Loonbeslag, geen bericht

Started by Frummel84, Nov 01, 2013, 11:06 AM

Previous topic - Next topic

Frummel84

We belden vanochtend met de bewindvoerder om te kijken of we geld konden krijgen voor de treinreis zondag(dochter ophalen bij ex). Blijkt dat er maar 9 euro staat.

Na nakijken van de loonslips van mijn man, blijkt dat er loonbeslag is gelegd. Door wie was ons niet bekend.

We hebben het uitzendbureau gebeld en toen bleek dat ze nog even moest zoeken, want zij wist het ook niet.

We hebben geen bericht gehad noch van de gerechtsdeurwaarder of het uitzendbureau dat er een loonbeslag aan kwam.

Hoe is dit mogelijk? We staan onder bewind, kredietbank is druk bezig met dossier en schulden in kaart te krijgen.
Mag dit ook zo maar?

Libra

Nee Frummel, zeker niet!!

Aan de bel blijven trekken bij het uitzendbureau, net zolang totdat je antwoord hebt wie of welke instantie beslag heeft gelegd!
Niemand kan beslag leggen zonder een gerechtelijk vonnis, met uitzondering van de hypotheekbank en de Belastingdienst.
En van dat vonnis ontvang je een afschrift van de rechtbank.

Dus zorg ervoor dat je dit als de wiedeweerga boven tafel krijgt en communiceer dit vervolgens aan jullie bewindvoerder.
Als er onterecht een  beslag is uitgevoerd, dan is dat de persoon die het terug moet draaien.

Succes!!

chapter

hoi frummel
Ligt er misschien een uitspraak en een van de schulden waaruit blijkt dat je moet betalen
Dan is het volgens mij wel mogelijk dat een gerechtsdeurwaarder beslag legt op inkomen maar het uitzendbureau moet weten wie.
Vaak krijg je een aantal dagen nadat beslag is uitgevoerd een brief van de gerechtsdeurwaarder dat er loonbeslag is gelegd met de verklaring die de werkgever heeft ingevuld.
Dat kredietbank aan verzamelen is zegt hun niet dat ze moeten stoppen met hun pogingen tot invordering die stopt pas bij een akkoord voor minnelijk of wsnp verzoek.
Wel moet je goed bekijken als je de info hebt of het mag dus een vonnis van de rechtbank en of ze de beslagvrije voet goed hebben berekend want daar gaat het heel vaak mis omdat je dan zelf aan moet geven wat je kosten aan huur en zorgverzekering zijn die worden namelijk gecorrigeerd

Buster

Frummel, zoals boven al is aangegeven dit kan niet.

Als er al een vonnis is, dan moet de werkgever meewerken, daarin hebben ze geen keuze.
Maar,.. ze zijn ook verplicht om gegevens bij je op te vragen zodat er een juiste berekening gemaakt kan worden. Zonder informatie over jullie gezamenlijk inkomen, huur(toeslag), zorg(toeslag) en eventuele extra inkomsten kan een GDW geen goede berekening maken, de kans is heel groot dat ze daarom een foute berekening maken die in je nadeel werkt.

Daar kun je vervolgens bezwaar tegen maken het teveel gevorderde terugvragen.

Frummel84

We weten nog steeds niet waarom we geen bericht hebben gehad, maar de bewindvoerder is er gelijk op gesprongen en de gerechtsdeurwaarder gaf ook toe dat ze geen rekening gehouden hebben met de beslagvrije voet.

Ik weet inmiddels dat dit de normaalste zaak is. Elke deurwaarder doet het, veel loonbeslag leggen en dan later pas achter komen oh, niet aan beslagvrije voet gehouden. Intussen hebben ze hun geld dan al.

Maar goed, de bewindvoerder heeft papieren doorgestuurd en geëist dat het te veel gevorderde bedrag teruggestort wordt. Woensdag zaten ze nog te mekkeren omdat ze niet de juiste papieren hadden, dus snel scan gemaakt en doorgestuurd.

Ondertussen heb ik ook een gezinsvoogd en een ex die in mijn nek hijgen omdat de omgang door MOET gaan. Voogd stelde zelfs voor dat ik het maar moest lenen. Heb haar heel duidelijk gemaakt waarom ik dat niet doe. Coulante is ver te zoeken..ook al ligt er 160 km tussen mij en ex...

Incasso_deskundige

Een deurwaarder moet - in beginsel - binnen 8 dagen na het gelegde derdenbeslag een afschrift/kopie van het proces-verbaal van beslaglegging betekenen aan de schuldenaar.

Hierbij moet wel worden opgemerkt dat de wetgever - in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld beslag op onroerende zaken - geen consequenties verbindt aan het niet tijdig beteken van het proces-verbaal van beslaglegging aan de schuldenaar.

Als je onder formeel bewind staat en dit ook bij de deurwaarder bekend is, zou het eventueel kunnen zijn dat door de deurwaarder de betekening aan de bewindvoerder heeft plaatsgevonden.
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.