Door dit soort reacties, zoals die mevrouw in de schuldhulpverlening, loop je natuurlijk kans dat men weer een vertekend beeld over schuldenaren krijgt. En het zou zo maar kunnen dat degene die per ongeluk het bedrag foutief heeft overgemaakt hierdoor zelf in de schuldproblemen komt.
Volgens mij is hier het laatste nog niet over gezegd,... ben benieuwd
Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar.
Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat ik een bedrag gestort (wel niet zo hoog, maar toch) kreeg met een factuurnummer erbij vermeld als betalingskenmerkt. Was eigenlijk bedoeld voor een bedrijf. Ik heb toen zelf de ING opgebeld en hierover uitleg gevraagd. Hun antwoord: de opdrachtgever heeft een foutief bankrekeningnummer opgegeven, dus het lag aan mij of ik dat terug wilde storten. Het was inderdaad niet de taak van de bank, de opdrachtgever zou zich dan zelf bij mij moeten melden om het geld terug te vragen. Natuurlijk wilde ik dat geld wel terugstorten en de ING heeft toen zelf het geld van mijn rekening weer teruggestort naar de opdrachtgever.
Ben dus nu ook erg benieuwd of mevrouw de Friezin haar geld terugkrijgt. Het kan toch niet zo zijn dat ze nu naar haar geld kan fluiten??