Gratis eten of eten voor weinig geld

Started by Kaatje, Oct 16, 2013, 02:57 PM

Previous topic - Next topic

An0niempje

Ow, wacht zou ik bijna vergeten: ook een potje jam voor de griffier...

Wel zorgen dat het lekkere jam is...:P

En als ze dan van de jam gaat eten, maar niet je boete willen kwijtschelden, dan kan je ze vervolgens aanklagen van medeplichtigheid, omdat ze willens en wetens jam hebben gegeten van onrechtvaardig verkregen bramen.... :P

gewoon

:) :) :) :) :) :) :)

Griffier... noteert...

Gratis of voor weinig geld bramenstroop

Rechter komt met uitspraak..

8)

burningspirit

Hahahah Gewoon, je bent weer geweldig komisch vandaag.... meneer de Veldwachter ! Heet jij in het echie soms Swiebertje, Gewoon?  ;D ;D ;D
Zit me nu af te vragen wanneer eigenlijk de laatste uitzending was van deze legendarische tv serie.....? Swieb at trouwens nogal eens een keer gratis bij Saartje, de huishoudster van de burgemeester..... over verschil van klasse gesproken.... de burgemeester die ongemerkt (via Saar) voorzag in het onderhoud van zwervers zoals Swiebertje........... Tjonge, waarom doen mensen dat nu niet meer? We zitten hier allemaal in ons eigen huisje en trekken snel onze neus op voor mensen die een beetje een andere levensstijl hebben dan wij..... in plaats van die buurman of buurvrouw, die je altijd alleen ziet lopen of in huis zitten eens aan te spreken en een gezellig praatje te maken..... kopje koffie, gevulde koek of gewoon een marie-biscuitje..... het gaat niet om de koffie (of de thee) of het koekje maar om het praatje.
Praatjes vullen geen gaatjes maar geven veel plezier en doorbreking van de dagelijkse (eenzame) sleur en....... verenigen het nuttige met het aangename: hoeveel plezier hebben beide partijen wel niet als je zomaar spontaan je gebakken aardappeltjes met gehakt en appelmoes deelt met iemand anders die ook alleen zit te eten.....
Ik weet dat het romantischer klinkt dan het vaak is, maar toch heh.... noaberschap? Waarom zijn we dat zo kwijtgeraakt? Of.... is het er wel maar zie ik het niet?

Kennen jullie die reclamespot van de Efteling met die uil? De uil kijkt naar een huisje waar mensen verblijven, die ook naar de Efteling gaan en 's avonds in het huisje eten en het gezellig hebben....de uil zegt op het laatst met een snik in zijn stem: Sámen.....
Dat gaat me echt door merg en been en tegelijkertijd vind ik die spot geniaal: het geeft namelijk heel goed weer hoe veel mensen in deze individualistische samenleving verkommeren.... terwijl het eigenlijk nergens voor nodig is.  :-[
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)