Van de regen in de drup

Started by ST1979K, Nov 11, 2013, 11:25 AM

Previous topic - Next topic

ST1979K

Hoi allemaal, mijn verhaal....

Waar begin ik....?

Een jaar geleden verbrak ik na moeilijke jaren mijn relatie. We waren elf jaar samen, we hebben samen 2, met mijn oudste dochter erbij (ze was 2 toen we samen kwamen) 3 kinderen. Mijn ex was vluchteling en later militair. Vooral na zijn uitzending begonnen onze problemen ernstig te worden.

Sowieso waren we een stel chaoten bij elkaar, qua financiën. Maar doordat we beiden werkten konden wij het toch steeds de baas. De verdeling was welgezegd oneerlijk, hij de hypotheek... Ik alle andere lasten, de kinderen, mijn studies, etc... Maar dat terzijde.  Nadat ik de relatie verbrak begon de ellende pas echt.

Hij kon het niet accepteren, raakt daarbij zwaar(der) in de psychische problemen en we konden niet meer overleggen samen. Het ging van kwaad tot erger(stalken, bedreigen, mishandelen... Met aangifte en binnenkort rechtszaken... Hij baan kwijt....omdat ie militair is). Uiteindelijk ben ik sinds afgelopen januari uit ons huis gegaan met de kinderen en kon ik bij vrienden terecht, in een andere stad. Ik heb driekwart jaar, naast mijn werk meerdere keren op en neer gereden om de kinderen. Aar school te brengen e.d. dubbele lasten,  de angst en dreiging erbij, etc, etc.

Afgelopen zomer leek het, ism advocaat dat er weer te overleggen viel. Ouderschapsplan op laten stellen, afspraken gemaakt over de hypotheeklasten, etc. Ik besloot terug te trekken in ons gezamenlijk koophuis en hij woonde inmiddels (onofficieel) in het huis van zijn ouders die in het buitenland verblijven.

Al vrij snel werd duidelijk dat ik dit financieel amper ging redden, vervolgens kwamen er wat betalingsachterstanden boven water en als klap op de vuurpijl.... Terugbetalen kinderopvangtoeslag.... Het was al zover dat er beslag gelegd ging worden op mijn inkomen. Het probleem is dat de achterstanden/vorderingen op mijn naam staan en ik daar ook niet onderuit kom.

In het kort de schuld is ca 10.000 euro, vnl belastingtoeslagen (slecht bijgehouden, wijzigingen niet doorgegeven, teveel verdiend... Etc) Nu wil de belasting 444 per maand van mij, hij is nog niet officieel uitgeschreven (gemeente doet nu onderzoek) dus krijg ook geen toeslagen e.d. Ik loop bij de zorgverzekering Max 2 keer achter en bij de energie 1 keer, daarnaast allerlei kleinere rekeningen (tandartsen, gemeentebelastingen, waterschapbelastingen)

Ik wil ervoor zorgen dat ik de hypotheek en de andere vaste lasten kan blijven betalen, want als het huis verkocht moet worden komt er minstens 35000 schuld bij... Dat ie voor niemand goed... Maar ik krijg de hypo niet op mijn eigen naam....  Dus hij blijft er ook op staan... Dat is zoals het is en zoals het er nu weer uitgaat zien kan dit ook in overleg (hij gaat 250 'alimentatie' betalen wat te goede komt aan de hypo) en met behulp van sociale raadslieden ga ik alles op orde brengen en proberen afspraken te maken met de instanties bij wie ik achterstanden heb. Gelukkig heb ik mijn werk nog, maar door alle finaciele shit... Is dit wel heeeel moeilijk vol te houden, naast de zorg voor mijn drie kinderen die ik alleen draag (hij emigreert binnenkort)

MIJN grootste angst is dat ik geen André afspraken kan makenmrt de belastingdienst en dat ik zo alsnog tegen executieverkoop van mijn woning aan ga lopen....

GA LATER VERDER.... HEB HAAST... WERK... EN ZIE DAT HET NU AL EEN CHAOTISCH VERHAAL WORDT :(

admin

Welkom, je hebt heel wat mee gemaakt in de afgelopen tijd. Het is altijd moeilijk om het begin te zoeken, in reeks van gebeurtenissen. Wat ik opmaak uit je verhaal is dat jullie een gezamenlijke schuld hebben. Misschien is het handig dat je ex contact op neemt met de MMD, dit is een instantie die militairen kan helpen, die in de problemen zijn gekomen door een uitzending e.d.

Had je al contact gezocht met de gemeente voor hulp?
Admin Schuldenforum.

Admin (SYNOP) is Watching YOU!!!

Buster

Beste ST1979K,

Allereerst welkom op het forum.

Ik kan me voorstellen dat je er helemaal horendol van wordt.
En goed om te lezen dat je aan de slag bent met een sociaal raadsman/vrouw.
Onze ervaring hier met de Belastingdienst is dat je een heel eind kan komen mits je zelf het initiatief neemt. Wie heeft de achterstanden ontdekt? Jij of de BD?
Daar zit een groot verschil in.

Als jij het hebt ontdekt is de kans groot dat het als "te goeder trouw" wordt aangemerkt en kun je dit zwart op wit krijgen van de BD.
Hebben zij het ontdekt wordt het lastiger, dan is de kans aanwezig dat ze het zien als "te kwader trouw".

Je vertelde al dat het administratief chaotisch was verlopen. Het zou de moeite kunnen lonen om je belastingen van de afgelopen 5 jaar na te laten lopen door een belastingadviseur. Mocht je iemand in je omgeving hebben die dat kan zou ik dat zeker niet laten.

Het zal niet de eerste keer zijn dat de berekeningen van de BD niet kloppen.
In dit geval geldt; nooit geschoten is altijd mis.
Hoe meer er van die bult afkan, hoe beter.

Hoe is het nu met je kinderen?
Heb je wel ondersteuning van familie en vrienden?

Hou vol!