Help! Schuldenplan.nl. Is het betrouwbaar ???

Started by joop, Nov 11, 2013, 08:05 PM

Previous topic - Next topic

Chrissie

Temudijn, waarom ga je niet gewoon naar dat intakegesprek, stel je je in op nee wie weet komt er tijdens het gesprek er wel een ja uit.
Je weet nooit hoe het balletje gaat rollen.
Stel je er wel voor open, dus houdt die deur niet dicht door te denken dit gaat nooit lukken.

Heel veel succes!

Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Temudjin

Mijn vraag is ook Kun je wel een minnelijke traject of dergelijke in als er al beslag is gelegd op je inkomen ? Nee toch?

Chrissie

Temudjin ik ben niet bekend met een minnelijk traject en dergelijke maar mijn advies blijft stel jou vragen bij de schuldhulpverlening dan geven ze je direct antwoordt . Heb het gevoel dat je de stap niet durft te zetten of vergis ik me?
Waar ben je bang voor? Dat ze je raar (boos, streng) gaan behandelen of iets anders? Ga er heen denk hun gelijk aan jou niet als bijvoorbeeld directeuren of hoge pieten, het zijn ook maar mensen.

Temudjin

Je vergist je helemaal niet. Ik ben zeker erg bang om de stap te maken, want ik dacht 3 jaar geleden dat ik ervanaf was. Ik wil niet meer die persoon zijn van 3 jaar terug , ik ben veranderd, ontwikkeld, wijzer en nu wer diezelfd stap zetten ..dus voor 3 jaar heb ik een poppenkast lopen runnen. Schaamte voel ik gewoon.

Nu moet ik weer die stap gaan maken bij nota bene dezelfde contactpersoon ook nog ! Wat voor excuus moet ik gaan bedenken om een ander contactpersoon te krijgen zonder dat ze me daarzo raar vinden. Ik ben dwangneurotisch blijkbaar.

Chrissie

Begrijp je angst volkomen maar die contactpersoon kan wel geheel veranderd zijn. En je komt er niet om vrienden te zijn maar voor zijn/ haar hulp. Jij bent nu ook gegroeid heb vertrouwen in jezelf.
Je kan het echt wel! En wie weet herkend die contactpersoon je wel helemaal niet meer ze krijgen met zoveel mensen te maken dat kunnen ze nooit allemaal onthouden.

Je hoeft je niet te schamen als je er niets aan doet dan moet je je schamen! Je bent ook maar een mens die er echt wel mag wezen!!

Chrissie

Misschien sterkt dit je een beetje; Voor jaren terug heb ik me via de krant ingeschreven op een cursus 'omgaan met geld' bij de kredietbank in onze gemeente. Moest voor een intakegesprek komen omdat ik vooral voor de tips kwam had dat als reden opgegeven volgens mij zie ik iets over het hoofd. Die man zei direct toen ik binnenkwam omdat er op het krantenberichtje stond hoe diep je in de schulden zat zal ik je maar doorsturen waarop ik gewoon zei dacht het van niet. Na even over en weer babbelen werd ik toch toegelaten maar met de verstande dat als hij merkte dat het niet klopte dat ik de schuldsanering in zou gaan daar ben ik mee akkoord gegaan. Bij het weggaan zei hij ik verwacht dat je er bent op een strenge toon, waarop ik zei je kunt op me rekenen wees maar niet bang! Toen ik buiten stond dacht ik wat geeft jou het recht om zo over mij te oordelen zal jou wel laten zien dat ik het prima zelf kan.

Heb de lessen het waren er vier allemaal gevolgd maar bij de eerste les moesten deze man en ik onze mening naar elkaar bijstellen was de strenge toon weg. Bij de derde les begon ik pas mijn vragen te stellen toen zei hij nu begint ze pas met praten maar toen kreeg ik ook de antwoorden van waar ik wat miste. Heb hartstikke veel aan hem te danken dankzij hem had ik toen de kracht gekregen om door te zetten.!

Wat ik hier dus mee bedoel te zeggen eigenlijk gaf ik het in mijn vorige reactie al aan het kan nu wel helemaal anders liggen tussen jullie!
Hoop dat je hier wat mee kunt.

Boeddha

Quote from: Temudjin on Dec 11, 2014, 12:47 PM
Mijn vraag is ook Kun je wel een minnelijke traject of dergelijke in als er al beslag is gelegd op je inkomen ? Nee toch?

Ja je kan wel het minnelijke in als er al beslag gelegd is. Juist dan! Zij nemen contact op met de schuldeisers en het beslag wordt stopgezet zodat je weer een 'gezond' inkomen gaat krijgen (VTLB).

Kop op, niet negatief denken. Dit is weer een kans, pak die aan met beide handen! Je weet hoe het traject gaat, neem dus alles alvast mee naar het gesprek! Laat ze zien dat je alles op orde hebt zodat het traject voorspoedig van start kan gaan.
Doe alles in mapjes, neem alvast kopietjes mee in mapjes en als zij/hij vraagt of je alles gereed kan maken, overhandig je alles en zeg je..u bedoelt dit? Dus kopie van je ID, kopieen van je bankafschriften, openstaande vorderingen, wat je nu al afbetaald, kopieen van je inkomen alles!

Laat ze zien dat je geordend bent en alles op orde hebt.

Succes!
Be strong, have faith!

chapter

Quote from: Temudjin on Dec 11, 2014, 12:47 PM

natuurlijk al maakt het een minnelijk traject wel lastiger
Denk dat meer als helft bij start wsnp een beslag ergens heeft liggen, deze gaan er dan vanaf
In minnelijk gaat het er pas vanaf na AKKOORD, komt er geen akkoord blijft weg wsnp over.
Minnelijk traject is wel een voorwaarde voor wsnp dus ze zullen wel gaan proberen een bod te doen maar de raag is of je eisers nog een keer mee willen werken.
En de vraag is wanneer as pgb schuld opgebouwd? kon je de kosten bv niet verantwoorden en gaan ze uit van niet te goede trouw?
Dan kan 5 jaar geleden na ontstaan niet te goede trouw

Temudjin

Ik heb uit verveling en al de website schuldenplan.nl eens even gecheckt en moet zeggen dat alles wat niet door de gemeente word geadvisseert , gewoon niet in zee mee gaan.

Ik hoor ook vaker dat er veel bewindvoerders zijn die mensen juist meer en meer in de problemen brengen.
Ik zat bij Sociaal.NL bijv en ik werd doorverwezen door de Gemeente en financiele dienstverlening van de stad..dat is gewoon meer vertrouwlijk. Dus ik advisseer alles te doen wat de Gemeente advisseert.

Chrissie en Boedha

Ik waardeer jullie support heel erg en ik haal er ook energie uit..echt waar en probeer positief te blijven maar vooralsnog realiteit is er gewoon en ik weet ook dat uiteindelijk mijn verdriet zal gaan dempen. Het leven bestaat uit ups en downs en de ene keer ga je er positiever op in en de andere keer zie je het niet meer zitten lijkt het wel. Het is nou eenmaal geen dammen maar schaken.

chapter
Wat bedoel je precies?

Robke71

Beste Joop,

Niet doen. hoe mooi het ook allemaal klinkt. Ga niet in zee met zo'n bedrijf.
Ik heb me 2 keer hard gesneden. Een ezel stoot zich niet 2 keer aan dezelfde steen, maar deze hulpzoekende ezel wel. Heeft me onnodig vele duizenden euro's gekost.

Ga naar de gemeente en vraag hun om hulp.

Succes

burningspirit

En ja..... de mapjes! Een geordend geheel aanbieden en vragen of dit is wat ze bedoelen. Ik deed het de laatste keer, was zelfs zo ver gegaan dat ze niets meer hoefden te kopiëren, alles zat er in het nieuwe frisgroene mapje en ik had het zelf ook nog eens allemaal. Ik zie nog dat gezicht van die contactpersoon voor me..... :o >:(
Wij zijn nu eindelijk toegelaten en eerlijk gezegd ben ik opgehouden na te denken over alles wat voorheen fout is gegaan. Ik wil vooruit kijken voortaan.
Ik hoop voor jou dat dit lukt Temudjin! Succes en houdt goede moed!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Temudjin

Bedankt voor alle steun ! 13 Januari heb ik de intakegesprek. Ik heb al een vragenlijst per mail ontvangen waar ze vroegen wat voor schulden ik had etc.

Ik ben erg benieuwd naar hoe het zal gaan namelijk. Hebben ze niet meer m'n oude gegevens dan? Gaan ze mij behandelen als een complete nieuweling ofzo ?

Ik kan niet wachten ! Wel heb ik in ieder geval een silver lining om 2014 te beëindigen. Tuurlijk voel ik nog wel schaamte en al maja ik ben niet perfect..ik moet er maar mee leven. Na wat gelezen te hebben op deze forum zijn we allemaal niet perfect en we moeten ons niet laten kleineren door onszelf met anderen te reflecteren al is het soms wel erg moeilijk. Ik ben wat ik ben, wat mijn familie en zogenaamde vrienden ook van me denken.. het is en blijft hun probleem !

Ik voel wel de angst en paranoia dat het weer fout gaat..soort van faalangst ofzo, zelfs een banaan op de weg kan een obstakel zijn bij wijze.
Maja soms als je schulden heb is het ook van belang dat je aan je mentale stabiliteit denkt. Eergisteren nog kreeg ik snachts een hyperventilatieaanval. Ik dacht op een gegeven moment daadwerkelijk dat ik gek zou worden.. en dacht te hallucineren. Na een aanval en 30 minuten had ik door dat de kraan nog half open stond vandaar dat ik iets hoorde tikken.

Bedankt allemaal voor jullie steun..want echter niemand snapt het tenzij je ook zoiets heb meegemaakt.