hallo iedereen.
Ik zou jullie graag mijn verhaal doen over mijn schulden en situatie maar eerst even voorstellen!
ik ben J. P.
ik en mijn vriendin A. wonen samen
en hebben drie pracht kinderen (2 dochters (7) (5) en 1 zoon van 3).
Mijn werk was vrachtwagenchauffeur, nu helaas even niet ivm gezondheids problemen.
We wonen in hoogeveen.
Dan nu mijnn verhaal:
Zo ongeveer 8 jaar geleden kregen we van de huisarts te horen dat mijn vriendin (A) zwanger was van mijn oudste dochter.
dit was een flinke schok voor ons omdat we dit niet hadden gepland.
We woonden toen nog niet samen maar beide nog bij ons ouders.
we hadden toen allebei een baan en verdienden voldoende om goed rond te kunnen komen.
na het nieuws van de zwangerschap zijn we naar de woningstichting in Hoogeveen gegaan
en ons gemeld als woning zoekende. na lang aandringen kregen wij een woning toegewezen,
een zogenaamde DUPLEX woning,
de woning was 4/8 meter en op die oppervlakte was de huiskamer,keuken,badkamer,toilet en de slaapkamer gevestigd.
er werd ons toen verteld dat wij deze woning moesten nemen,
want de kans op een andere woning was nihiel voor dat mijn dochter geboren zou worden.
Wij hebben die woning dus aangenomen.
Een goede vriend van mijn schoonouders (dachten we) had een grote woning waar hij eigelijk niet woonde (woonde bij zijn vriendin).
en we hebben daar vervolgens een woningruil mee gedaan.
maar omdat wij niet 1 jaar onze eigen duplex woning op naam hadden konden wij dat niet oficieel
doen. dus hebben we gewoon geruil in goed overleg (ik betaalde hem gewoon contant de meer huur kosten dan mijn eigen duplex woning)
Wij hadden helemaal niets omdat wij toen helemaal niet bezig waren met gaan samenwonen,
(lees. invertaris en alle benodigheden).
De persoon waar wij dus de ruil mee deden had het huis waar wij in zouden gaan
compleet gemeubileerd en gewoon klaar om in te gaan wonen.
Dit hebben wij toen allemaal van hem gekregen dus wij konden direct gaan samenwonen.
ideaal zou je zeggen.
na ongeveer 3 maanden kwam deze persoon bij ons aan met het bericht
dat wij hem 900 euro moesten betalen voor het stroom verbruik van de drie maanden dat wij daar woonden. (na mijn idee is het maar op 1 manier mogelijk om zo veel stroom te verbruiken in 3 maanden als 900 euro.)
juist gedacht!!
ik heb toen wij er in ging wonen op de boven verdieping ruim 200 gaten in het plafond gerepareerd en de gaten in het kozijn (van het dicht timmeren) weer klaar gemaakt.
Alle schijn had het van een hennepkwekerij.
Zijn eis was dat wij dat bedrag van 900 euro direct zouden betalen
anders moesten wij per direct het huis uit en mochten niets mee nemen (alleen onze kleren)
aangezien wij dit niet konden betalen (en ook niet wouden uiteraad).
zijn we dus hals overkop vertrokken uit die woning
en ons betrokken in onze duplex woning.
en hier ligt dus de oorzaak van onze schulden.
wij kwamen dus terug in de duplex woning met alleen onze kleren.
en met een hoog zwangere vriendin.
(geen bank ,tv,koelkast, gasstel enz enz enz zelfs geen wc rolletje in het toilet.)
wij hebben toen de keuze gemaakt om om mijn salaris die ik toen gewoon ontving te besteden aan
dingen voor in ons huisje (lees: bank koelkast vloerbedekking behang enz enz )
met als gevolg wij 2 maanden geen vaste lasten hebben kunnen betalen.
ruig gerekend kwam dat neer op 1800 euro schuld.
helaas hebben we dat nooit meer kunnen inlopen,
en is die schuld gegroeit doormiddel van deurwaarders kosten en rechters kosten enz enz naar ongeveer
9000 euro .
Wat hebben wij toen gedaan:
In de eerte instantie zijn wij naar een schuldhulp instantie gegaan KEMINI te gieten(deze bestaat niet meer) later hete dat maatstaf te gieten (en ook dat bestaat niet meer)
deze mensen hebben ons echt aan alle kanten opgelicht en al onze inkomsten ontvangen en vervolgens er niets mee gedaan, deze man vertelde ons in de WSNP te helpen, en dat wij direct
alle mogelijk manieren van aankopen op afbetaling moesten gaan doen.
Dus dingen kopen (wachmachine tv computer enz enz ) op krediet.
want dit zou allemaal toch vervallen zodra we toe gelaten zouden worden in de WSNP.
NEE dit hebben we uiteraad niet gedaan want dat is gewoon pure oplichting en dat willen we niet.
De tijd die wij onder dat malfide bedrijf zaten zijn er dus nooit iets van lasten betaald ,
ze hebben toen alleen maar geind en niets betaald,
hier kregen wij lucht van omdat opeens iemand van de verhuurders bedrijf voor de deur stond.
en ons vertelde dat we uitgezet zouden worden.
dit is gelukkig niet gebeurd toen.
Ik ben toen in de auto gestapt en naar dat kantoor toe gegaan om verhaal te halen,
toen ik daar aankwam uiteraad rood/groen van kwaadheid.
werd de voordeur open gedaan met een kettinkje er aan (de deur kon maar 5 cm open)
en werd ons dossier naar buiten gegooid.
ondertussen was onze schuld opgelopen naar ruim 15000 euro.
Direct na mijn bezoek in gieten zijn we naar het GKB gegaan in Hoogeveen.
en hier werden we goed ontvangen en ook goed geholpen.
er werd geen vrijwillige schuldsanering meer geprobeerd
maar direct WSNP aangevraagd.
en in 2 weken waren wij toegelaten in de WSNP.
We kregen een BWV toegewezen de Heer Melis uit Groningen.
Deze vriendelijke man is bij ons thuis geweest en heeft ons geadvieseerd
niet verder te gaan met het budgetbeheer van het gkb
maar dit gewoon zelf te doen (afgesproken om het vtlb zelf te houden en de rest door te storten naar de bwv als boedelspaarpot.)
Dit liep GOED.
Ik was aan het werk gegaan bij een uitzend orginisatie en deze mensen betaalde mijn groot rijbewijs.
tegenover moest in dan een aantal uren bij hun blijven werken als chauffeur.
alles leek heel mooi te gaan ook wij werden weer gelukkig
we kregen een groter huisje en mijn vriendin werd weer zwanger nog een dochter
geen vuilte aan de lucht!!!
en toen de nacht van 20/21 januari 2009.
ik was aan het werk in zwolle ik wilde in de auto stappen om een ritje te gaan doen
en toen ging lettelijk het licht uit . ik kan mij er helemaal niets van herrineren tot ik wakker werd in de ambulance.
zeer waarschuilijk was door alle ellende wat we al mee hadden gemaakt het bij mij
toch blijven hangen en heb ik een blackout gehad.
ik kon even niet meer werken hier was ik volgens de huisarts even niet meer toe in staat RUST zei ze.
De Wsnp liep heel goed we deden zelf onze finaciele zaken en draagde netjes alles af naar de boedelrekening.
Mijn werkgever was uiteraad niet blij met het feit dat ik een tijd niet meer rijden kon(begrijpelijk)
de man heeft (slechte tijd in de transport) gedacht mij te ontslaan
en omdat ik de uren die in moest maken voor mijn groot rijbewijs nog niet had gemaakt
moest ik de gemaakte kosten hier voor terug betalen.
LEES NIEUWE SCHULD!!!!
ik kan dat uiteraad niet betalen uit het vtlb (schuld 6500 euro)
dus trok mijn toen ex werkgever mijn voor de rechter.
ook mijn BWV kreeg natuurlijk de brieven van de advocaat onder ogen(postblokkade)
en heeft toen direct bij de rechter BEEINDIGING van de WSNP aan gevraagd
vanwege een nieuwe schuld van 6500 euro aan mijn EX werkgever.
De rechter gaf de BWV gelijk en zetten ons per 5 mei 2009 uit de wsnp.
dus alle ellende kwam weer terug alle schuldeisers stonden weer voor de deur.
enz enz
mijn ex werkgever zette mij voor de rechter voor de schuld van 6500 euro
en raad eens INDERDAAD ik won die zaak (ik kon natuurlijk alles aantonen dat ik niet voor niets thuis was en even niet kon werken)
met gevolg:
schuld van 6500 euro was weg!!
maar wsnp terug draaien kon niet meer HIER WAREN WE DUS AL UITGEZET.
nu zijn wij vanaf 2009 werkelijk waar wel 15 keer overgestapt van energie leverancier
en meerdere keren bijna uit huis gezet .
water is afgesloten geweest, beslag op onze spulletjes enz enz
de deurwaarder die bij ons kwam beslag leggen vroeg zelfs of fockten met onze twee hondjes
want dan wou hij geld zien van de puppy's (idioot!!)
onder tussen waren de schulden gegroeit naar ongeveer 20,000 euro door rentes enz.
nu is het zo dat wij niet terug de wsnp in konden.
dus maar opnieuw naar de gkb.
de zelfde man van eerder heeft ons toen opnieuw proberen te helpen(lees eind december 2009)
alle schuldeisers aangeschreven.
en naar 18 maanden kregen we te horen dat 1 van de deurwaarders niet mee wou werken
leve tijhuis en partners.
s'ochtends kreeg ik te horen dat gkb ons niet kon helpen
met een vrijwillige schuld sanering.
en s'middags belde tijhuis en partners dat ze geld wouden zien en snel!!
dit is de enige keer dat ik de gene aan de telefoon volledig verrot gescholden heb.
ik ben altijd netjes gebleven , maar toen lukte het niet meer. (sorry voor het taal gebruik)
nu zijn we bijna 4 jaar verder VOL grote ellende
en ongeveer 50 gesprekken met allerlei mensen die denken ons te kunnen helpen verder
en niets helpt!!!
de enige 2 opties zijn
1e
iemand die ons 35,000 leent en in 1 keer alle schulden af betaald.
en die dan in maandelijkse termijn terug betalen.
2e
of, omdat je na dat je uit de wsnp bent gekomen (wel of niet met schone lei) 10 jaar niet
terug kan komen in de wsnp.
dus nog even 5,5 jaar uitzingen in deze ellende.
loonbeslagen op alle inkosten die we hebben.
leven van nog geen 970 euro per maand (moeten de vaste lasten nog vanaf)
met drie kinderen.
en nergen recht op qwa kwijtschelding ivm dat op papier mijn salaris te hoog is (maar niet wat er uit betaald wordt)
en dan kom je voor keuzes te staan.
rekening betalen OF wij en kids eten?
rekening betalen OF schoentjes voor de kids?
enz enz
de schuld zou nu ergen tussen de 35.000 en 40.000 euro liggen
en dan te begrijpen dat het begonnen is met 1800 euro achterstand!!
Ik begrijp dat het een lang verhaal is!
het enig wat ik vraag is of er mensen zijn met ongeveer de zelfde ervaring
en wellicht een idee van een oplossing
wat met het vooruitzicht met nog eens 5,5 jaar ellende
maar het er niet bepaald makkelijker op.
groetjes J, A. en kids.