Oeps foutje?!

Started by Boeddha, Oct 18, 2013, 11:01 AM

Previous topic - Next topic

Boeddha

Vanmorgen kreeg ik deze link onder mijn ogen.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/200953812/Foutje+bedankt!+15.000+euro+per+ongeluk+op+rekening+Tilburgse+gestort.aspx&action=media

Mocht mevrouw echt in de schuldhulpverlening zitten, dan denk ik zo maar dat het einde verhaal is voor haar? Want alle extra's behoren in de boedel terecht te komen, toch?  :o
Be strong, have faith!

Libra

Als deze mevrouw inderdaad in de schuldhulpverlening zit, dan hoop ik dat zij een casemanager of een bewindvoerder heeft die niet slaapt!!

Dit is nu wat ze noemen "te kwader trouw"!!!

Buster

Nee, dat kan toch niet?
Hoe zit dat met storneren? Hmm,.. nou wil ik het weten ook!

Maar wat een stomme reactie van dat gezin zeg,.. "had je het maar niet over moeten maken" Wat is dat nou voor antwoord?

Boeddha

Ik weet het Buster. Bij een automatische afschrijving kan je het storneren, bij het zelf overmaken, kan dat dus niet! lang leve het bankwezen!

Be strong, have faith!

Buster

Volgens mij is hier het laatste nog niet over gezegd,... ben benieuwd

Knibbel

Door dit soort reacties, zoals die mevrouw in de schuldhulpverlening, loop je natuurlijk kans dat men weer een vertekend beeld over schuldenaren krijgt. En het zou zo maar kunnen dat degene die per ongeluk het bedrag foutief heeft overgemaakt hierdoor zelf in de schuldproblemen komt.

Quote from: Buster on Oct 18, 2013, 12:13 PM
Volgens mij is hier het laatste nog niet over gezegd,... ben benieuwd
Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar.

Ik heb zelf ook eens meegemaakt dat ik een bedrag gestort (wel niet zo hoog, maar toch) kreeg met een factuurnummer erbij vermeld als betalingskenmerkt. Was eigenlijk bedoeld voor een bedrijf. Ik heb toen zelf de ING opgebeld en hierover uitleg gevraagd. Hun antwoord: de opdrachtgever heeft een foutief bankrekeningnummer opgegeven, dus het lag aan mij of ik dat terug wilde storten. Het was inderdaad niet de taak van de bank, de opdrachtgever zou zich dan zelf bij mij moeten melden om het geld terug te vragen. Natuurlijk wilde ik dat geld wel terugstorten en de ING heeft toen zelf het geld van mijn rekening weer teruggestort naar de opdrachtgever.

Ben dus nu ook erg benieuwd of mevrouw de Friezin haar geld terugkrijgt. Het kan toch niet zo zijn dat ze nu naar haar geld kan fluiten??

“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Kaatje

Die vrouw van wie het geld was ging toch geen rechtszaak of veel moeite doen om het resterende geld terug te krijgen? Begrijp dat ook niet echt. En hoe haal je het als schuldenaar in je hoofd om zo makkelijk geld uit te geven, dat niet eens van jou is.

Ook ik ben van mening dat als ze in een traject zit er per direct uit gezet moet worden.

Zal de betreffende schuldenaar misschien hier ook mee lezen??

Boeddha

ik kan mij hier echt zo boos om maken. Elke schuldenaar droomt ervan om geld te krijgen, wel op een eerlijke manier! Geld om een grote inhaalslag te maken qua aflossingen, of heel misschien wel helemaal uit de narigheid te komen.
Deze schuldenaar heeft dus niks geleerd en heeft ipv het bedrag netjes terug te storten het geld blijkbaar klakkeloos uitgegeven!

Hoe onbeschoft. Ik mag echt hopen dat schuldenaars uit het traject gezet wordt! En dat de mevrouw wel aangifte doet van verduistering of weet ik veel wat!

En wat ligt er nog veel open bij de banken dat zij geen rol spelen om het geld te incasseren bij de 'foute' ontvangers!

Be strong, have faith!