LED verlichting goed alternatief maar zeer grote prijs verschillen

Started by gewoon, Oct 27, 2013, 02:49 PM

Previous topic - Next topic

gewoon

Hoi heb wat dingen zitten uit pluizen, spaarlampen hebben nu de beste tijd gehad nadelen als langzaam opstarten, flikkeren en dergelijke en in mijn ervaring toch ook snel stuk zijn.
Bij Albert Hein huismerk nog te koop beste uit de test,  10W ministick 3u 10W prijs E 4,--

De led verlichting is nu volwassen aan het worden, en de prijzen zakken flink toch zijn er nog steeds led te koop van E 40,-- maar wederom AH komt met vriendelijke prijzen geen E 40,-- maar,
led standard 806 lumen 11W ( 60 lamp ) voor E 15,-- huismerk
led candle 250 lumen 4 W ( het kleine peermodel) voor E 8,-- huismerk

Deze lampen kunnen dus soms de 10.000 uur halen als je die lamp neemt van AH 806 lumen en deze brand per dag 3 uur geeft een besparing te opzichte van de oude gloeilamp van E 11,-- per jaar
( consumenten gids)

Als ik dat even door reken, dat die lamp 10.000 uur ( kan ) halen, zal aardig richting de E 100,-- zijn, nu ga ik niet alle lampen vervangen, maar als er ergens een spaarlamp sneuveld in huis, dan wissel ik deze met een lamp die het meest aan heb staan, keuken, huiskamer en daar gaat dan een led lamp in.

peter

Gewoon,

Kijk eens bij aldi of bij de Action. Bij de aldi hebben ze op dit moment een aanbieding van ledlampen, 806 LM kosten 2,99.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Heb begrepen dat die extreem goedkopen LED van de oer generatie niet deugen, dit in verband met de ZGN blindstroom, dit meet de meter niet maar word wel verbruikt, en belast het net wat dan door ons allemaal betaald word.

En zouden eigelijk beter niet verkocht mogen worden, tenzij het niet erg is dat de buurt mee betaald aan mijn goedkope LED

De lampen waar ik over schrijf komen als beste koop uit de test, en hebben een laag blindstroom verbruik.

gewoon

Opmerking

Als je een slimme energie meter hebt of binnen kort krijgt dus niet meer met het bekende draaischijf

Ben mooi klaar, want die meten je blindstroom verbruik van je goedkope LED wel, naast de nadelen van snel stuk gaan van gevoelige schermen en dergelijk elektra en je LEDje natuurlijk.

Goedkoop blijkt weer eens duurkoop  ( waarom gaat alles tegelijk stuk )

En het heeft natuurlijk weer een staartje voor ons alle je rekening gaat omhoog hoor, met je slimme meter die ook terug verdient moet worden,aan je blindstroom verbruik.

Mijn dank voor de goedkope LED 
>:(

peter

Gewoon, ik elk product dat in NL in de schappen ligt moet toch voldoen aan een keurmerk. Ik heb nog nooit gehoord van blindstroom.
Peter
Administrator Forum

gewoon

Hoi Peter ben ook aan het uitpluizen geweest op internet hoe het een beetje zit.

Ja dat klinkt nieuw in de oren.... blindstroom

maar het is er dus

En door die goedkope LED die veel blindstroom verbruikt, en niet gemeten kon is het opeens  lonend, om ons een slimme meter aan te gaan meten.

Ja het is bizar

Libra

Dit is wel heel grappig.
In de zin van dat mijn neef helemaal ingevoerd is in de wereld van LED verlichting en dat Gewoon hier precies verwoord wat hij al lange tijd roept.
Mijn neef en zijn partners zijn nu bezig met het introduceren en invoeren van een "nieuwe" generatie die deze problemen niet hebben.
Maar ook hier wordt een hele strijd gevoerd met de "gevestigde" orde, zoals bijvoorbeeld een Philips, die een kwalitatief heel slecht en bovendien duur produkt levert.

Dat keurmerk waar Peter bijvoorbeeld over praat, stelt in werkelijkheid dus eigenlijk helemaal niets voor.
Om de simpele reden dat Philips de enige was die in eerste instantie met LED kwam (zij hadden het monopolie) en er geen ander vergelijkingsmateriaal voor handen was.

Nu staat de wereld van LED verlichting op z'n kop en zijn er intussen betere alternatieven ontwikkeld.
Wordt vervolgd dus.

gewoon

Ha onverwachte bijval door Libra , is weer fijn had het even te doen met Peter die opende ...Gewoon ik,... totaal verbaast  :)

Heb het wel zo verteld dat het duidelijk is ook voor een leek, zonder techische termen, wat er speeld en wie graag wil bezuiningen kan zich achter de oren krabben of die Led wel in huis komt.

Boeddha

ik heb het vandaag eens besproken met mijn managers, een ledlamp verbruikt echt minimaal, volgens de berekeningen van de heren kwam het er op neer dat bij 10 ledlampen je 0,1 ampere per uur verbruikt. Omgerekend circa 0,2 cent.

Be strong, have faith!

Libra

Quote from: Boeddha on Oct 29, 2013, 07:39 PM
ik heb het vandaag eens besproken met mijn managers, een ledlamp verbruikt echt minimaal, volgens de berekeningen van de heren kwam het er op neer dat bij 10 ledlampen je 0,1 ampere per uur verbruikt. Omgerekend circa 0,2 cent.

Hahahaha........nou, ik vermoed dat Peter zich nog wel even achter de oren zal krabben nadat hij reageerde op dit topic. ;) ;D ;D
Het schuldenforum goes scientific......... 8)

Het hele LED verhaal omvat(te) natuurlijk wel iets meer dan alleen maar het Ampère-verbruik.
Het gaat ook om de aanschaf van de armenturen waarin de LED verlichting gemonteerd wordt en de kosten van de lampen zelf, maar ook over de levensduur van die lampen.

Maar er was/is tevens ook nog iets anders aan de hand met de lampen van Philips en dat heeft alles te maken met het milieu.
My lips are sealed..... :-X ;)

peter

Zolang de consumentenbond niet komt met een vergelijkende test, hou ik het bij de ledlampen van de Aldi en de action.  ;)
Peter
Administrator Forum

sacredfour

Ik vind het licht van led lampen een beetje kil.
Gelukkig heb ik nog een grote hoeveelheid ouderwetse gloeilampen. Ik heb een hele lading kunnen opkopen voor centen van een groothandel die er van af moest.
Wat de meeste mensen vergeten als ze het hebben over milieu besparing, dat de “verspillende”energie in de gloeilamp warmte is! Extra warmte die we hier in Nederland 7-8 maanden per jaar waarschijnlijk nuttige warmte is. Het is ook in deze, de donkere maanden dat we meer licht gebruiken. Dit betekend dus een besparing op de verwarmingskosten in de donkere maanden. Als we de hoge milieu kosten van de fabricage en de extra kosten voor recycling van spaarlampen ook meetellen, is die goede oude gloeilamp waarschijnlijk nog de meest milieu vriendelijke.
Het licht van de ouderwetse gloeilamp is in de huiskamer gewoon sfeervoller.
Bij mij thuis leveren de gloeilampen in de woonkamer toch bij tot een halve graad temperatuurverhoging! En zoveel zijn het er niet. Tenslotte alle kleine beetjes helpen mee!
In mijn huis , met een woonoppervlakte van 120m2 is mijn maandelijkse rekening voor gas en elektriciteit 85 euro. Ik ben dan alleen, maar wel de meeste dagen overdag ook gewoon thuis.
Pantoffels en een dikke trui zijn de beste middelen om op de energie rekening te besparen!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.