Uit minnelijke traject gezet...To be continued

Started by Temudjin, Oct 13, 2013, 09:13 PM

Previous topic - Next topic

Temudjin

Hallo,

Ik heb toevallig vandaag nog gesproken met een incassobureau, ik stelde voor om hun via post alle kopieen van mijn schuldeisers op te sturen plus mijn salarisspecificatie. Als ik het goed heb heb ik nu twee deurwaarders, die twee deurwaarders hebben nog niks vernomen rondom het feit dat het minnelijke traject is beeindigd dus dat is nog even afwachten.

Ik heb trouwens ook met 1 incassobureau gesproken en die zeiden dat als ik een bedrag van 250 euro eenmalig overmaak en de rest wordt (dit geloof je vast niet) wordt weggescholden..ik krijg bevestiging via post erover zeiden ze. De originele schuld bedraagt 533 euro namelijk.
Raar maar waar..
Maar ik reken nergens op totdat het officieel op papier staat dus het is nog maar afwachten.

Plus, ik heb nog een laatste troef in handen.. als de tijd rijp is laat ik het wel weten.
Ik weet zeker dat wanneer ik dat onthul de meeste echt over de rooie gaan (positieve manier) voor nu hou ik het even spannend. Maar ik laat niets aan ''valse hoop'' over en hou ik het dus stil...voor nu.

Bedankt voor alle advies ! Ik voel me heel thuis op het forum, het duurt niet lang voordat ik zelf advies geef maja ik moet zelf sterk worden. 

Buster

Libra

Het zou fantastisch zijn als je die â,¬ 250,00 zou kunnen betalen (vraag me dan wel meteen af waarvan dan, of heeft dit soms met onderstaande te maken?), want dat zou dan weer 1 schuldeiser minder zijn.

Quote from: Temudjin on Oct 22, 2013, 02:18 AM
Plus, ik heb nog een laatste troef in handen.. als de tijd rijp is laat ik het wel weten.
Ik weet zeker dat wanneer ik dat onthul de meeste echt over de rooie gaan (positieve manier) voor nu hou ik het even spannend. Maar ik laat niets aan ''valse hoop'' over en hou ik het dus stil...voor nu.

Nou....., ik houd mijn adem vol spanning in!

Temudjin

Hallo Libra,

Mijn laatste troef is vrijwel toevallig en tegelijkertijd een gift. Bijna om te lachen zelfs ! 

Al twee jaar werd er in mijn wijk gesproken over stadsvernieuwing.. het is nu officieel. Mijn woning wordt gesloopt door de woningbouw want ze zijn van plan om andere woningen te bouwen (koopwoningen als ik het goed heb)

Dat betekend dus dat ik en mijn buurtbewoners moeten gaan verhuizen !(we zijn gewoon verplicht) En daarbij krijgen wij ook verhuispremie. Laat ik het zo zeggen, met die verhuispremie is 250 euro makkelijk te doen, plus ik ken AGIS ermee afbetalen in 1 keer en het maakt mij niets uit of ik bij mijn nieuwe woning wel of geen vloer heb, want het is niet anders. Schulden zijn een enorme last op mijn schouders namelijk en er zijn genoeg mensen in andere landen die geen laminaat of zeil hebben , daar is niets ergs aan, men hoeft daarvoor totaal niet voor te schamen !

KPN en AGIS uit de weg zal fijn voelen..vooral AGIS.
Dan hou ik dus alleen nog maar twee deurwaarders over en 3 incassobureaus.

Agis is gewoon het alle alle belangrijkste dus die komt voor ongeacht.

Dat is mijn laatste troef..Ik heb al urgentie gekregen, ik moet dus iedere week op woningen reageren en binnen 6 maanden heb ik iets door mijn urgentie.
Dusja, ik ben dus binnen 6 maanden van AGIS en van KPN af plus ik woon in een (hopelijk)iets veiliger wijk en (hopelijk) in een woning wat niet zo gehorig is maar uiteraard let ik erg goed op de huurprijzen etc wanneer ik een reactie plaats op een woning.

Minpunt is dat er heeel veel moet gebeuren, natuurlijk verhuizen maar ook de ENECO en VITENS opbellen en de meterstanden doorgeven etc.

Buster

Wat een goed bericht!

De meeste leveranciers kun je per email om laten zetten.
Tip; maak in je email een map "verhuizing" aan en sla daar alle emails over het verhuizen op.
Kunnen ze nooit zeggen dat je onvindbaar was ;)

Libra

Ik ben heel blij voor je Temudjin, dat het zo positief uitgepakt heeft voor je!

Als tip kan ik je nog meegegeven, maak een lijstje van alles wat er moet gebeuren met betrekking tot de verhuizing.
Net als Buster aangaf, je kunt heel veel via de mail en het internet doen.
Wat ook geldt voor het doorgeven dat je gaat verhuizen aan iedereen die het maar moet weten.
Zelfs bij de meeste banken kun je dit tegenwoordig online doen, tenzij je naar een andere plaats gaat verhuizen en dus bij een ander filiaal terechtkomt.

Administratief verhuizen valt tegenwoordig heel erg mee hoor! ;)
Fysiek is en blijft natuurlijk altijd even een ander verhaal.

Heel veel succes met alles en ik hoop dat je snel een andere woning zult vinden!