Te goeder trouw!!!

Started by Daan, Oct 08, 2013, 03:35 PM

Previous topic - Next topic

Daan

In een ander bericht  heb ik mijn situatie al beschreven.  Naar aanleiding van wat berichten die ik hier las over afwijzing WSNP ivm belastingschuld die te kwader trouw is ontstaan, ben ik alert gemaakt, daarom nu het volgende:

In 2011 is de belastingwetgeving gewijzigd. Als er sprake is van apart gaan wonen, maar nog niet definitief gescheiden zijn, dan wordt je sindsdien door  de belastingdienst toch als fiscaal partners beschouwd. Ik verkeerde tot  april  van dit jaar nog in zo'n situatie.

Mijn toenmalige belastingadviseur heeft mijn ex en mij toch niet als fiscaal partners opgegeven waardoor  in 2011 en 2012 enkele heffingskortingen onterecht zijn toegepast en ook de hypotheek niet op de juiste wijze is verdeeld.

Ik heb deze fout zelf uiteindelijk ontdekt en heb  in april van dit jaar zelf bij de belastingdienst een correctie opgegeven, waarna zij mij voor deze jaren een navordering  hebben opgelegd, waar ik inmiddels  een betalingsregeling voor  heb getroffen.

Omdat ik in een mogelijk nog volgende WSNP  aanvraag niet geconfronteerd wilde worden met een uitspraak van de rechter dat mijn belastingschulden te kwader trouw zijn ontstaan  moest ik nu al in actie komen.  Eerst heb ik een afspraak gemaakt bij de belastingdienst waarbij ik gevraagd heb of  dit een schuld te goeder of  te kwader trouw is.  Duidelijk werd aangegeven dat dit te goeder trouw was, omdat ik zelf het initiatief van de correctie genomen heb.

Ik wilde dit ook schriftelijk vast hebben liggen. Dit kon ik schriftelijk aanvragen,wat ik dus gedaan heb.  Afgelopen zaterdag viel  een LEUKE blauwe brief in de bus waarin staat. "Ik verklaar dan ook, overeenkomstig uw verzoek, dat hier sprake is van goeder trouw".

YES
(Schulden Forum bedankt!!!)

Boeddha

top zeg!! echt een mooie stap!!
Be strong, have faith!

Buster

Wauw, Daan! Te gek!!!

Gefeliciteerd!
Een goed idee trouwens voor anderen die een traject ingaan of in willen gaan.

Daan

Thanks to you,Boeddha!!!  Jouw post heeft me op dit vlak wakker gemaakt!

Cool he!Daarom heb ik het maar even zo opgeschreven bij het onderdeel belastingen, zodat anderen daar ook weer wat aan hebben..

Boeddha

super Daan om te lezen en het is bij mij gelukkig ook nog goedgekomen!

Wat een kracht heeft dit forum, super gewoon!
Be strong, have faith!

tuthola

Wat fijn Daan dat je dit op voorhand al heb weten te regelen....

Libra

Super Daan!!!

Fantastisch dat je dit gedaan hebt!
Dit kan weer vele anderen stimuleren om dit ook te gaan doen als zij in zo'n soortgelijke situatie zitten.

Hier word ik nu echt heel erg blij van!!!

Daan

Wat een complimenten allemaal zeg, ik word er verlegen van, haha..

Ook al is het maar 1 van de vele stappen die ik nog moet maken..., Ook ik kon een vreugdekreet niet onderdrukken toen die ik de brief van de belastingdienst las!
Super ook dat er andere mensen weer mee geholpen kunnen worden!

Naast dit zijn er nog wel meer ontwikkelingen, waarvan ik de status in mijn andere topic, http://www.schulden-vrij.info/index.php/topic,46922.0.html zal berichten.

gewoon

Hoi Daan

Goed gedaan is echt een slimme aktie van jou. die zeker navolging verdient