Schuldenplan.nl is vertrouwbaar?

Started by joop, Nov 11, 2013, 06:19 PM

Previous topic - Next topic

joop

Heeft er iemand ervaring met  schuldenplan.nl ? Is het betrouwbaar en waar moet ik op te letten als  ik een contract met ze af wil sluiten.

Elam

Waarom zou je in de vredesnaam met zo'n bedrijf in zee willen gaan?

Dit soort bedrijven doet hetzelfde als bijv. Humanitas en de GKB. Humanitas helpt je je administratie op orde te krijgen (gratis), de GKB biedt o.a. gratis budgeteringscursussen aan terwijl je bij Schuldenplan en vergelijkbare bedrijven een vette rekening zal moeten betalen waardoor evt. schulden nog verder oplopen.
Het GKB heeft misschien een negatieve klank, maar je kunt daar gewoon vrijblijvend een afspraak maken om te bekijken wat er precies aan de hand  is en hoe het op te lossen valt. Dit kost ook niets.
Pas op het moment dat ze echt aan het werk moeten voor je om bijv. regelingen te treffen met schuldeisers kost dat geld, maar dan weet je wel zeker dat je met professionals te maken hebt en niet met geldkloppers (waarbij het nog maar zeer de vraag is of ze bij schuldeisers kunnen bereiken wat het GKB kan).

Bekijk de Sociale kaart eens in de plaats waar je woont: je kunt denken aan maatschappelijk werk, Humanitas, GKB, WMO loket, Sociale Alliantie, wijkteams etc. Of zoek op de website van de gemeente, daar staat meestal ook wel veel op.

Succes!

Ik behandel goed wie goed is.
Ik behandel ook goed wie niet goed is, want zo bereik je de goedheid.
Ik ben eerlijk tegen wie eerlijk is.
Ik ben ook eerlijk tegen wie niet eerlijk is, want zo bereik je de eerlijkheid.
Lao Tse