Rekening blokkeren?

Started by 1eduard65, Oct 13, 2013, 01:23 PM

Previous topic - Next topic

1eduard65

5 jaar geleden ben ik prive failliet verklaard! Ik ben 4,5 jaar naar zuid-amerika geweest! Kunnen curators nu mijn rekening blokkeren aangezien er een groot bedrag opstaat en dan mijn geld er af halen ?

Boeddha

Dat vermoed ik wel, omdat de schulden nog niet verjaart zijn.
Wellicht kan je in overleg treden en een finale kwijting voorstellen. Al zou dat moeilijk gaan worden omdat je voor de schuldeisers onvindbaar was in Zuid-Amerika.

Contact opnemen met de curatoren en eerlijk zijn.
Be strong, have faith!

Buster

1Eduard,

Ik zal niet zeggen dat je jezelf als een lam naar de slachtbank moet laten leiden.
Maar het feit is wel dat er een faillissement is uitgesproken, dat wil zeggen dat de kosten voor de curator en de wettelijke rente over de schulden gewoon doorlopen zolang het faillissement loopt.

Zelfs al wordt het faillissement opgeheven omdat er geen inkomsten zijn dan blijft de rente doortellen en is er een nieuwe schuld bij namelijk die van de curator.

De schulden zullen niet zomaar verjaren. Wat dat betreft heb je twee keuzes, of je blijft weg lopen en blijft dat doen tot in lengte van dagen, of je bijt door de zure appel heen.
Heb je trouwens al eens geprobeerd om hulp te vragen bij de gemeente? Of om het faillissement om te zetten in een WSNP regeling? Dat tweede is wel gebruikelijk nadat het faillissement is uitgesproken.

Om je vraag te beantwoorden; ja dat mag, sterker nog, de curator heeft de plicht dat te doen. Hij of zij werkt in opdracht van de schuldeisers en moet al het mogelijke in het werk stellen om zoveel mogelijk geld vrij te maken voor aflossingen.

Libra

Niets meer aan toe te voegen aan hetgeen Buster geschreven heeft.

Alleen........, dat je naar de bekende weg vraagt.
In je eerdere topic "Welke schulden....?", is al luid en duidelijk aangegeven dat de schulden niet verjaren na een persoonlijk faillissement en dat dit je de rest van je leven blijft achtervolgen, tenzij je in contact treedt met de curator en voor eens en voor altijd "schoon schip" gaat maken.

Een persoonlijk faillissement is het zwaarste traject wat je maar opgelegd kunt krijgen. En dat "verdwijnt" niet zomaar even!
Bovendien heeft een curator verregaande bevoegdheden als het erop aankomt om geld te genereren voor schuldeisers. En deze gaan vele malen verder dan bijvoorbeeld de bevoegdheden van een bewindvoerder!

Dus ja! De curator mag dat allemaal doen! En nog meer!!

Ook ik kan je alleen maar adviseren: ga serieus aan de slag! Hoe moeilijk ook.
Maar dat is de enige manier om hier ooit uit te komen.

Succes!

Buster

Ik zat nog te bedenken, je zult eerst moeten uitvinden of het faillissement nog bestaat of is opgeheven.
Als het is opgeheven kan een curator geen beslag leggen, maar het kan wel weer opnieuw aangevraagd worden.

Boeddha

Dat is voor 1Eduard makkelijk na te gaan in het insolventie register.
Be strong, have faith!

Buster

sacredfour

Quote5 jaar geleden ben ik prive failliet verklaard! Ik ben 4,5 jaar naar zuid-amerika geweest! Kunnen curators nu mijn rekening blokkeren aangezien er een groot bedrag opstaat en dan mijn geld er af halen ?
Heb je geen matras dan?
Boeddha schreef:
QuoteWellicht kan je in overleg treden en een finale kwijting voorstellen.

QuoteDat is voor 1Eduard makkelijk na te gaan in het insolventie register.
Zonder twijfel is het faillissement verlopen. Dat betekend dat de curator hier verder niks meer mee te maken heeft.
Neem contact op met de curator, zoals Boeddha hier en incasso_deskundige in je andere draadje al aangaf.
Hij kan je vertellen of er regelingen zijn getroffen met schuldeisers.

In het geval dat dit niet zo is, doe een voorstel aan je schuldeisers voor een bedrag van 10-20% van de originele eis. Je laat natuurlijk niet weten dat dit je eigen geld is. Je kan het lenen om van je schulden af te komen.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.