kom er niet meer uit

Started by huis5428, Oct 14, 2013, 02:00 PM

Previous topic - Next topic

huis5428

Goedenmidag

7 jaar geleden werd mijn dochter ziek,ze had een hersen tumor.gelukkig heeft ze na 9 maanden in het ziekenhuis gelegen te hebben(met veel complicaties en bijna doodservaringen)het ziekenhuis verlaten om te revalideren een geluk bij een ongeluk.
echter waren we toen als gezin in de bloei van ons leven we hadden net een huis gekocht en ons andere huis te koop gezet.echter toen wij de sleutel kregen en aan het verbouwen waren en de aannemer net was begonnen met de aanbouw.sloeg het noodlot toe we moesten per direct naar het ziekenhuis in rotterdam omdat er een tumor was geconstateerd die 2 mm van de hersenstam af zat.om kort te blijven mijn vriendin raakte in de loop van de bahandeling van mij dochter in een postraumatische stress waar ze lang niet uit kwam,ontslagen op haar werk en ik kreeg op mijn werk ook de nodige problemen zelfs zo erg dat er een rechtzaak moest komen die ik uiteindelijk gewonnen hebt maar wat wel betekende dat ook ik van floormanager na drie jaar medewerker zou worden.omdat we in ons loon zeer veel naar beneden gingen konden we de financiering van de aanbouw niet meer in de hypotheek verwerken dus we moeten elke maand 360 euro aan rente betalen en dat doen we al 7 jaar.ons huis wat te koop stond raakte we niet kwijt dus daar liepen de schulden ook op.door een vriend die onsmelde dat we het huis konden verhuren is het een tijdje goed gegaan zodat we in ieder geval de hypotheek van het niet verkochte huis konden betalen.echter de mensen die in ons huis vertoefen waren een wietplantage begonnen ik voor de rechter en een boete van 10.000 euro en een taakstraaf van 80 uur omdat het mijn huis was.een ppar jaarlater alles redelijk op de rails we hadden het niet breed maar we konden alles betalen (wel betaalde we voor de financiering en voor de hypotheken alleen de rentre dus de klap komt ooit)op een gegeven moment kon ik mijn droom volgen en kon de zaak van mijn ex tante overnemen ik moest wel garand staan voor een schuld van 15.000 euro maar die mocht ik per maand afbetalen.ik heb toen een grote fout gemaakt door mijn oom er bij te betrekken omdat hij het samen met mijn tante deed en er veel geld had ingestopt.dat heeft 6 maanden geduurt toen ik een bericht kreeg van de gemeente dat mijn oom niets met de zaak te maken mocht hebben anders zij de vergunningen niet af gaven.ik was daar in eerste instantie blij om omdat ik eerder niet tegen mijn oom durfde te zeggen dat ik alleen door wou omdat ik zo mijn vermoedes had dat hij liep te steelen.nu dat had ik beter niet kunnen doen ik werkte ook nog bij een baas en toen ik op de vrijdag in mijn zaak kwam was alles weg,ik naar de politie maar daar was ik gauw klaar er was iemand met een sleutel binnen gekomen dus het was geen inbraak.
de zaak liep redelijk maar omdat je de eerste twee jaar veel kosten hebt stond ik zwaar in de min,ik kon niet verder met de zaak omdat de verhuurder een goede vriend was van mijn oom en ineens veel druk op mij ging legen voor de huur die ik gewoon weg door geen inkomsten niet kon betalen.ik ben toen gestopt er kwam zeer veel op mij af ik had mijn oom de meterstanden van water en gas en licht door laten geven stomme fout kreeg even een eind afrekening van eneco van 2300.00 euro en water voor 4 maanden van 825,00 euro hij had gesjoemeld met de standen want volgens kennissen draaide hij dat altijd terug
de verhuurder moest ook ineens zijn 15000.00 euro hebben waarop ik antwoorde je hebt de inboedel toch,maar daar ging hij niet mee akkoord.ik hoor op dit moment van de verhuurder niet veel en ga geen slapende honden wakker maken maar dat hij eerders belt of een incasso bureau stuurt is aan nemelijk.
ik ben in paniek naar de schuldhulp gegaan(gkb)echter moest ik eerst door een commissie omdat ik zzper was en nog een tweede huis bezat.
om het kort te houden moest ik zo snel mogelijk zzper af zijn en het tweede huis verkocht zijn,er was een andere kans geweest als de huurders van mijn andere woning netjes de huur betaalde mar dat deden ze ook al drie maanden niet.ik ben het voor trajact ingestapt ik was zzper af en de huurders heb ik het huis uit gekregen door mijn hypotheek verstreker die driegde ze op straat te zetten.huis ging in de verkoop maar dat zou mij een schuld van 60.000 euro opleveren die de hypoheek verstreker voor een groot deel terug wou hebben en zij niet accoord zouden gaan met de schuldhulp voor drie jaar.
het huis raakte ik niet kwijt waarop de hypotheek verstreker zij dat ik het beter maar weer kon verhuren anders ik nog grotere problemen zou krijgen en zo geschiet.
echter ik een mijn gezin moeten elke maand een keuze maken welke betaling we doen en welke we een maand later betalen.geld om rond te komen is er eigenlijk niet we mogen blij zijn dat mijn schoonvader soms bij springt maar die heeft ook het eeuwige leven niet.
de druppel was drie dagen geleden ik heb bij interbank een financiering van 39500 euro
waar ik alleen rente betaal ik hadeen achterstand van een maand en had een betalingsregeling getroffen echter kwam ik deze maand in de knop en vroeg of ik ietsje later kon betalen als de kinderbijslag gestort zou worden normaal moest ik 360,00 per maand betalen maar door de regeling 476,00 euro.dat was accoord omdat ik de tweede betaling later betaalde omdat er iets fout was gegaan met de kinderbijslag had de incasso mij intussen al gebeld.ik keek toen elke dag of het geld was gestort en toen het gestort was heb ik gelijk via mobile bankieren het bedrag betaald echter er ging iets mis ipv dat hij een keer had afgeschreven was er twee keer een bedrag van 476,00 euro afgeschreven.
dus de hele kinderbijslag op en ook in de min op een rekening waar ik niet in de min kan staan.ik gebeld naar interbank krijg ik doodleuk te horen dat zij het zien als extra storting.en dat het bedrag niet terug betaald kan worden.dus ik een mijn gezin deze maand geen eten.ik was hier zo over verbijsterd dat bij mij het positieve wat ik altijd heb en het gevoel dat ik zelf verantwoordelijk ben voor mijn daden omsloeg en dacht bekijk het maar de wereld is hard en heeft schijt aan jou en je kinderen.
ik kom er niet meer uit en kan wel blijven denken dat ik dat wel doe maar ik zou niet weten hoe.
de rente van de hypotheek staat nu laag dat is voor mij nu een voordeel maar die gaat weer omhoog en dan.
de financiering van 39500 euro van interbank moet ook een keer afgelost worden en dan.
het andere huis moet verkocht worden maar raak je aan de straat stenen niet kwijt en dan
ik weet het gewoon weg niet meer omdat we ook in een buurt wonen vlakbij het haagse schilderswijk en wij het liefst weg willen maar als je de schuldhulp in gaat kan je dat vergeten.
wie weet een oplossing want ik weet hem niet meer

Libra

Allereerst, van harte welkom hier Huis5428!

Hemellief, wat een verhaal!

Wat je als eerste zou kunnen doen is je Beslagvrije Voet uit te rekenen via de onderstaande link.
http://www.schuldinfo.nl/fileadmin/kwijtschelding/invoerBeslag.php

Want ook als je toegelaten wordt tot een traject, zul je op dit bedrag moeten gaan leven en daar al je vaste lasten van betalen.
Dus des te eerder je daarmee begint, des te eerder kunnen jullie wennen aan leven met minder!

Dan ten tweede je huis wat nog niet verkocht is.
Er zijn twee opties: of je verkoopt het ene, of het andere huis.
Je geeft aan dat jullie liever niet willen blijven wonen in het huis waarin jullie nu wonen, dus heb je over die mogelijkheid al nagedacht?
Jullie zouden dan eventueel (tijdelijk) terug kunnen gaan naar dat andere huis.

Afhankelijk van hoe hoog jullie woonlasten zijn, zal er naar alle waarschijnlijkheid toch een verhuisplicht opgelegd worden zodra jullie in een traject terechtkomen.
Dus wellicht is het zelfs een optie om beiden huizen te koop aan te bieden en uit te gaan kijken naar een huurhuis.

Misschien zul je met een restschuld blijven zitten voor één of misschien zelfs wel beide huizen.
Maar de uiteindelijke totale hoogte van de schuld is niet zo van belang voor een traject.
Waar het namelijk om gaat is dat er problematische schulden zijn en als ik jouw verhaal zo lees, zijn die er inderdaad.
Ik zou dus zeggen probeer er alles aan te doen om in ieder geval een van de huizen zo snel mogelijk te verkopen!
Dus: verlaag de vraagprijs, probeer je huis op de "Open Huizendag-route" van de makelaar te krijgen en maak op die dagen het huis zo aantrekkelijk mogelijk.
Door middel van een simpel bosje bloemen en bijvoorbeeld een"geurmiddeltje".
Ik heb gehoord dat de geur van versgebakken appeltaart het heel goed doet!

Punt is alleen dat het bezit van een huis (en in jouw geval zelfs 2) vaak de toelating tot een traject in de weg staat.
En ondanks dat er veel stemmen opgaan die de banken proberen te bewegen om zich coulanter op te stellen, blijft het gewoon een gegeven dat zij vaak de grootste dwarsliggers zijn als het gaat om een Minnelijk traject en vaak op voorhand hier al onmiddellijk afwijzend op reageren.

Ik hoop dat het met je dochter beter gaat en wil jou en je gezin heel veel sterkte en kracht toe wensen.

Vlinder59

Hallo Huis 5428,

Ja, ook welkom namens mij.
Hemeltje, heb je verhaal 2 keer gelezen, om het een beetje tot me door te laten dringen.

Hoe is het met je dochter?? Schrikken he, als je kind opeens wat krijgt :o

Wat Libra schreef over die lekkere geurtjes... koffie lucht doet het ook wel eens goed ;)

Ik kan je nog niet zoveel tips geven, begin net zelf aan het traject.
Weet wel, dat ik wel direct,gekeken heb, voor ander contact  voor electra/gas/telefoon en met het water wordt per Januari ons periodebedrag bijna gehalveerd.......
Alle kleine beetjes helpen.

Succes en wie weet tot later..hou je haaks!!
Vlinder