Vragen, vragen en nog eens vragen

Started by JohnD, Oct 26, 2013, 12:37 PM

Previous topic - Next topic

JohnD

Quote from: tuthola on Oct 28, 2013, 08:21 AM
Beste john....een kort geding aanspannen met zoveel kosten lijkt mij in deze situatie niet handig omdat je dan nog meer schuld gaat maken en dit ook als niet ter goeder trouw aangemerkt kan worden m.a.w. bewust schulden aangaan waarvan je al weet dat je ze niet kan betalen. Dan is het nog de vraag of je de 4 kort gedingen gaat winnen. Hoe je het went of keert je kinderen zijn hierin de grote verliezer.
Ik vind wel dat de alimentatie die jij betaald erg hoog is met je inkomen, misschien kan je dit als je uit de schulden bent nog eens aankaarten in de rechtzaal en zodoende de advocaatkosten wat beter kan betalen.

Hmmm,... ik vraag me echt af of er geen manier is om de situatie verantwoord te forceren.

Ik ben bang dat er in jou situatie niet veel keuze opties meer zijn aan de ene kant heb je je ex die dreigt niet meer te betalen en zodoende de zaak laat ploffen of jij trekt de stekker eruit.
Zolang jullie allebei betalen aan hypotheek en schulden kan dit nog wel een tijdje gaan duren naar mijn bescheiden mening.

Wanneer kan je met je vragen naar de schuldhulp ?

Juist, ik zit aan alle kanten klem helaas.

Ik heb zodirect de 1e bijeenkomst en volgende week de 2e.
Daarna krijg ik een uitnodiging voor de intake.

Ik ben benieuwd... Zenuwen gieren door mijn lijf.

tuthola

Een bijeenkomst zeg je.......is dat met meerdere mensen die ook schulden hebben?
Zo ja dan lijkt mij dat vreselijk daar je toch met je billen bloot moet tegenover andere mensen, ik wens je dan ook veel sterkte straks.

Libra

Welkom JohnD!

Ik heb net even je hele draadje door zitten lezen en tja....het is wel weer een verhaal zeg.

Voor wat de koopwoning betreft:
Die zal verkocht MOETEN worden, voordat een traject überhaupt van start kan/zal gaan.
Alle andere berichten ten spijt, het punt is en blijft dat de totale schuldenlast bekend moet zijn!
Zolang het huis nog niet verkocht is, kan hier geen duidelijkheid in komen, omdat simpelweg niet in te schatten valt hoe hoog een eventuele restschuld zou kunnen uitpakken.
De hoogte van die schuldenlast is niet belangrijk en heeft geen invloed op het al dan niet toegelaten te worden tot een traject.
Met wel de kanttekening daarbij dat de schulden te goeder trouw moeten zijn ontstaan en niet door frauduleus handelen!!

Er zijn twee opties mogelijk.

Ten eerste zou je aan kunnen sturen op een gedwongen (executoriale) verkoop van het huis door te stoppen met het betalen van jouw deel van de hypotheek.
Naarmate de achterstand namelijk oploopt zal de bank eerder tot aktie overgaan.

Ten tweede zou je jouw ex kunnen voorstellen jou uit te kopen, zodat het huis volledig op  haar naam staat.

Aangezien jullie in een "vechtscheiding" verzeild zijn geraakt, zie ik optie 2 niet zo snel gebeuren, maar je weet nooit hoe de dingen soms nog kunnen lopen.
Zeker nu jouw ex een nieuwe vriend heeft en er een kind op komst is, zou die nieuwe vriend misschien weleens van doorslaggevend belang kunnen zijn in deze, daar hij misschien rust en stabiliteit zou willen hebben.

Voor wat je eigen woonsituatie en de relatie met je nieuwe vriendin betreft:
Net als Tuthola aangaf, als de wiedeweerga een samenlevingscontract op laten stellen bij de notaris!!
Dit moet dan wel gebeuren op "voorwaarden", waarin duidelijk beschreven staat wie wat inbrengt, teneinde jouw vriendin te kunnen beschermen tegen eventuele beslagleggingen!
Ook moet daar de financiële "verdeling" heel duidelijk in beschreven worden. Tot op de cent wie wat betaalt en hoeveel, met daarbij een marge voor de komende jaren ten aanzien van inflatie, OZB verhoging en stijging levensonderhoudskosten etc, etc.

Jouw vriendin heeft heel duidelijk aangegeven dat zij niet betrokken wenst te worden bij jouw schuldenproblematiek.
Zorg er dus voor dat dit ook niet gebeurt!

Ook onmiddellijk de auto en het mobiele abonnement terug laten zetten op jouw eigen naam.
De schulden zijn er namelijk al en dit zou later aangemerkt kunnen worden als "te kwader trouw", zeker waar het de auto betreft.
Zoals al aangegeven: eerlijkheid duurt het langst!!

Het is een kwestie van een knop omzetten.
Dus niet langer denken in problemen, maar de zaken benaderen vanuit het denken in oplossingen.
En die zijn er heus!

En nog wat.
Het helpt ook om je niet meer bezig te houden met het leven van je ex!
Geen baan meer, zwanger......het zijn allemaal dingen die niet jouw verantwoording zijn.
Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen leven en de stappen die jij zet naar een nieuwe toekomst!

Succes en sterkte!

Daan

Beste John,

Ik hoop dat je wat wijzer wordt vanmiddag!

Uit enkele reacties kun je opmaken dat de verkoop van de woning een breekpunt vormt en het lijkt helaas de verwachting dat dit niet op hele korte termijn gerealiseerd wordt.

Ik merk dat je vol vol vuur zit en ontzettend gemotiveerd bent een herstart in je leven te maken. Gaaf om dat te zien trouwens! Alleen moet je je wel realiseren dat veel dingen ontzettend stroperig zullen gaan verlopen. Laat je niet ontmoedigen en hou je doel vast!

Het niet meer betalen van de hypotheek moet je wel onderbouwd doen trouwens, steeds aan de bank communiceren wat en waarom je  niet kunt betalen.

Wat betreft je ex, het enige waar jij je mbt haar druk om moet maken, zijn je kinderen.. Zij heeft dat zelfde belang. Misschien is het wat om vanuit die insteek haar tot rede te brengen.

JohnD

Zo de eerste bijeenkomst is een feit, met 50 man in een klein kamertje de basis uitleg van wat de SHV inhoudt. Geen persoonlijke verhalen maar alleen uitleg hoe het traject eruit ziet.

Volgende week de 2e bijeenkomst waar we kort stil staan bij budgeteren en overzicht maken in je schulden (tips).

Daarna volgt de uitnodiging voor de aanmeldgroep waarin je al je papieren inlevert en een op een gesprekken krijgt met iemand van de SHV, iemand van maatschappelijk werk en een sociaal raadslid. Na deze gesprekken krijg je advies over wat wel en niet kan en kan je aangeven of je doorgaat.

Daarna nog 2 bijeenkomsten waarin er een soort van budget cursus wordt gegeven en een plan wordt gemaakt om rust te realiseren en alle betalingen zijn doorgang zouden moeten kunnen vinden.

Hier start ook meteen het minnelijk traject en worden de schuldeisers aangeschreven met een voorstel.
De verwachting van dit traject is 6 maanden uiterlijk tenzij het minnelijk traject eerder strand en de aanvraag voor de WSNP gedaan kan worden.

Ik heb achteraf nog even in hoofdlijn mijn verhaal gedaan en waar ik al bang voor was val ik in de groep van mensen met  "de nieuwe vorm van schulden". Hoger inkomen, een koophuis en een scheiding.
Ze hebben hier niet heel veel ervaring mee maar verwachten wel dat ik in ieder geval het minnelijk traject mag proberen. Geen garantie of dit ook lukt met een koophuis, daar moet ik gesprek 3 voor afwachten waarin mijn persoonlijke situatie wordt uitgeplozen. Ze hebben wel 1 geval lopen met koophuis, deze zit in minnelijk traject maar dan voor een verlaging hypotheek kosten om zo de schulden onder controle te krijgen. Geen uitspraken wat er gebeurd als de bank weigert of het niet lukt helaas.

Het blijft dus afwachten, verwachting 3e gesprek is ergens eind november, dan hoop ik meer te weten.
SHV adviseerd wel gewoon het traject te doorlopen, hetgeen ik uiteraard wel ga doen.

Wel contact gekregen met 2 banken vandaag.

De ene weigert pertinent hulp en wil niets weten en gewoon zijn geld zien.

De hypotheek verstrekker heeft wel actie beloofd en ik wordt uiterlijk morgenmiddag teruggebeld om de mogelijkheden te bekijken voor lasten verlichting. Verkoop lagere prijs gaan ze niet mee akkoord.

Intussen wordt mijn makelaar gek van mijn ex den haar advocaat die hem op een heel vervelende manier onder druk aan het zetten zijn om prijsverlaging te voorkomen en dreigen de overeenkomst opnte zeggen.

Straks wordt de woning nog uit de verkoop gehaald.

En ex heeft vandaag wederom niets betaald op de laatste dag dat dit had moeten gebeuren.

Ik zit nog steeds met de auto en mobiel in mijn maag.

Enerzijds wil ik deze weer terugzetten op mijn naam, maar staat dat nietbraar als deze vorige week zijn omgezet en dan deze week weer worden terug gezet? Nogmaals mobiel maakt me niet zoveel uit.. Auto is belangrijker.

To be continued!

JohnD

Quote from: Libra on Oct 28, 2013, 03:00 PM
Welkom JohnD!

Ik heb net even je hele draadje door zitten lezen en tja....het is wel weer een verhaal zeg.

Voor wat de koopwoning betreft:
Die zal verkocht MOETEN worden, voordat een traject überhaupt van start kan/zal gaan.
Alle andere berichten ten spijt, het punt is en blijft dat de totale schuldenlast bekend moet zijn!
Zolang het huis nog niet verkocht is, kan hier geen duidelijkheid in komen, omdat simpelweg niet in te schatten valt hoe hoog een eventuele restschuld zou kunnen uitpakken.
De hoogte van die schuldenlast is niet belangrijk en heeft geen invloed op het al dan niet toegelaten te worden tot een traject.
Met wel de kanttekening daarbij dat de schulden te goeder trouw moeten zijn ontstaan en niet door frauduleus handelen!!

Er zijn twee opties mogelijk.

Ten eerste zou je aan kunnen sturen op een gedwongen (executoriale) verkoop van het huis door te stoppen met het betalen van jouw deel van de hypotheek.
Naarmate de achterstand namelijk oploopt zal de bank eerder tot aktie overgaan.

Ten tweede zou je jouw ex kunnen voorstellen jou uit te kopen, zodat het huis volledig op  haar naam staat.

Aangezien jullie in een "vechtscheiding" verzeild zijn geraakt, zie ik optie 2 niet zo snel gebeuren, maar je weet nooit hoe de dingen soms nog kunnen lopen.
Zeker nu jouw ex een nieuwe vriend heeft en er een kind op komst is, zou die nieuwe vriend misschien weleens van doorslaggevend belang kunnen zijn in deze, daar hij misschien rust en stabiliteit zou willen hebben.

Voor wat je eigen woonsituatie en de relatie met je nieuwe vriendin betreft:
Net als Tuthola aangaf, als de wiedeweerga een samenlevingscontract op laten stellen bij de notaris!!
Dit moet dan wel gebeuren op "voorwaarden", waarin duidelijk beschreven staat wie wat inbrengt, teneinde jouw vriendin te kunnen beschermen tegen eventuele beslagleggingen!
Ook moet daar de financiële "verdeling" heel duidelijk in beschreven worden. Tot op de cent wie wat betaalt en hoeveel, met daarbij een marge voor de komende jaren ten aanzien van inflatie, OZB verhoging en stijging levensonderhoudskosten etc, etc.

Jouw vriendin heeft heel duidelijk aangegeven dat zij niet betrokken wenst te worden bij jouw schuldenproblematiek.
Zorg er dus voor dat dit ook niet gebeurt!

Ook onmiddellijk de auto en het mobiele abonnement terug laten zetten op jouw eigen naam.
De schulden zijn er namelijk al en dit zou later aangemerkt kunnen worden als "te kwader trouw", zeker waar het de auto betreft.
Zoals al aangegeven: eerlijkheid duurt het langst!!

Het is een kwestie van een knop omzetten.
Dus niet langer denken in problemen, maar de zaken benaderen vanuit het denken in oplossingen.
En die zijn er heus!

En nog wat.
Het helpt ook om je niet meer bezig te houden met het leven van je ex!
Geen baan meer, zwanger......het zijn allemaal dingen die niet jouw verantwoording zijn.
Jij bent alleen verantwoordelijk voor je eigen leven en de stappen die jij zet naar een nieuwe toekomst!

Succes en sterkte!

Hoi Libra,

Bedankt voor je reactie.

Maar breng ik juist mijn vriendin niet in gevaar door een samenlevings contract aan te gaan?

Nu zijn we op papier niets van elkaar en woon ik alleen in, daarnaast kunnen ze in min optiek alleen haar inkomen verrekenen met mijn VTLB.

Bij een samenlevingscontract wordt dit een ander verhaal en zijn we formeel al meer van elkaar en komen juist haar spullen en geld dichter in de buurt lijkt mij.

Verkoop huis kan nog wel eens heel lang gaan duren vrees ik.

De ex en nieuwe vriend willen maar 1 ding: ik hun nieuwe leven sponsoren voor een deel en zij de gemakken van een mooie eengezinswoning voor een prikkie.

Ex is inmiddels werkeloos en betaald niet of te laat en heeft al een huis achter de hand voor het geval dat. Zij heeft al gedreigd het huis te verlaten en geheel te stoppen met betalen en mij hier voor op laten draaien, net als dreigen de WSNP in te duiken en mij op die manier voor alles op te laten draaien.. Een en al haat en wrok.

Buster

John,.. even over die dreiging van je ex.

Ook zij kan pas de WSNP in als het huis verkocht is, net als jij.
Ik snap dus niet zo goed waar ze je mee op zou zadelen?
Dat de bank dan achter jou aan zou gaan? Maar dan is het huis toch al verkocht en kun jij door met je aanvraag.
Ook al heeft zij een lager inkomen dan dat jij hebt dat ontslaat haar niet van haar verplichtingen, net zo goed als jij daarvan niet ontslagen wordt.
En ook zij loopt er dan tegen aan dat de bank niet mee wil werken met een lagere prijs.
Dus eigenlijk legt ze met elke actie zichzelf net zo vast als ze jouw vastlegt.
Ik snap dat dat niet zo voelt, maar zo is het wel.

Het is trouwens voor het eerst dat ik hoor van zo'n mega bijeenkomst.
Dan zal het vast ontzettend druk zijn.

Hou vol!

Daan

Quote from: JohnD on Oct 28, 2013, 05:40 PM

De hypotheek verstrekker heeft wel actie beloofd en ik wordt uiterlijk morgenmiddag teruggebeld om de mogelijkheden te bekijken voor lasten verlichting. Verkoop lagere prijs gaan ze niet mee akkoord.

Intussen wordt mijn makelaar gek van mijn ex den haar advocaat die hem op een heel vervelende manier onder druk aan het zetten zijn om prijsverlaging te voorkomen en dreigen de overeenkomst opnte zeggen.

Logische eerste reactie van de bank, zo ging dat bij mij ook. Ik ben op een bepaald moment bij HypoCasso terecht gekomen die dit soort zaken voor ABN Amro gerelateerde banken uitvoert. Ik heb de betreffende man duidelijk gemaakt  dat de vraagprijs op dat moment totaal niet meer in verhouding stond met de marktwaarde. Hij wist van mijn werkeloosheid. Prijs handhaven zou zinloos zijn. Hypocasso heeft toen binnen enkele dagen een onafhankelijke taxatie uit laten voeren. Vervolgens is samen nieuwe vraagprijs bepaald.

Het zou helpen als je onderbouwd de actuele marktwaarde kunt aangeven. Kijk naar vraagprijzen van vergelijkbare woningen in de buurt. WOZ waarde zul je wel niks aan hebben, die zal wel  te hoog zijn. Als ze niet mee willen werken, zou je ook zelf nog een onafhankelijke taxatie kunnen laten uitvoeren.

JohnD

Quote from: Buster on Oct 28, 2013, 08:01 PM
John,.. even over die dreiging van je ex.

Ook zij kan pas de WSNP in als het huis verkocht is, net als jij.
Ik snap dus niet zo goed waar ze je mee op zou zadelen?
Dat de bank dan achter jou aan zou gaan? Maar dan is het huis toch al verkocht en kun jij door met je aanvraag.
Ook al heeft zij een lager inkomen dan dat jij hebt dat ontslaat haar niet van haar verplichtingen, net zo goed als jij daarvan niet ontslagen wordt.
En ook zij loopt er dan tegen aan dat de bank niet mee wil werken met een lagere prijs.
Dus eigenlijk legt ze met elke actie zichzelf net zo vast als ze jouw vastlegt.
Ik snap dat dat niet zo voelt, maar zo is het wel.

Het is trouwens voor het eerst dat ik hoor van zo'n mega bijeenkomst.
Dan zal het vast ontzettend druk zijn.

Hou vol!

Goed punt van haar en de koopwoning tegenover de WSNP.. Die had ik even over het hoofd gezien.

Dan is het ergste wat kan gebeuren loonbeslag waarbij ik mijn VTLB zou moeten behouden correct?

En als onze berekening klopt dan zou ik moeten kunnen rondkomen van de VTLB (rond de 1200/1400 per mnd).

Lichtpuntje.

Nu nog steeds de hamvraag of ik met koopwoning toegelaten wordt.. Hetgeen ik lees blijft wisselvallig.. De een wel en de ander niet.

Denk dat ik de auto maar we terug op mijn naam ga zetten.

Sorry voor het paniekvoetbal..  ;D

JohnD

Quote from: Daan on Oct 28, 2013, 08:41 PM
Quote from: JohnD on Oct 28, 2013, 05:40 PM

Logische eerste reactie van de bank, zo ging dat bij mij ook. Ik ben op een bepaald moment bij HypoCasso terecht gekomen die dit soort zaken voor ABN Amro gerelateerde banken uitvoert. Ik heb de betreffende man duidelijk gemaakt  dat de vraagprijs op dat moment totaal niet meer in verhouding stond met de marktwaarde. Hij wist van mijn werkeloosheid. Prijs handhaven zou zinloos zijn. Hypocasso heeft toen binnen enkele dagen een onafhankelijke taxatie uit laten voeren. Vervolgens is samen nieuwe vraagprijs bepaald.

Het zou helpen als je onderbouwd de actuele marktwaarde kunt aangeven. Kijk naar vraagprijzen van vergelijkbare woningen in de buurt. WOZ waarde zul je wel niks aan hebben, die zal wel  te hoog zijn. Als ze niet mee willen werken, zou je ook zelf nog een onafhankelijke taxatie kunnen laten uitvoeren.

Maargoed stel de bank wil uiteindelijk meewerken een een (deels) prijsverlaging maar mijn Ex weigert dit echter. Dan wordt het alsnog een kort geding aanspannen om haar te dwingen of uit de macht te laten zetten.

Daan

In het geval je de bank overtuigd hebt, zou je ook de bank weer kunnen gebruiken je ex onder druk te zetten.

Maar het is ook in het belang van je ex, dat het huis verkocht wordt!

Kort gedingen moet je, is mijn mening tenminste, even uit je hoofd zetten.. Als je op deze manier ook tegen je ex praat, dan lijkt het mij logisch dat ze haar hakken in het zand zet!

Je moet er voor zorgen dat je de juiste argumenten hebt en vervolgens via het juiste middel druk zetten. Niet TE snel handelen, rust nemen en 3 x  goed nadenken!! Fouten zijn soms ontzettend lastig recht te zetten.

Blijf je beheersen, gaat goed komen!!!

tuthola

En als onze berekening klopt dan zou ik moeten kunnen rondkomen van de VTLB (rond de 1200/1400 per mnd).

Ik neem aan dat je de beslagvrije voet bedoelt ....

Buster

Ik denk dat Daan een goed punt heeft.

In de gesprekken met elkaar is er een ding waar jullie het ongetwijfeld over eens zijn; de kinderen.
Zij hebben er niets aan als ze door executie verkoop ineens op straat komen te staan.
Je ex heeft daar ook niets aan zeker niet met haar zwangerschap.

Eigenlijk hebben jullie allebei het meeste te winnen met een verkoop.
Dan kan er gewerkt worden aan een toekomst die stabiel gaat worden voor jullie kinderen.
Ik kan me wel voorstellen dat er inmiddels zoveel haat en nijd over en weer is gegaan dat die argumenten soms niet meer te horen zijn.
Jij kan haar haat en nijd niveau niet regelen, wel die van jezelf.
Daarmee bedoel ik niet dat je je moet neerleggen bij iedere actie of opmerking, maar je kunt wel beslissen hoe je op een actie of opmerking reageert.

Libra

Quote from: Daan on Oct 28, 2013, 09:04 PM
In het geval je de bank overtuigd hebt, zou je ook de bank weer kunnen gebruiken je ex onder druk te zetten.

Een beter advies had niemand je kunnen geven!
Chapeau Daan!!

John, je gaat voorbij aan een heel belangrijk punt.
Jullie hebben ten eerste een hele lelijke vechtscheiding achter de rug (als ik het goed begrepen heb) en daardoor zijn de gemoederen over en weer al op scherp gezet.
Maar hetgeen waarvan ik denk dat dat op dit moment nog veel zwaarder weegt, is het feit dat jouw ex-vrouw zwanger is!!

Zwangere vrouwen zijn over het algemeen (sorry dames ;)) al min of meer "ontoerekeningsvatbaar" door de totale verstoring van de hormoonhuishouding die een zwangerschap nu eenmaal met zich meebrengt.
In jullie geval geldt dit dubbelop!!

Ik vermoed dat elk voorstel van jouw kant door haar ervaren wordt als een regelrechte aanval op haar! Hoe onterecht ook.
Bij zwangere vrouwen is de redelijkheid vaak ver te zoeken......

Als de bank daarentegen haar de duimschroeven aanzet, net als Daan aangeeft, is/wordt dat een heel ander verhaal!
Zij zijn geen onderdeel geweest van de vechtscheiding, maar zij zijn (wettelijk gezien) de eigenaar van het huis.
En geloof me, de bank heeft vele (wettelijke) middelen om haar te dwingen mee te werken.

Quote from: JohnD on Oct 28, 2013, 05:47 PM
Maar breng ik juist mijn vriendin niet in gevaar door een samenlevings contract aan te gaan?

Nu zijn we op papier niets van elkaar en woon ik alleen in, daarnaast kunnen ze in min optiek alleen haar inkomen verrekenen met mijn VTLB.

Nee!! Juist het tegenovergestelde!
Je hebt zelf aangegeven dat je er geen geheim van gemaakt hebt dat zij jouw vriendin is.
Mocht je tegen een beslaglegging aanlopen en als dit niet heel goed vastgelegd is, dan loop je het risico dat zij hierin meegetrokken wordt en dat (in het uiterste geval) er zelfs beslag op haar inboedel gelegd kan worden.
De enige manier om dit te kunnen ondervangen is om de zaken heel duidelijk en wettelijk goed vast te laten leggen.

Bovendien (misschien wel een hele persoonlijke en impertinente vraag) waar slaap jij?
Net als Tuthola al aangegeven heeft "je verrader slaapt niet" en je wilt toch niet als je eenmaal toegelaten bent tot een traject drie jaar lang over je schouder moeten kijken?
Zorg er dus voor dat zij niet meegetrokken kan worden in dit verhaal!

JohnD

Weer even een update:

Vandaag reactie van de 3 banken gehad.

De leningverstrekker weigert het verhaal aan te horen en onderneemt niets en wil er niets over horen.

De hypotheek verstrekker op de voicemail werd tegen gewerkt door zijn eigen bank en mocht het probleem niet neerleggen bij bijzonder beheer en hier is intern een discussie over (bb blijft bij geen achterstand = geen actie). Nu speelt hij het via het hypotheek hulpteam (SNS) welke volgens hem de mogelijkheden gaan bekijken EN het proces richting een eventuele verkoop door de afdeling bijzonder beheer te kunnen voorspoedigen . Dit klinkt al beter... Ik moet een heel uitgebreid formulier invullen met al mijn inkomsten en uitgaven (alles..qua verzorging, kleding, roken..elke stuiver) en diverse papieren zoals loonstroken, uitdraai rekening overzicht, belasting papieren etc...

Is dit verstandig om in te vullen en op te sturen?
Moet ik wachten totdat ik wel/niet wordt aangenomen in SHV/WSNP?

Dan mijn eigen bank, de en/of rekening met ex.
Die sturen dezelfde formulieren op en melden mij dan aan bij de incasso afdeling (ING).

Is dit verstandig om in te vullen en op te sturen?
Moet ik wachten totdat ik wel/niet wordtbaangenomennin de SHV/WSNP?

What to do? :)