.

Af en toe krijgen wij een PM van zo'n figuur, die met ons een interview wil hoe wij uit de schulden zijn gekomen. Soms zitten er gelijk al vragen bij, zoals hoe het voelt om de schulden te zitten en hoe het met de kinderen en omgeving ging. Ik zit er niet op dit soort vragen te wachten.

Ik wil lekker anoniem blijven, het enige wat wij ooit zouden willen is het enkele van de lotgenoten hier, een dagje ontspannen. Wij hebben samen tenslotte het nodige meegemaakt,elkaar ondersteund, getroost en geholpen binnen onze eigen mogelijkheden. 

En verder wijzen wij alle contacten af die een inbreuk doen op onze privacy en anonimiteit. Waar wij aan meewerken zijn bijvoorbeeld de vragenlijst van het NIBUD, die vragen niet om je NAW, je foto en je telefoonnummer!

En dit wou ik even kwijt.
Marco en Bianca

tuthola

Ik ben het helemaal eens met voorgaande reacties dan komt er nog bij dat ze straks genoeg verhalen kunnen schrijven over de rond 500 ontslagen die er bij dit bedrijf gaan vallen!!!!