famed betalingsregeling en beslag

Started by missyB, Oct 01, 2013, 02:27 PM

Previous topic - Next topic

missyB

Ik heb een schuld openstaan bij famed van nu nog 835 euro totaal van de 2400.
Daar had ik een betalingsregeling voor die ik in juni en augustus niet ben nagekomen.
in september en nu vorige week voor oktober wel weer overgemaakt. Helaas toch een brief vandaag dat ik morgen die 835 moet betalen omdat er anders beslag gelegd word op on-roerende zaken.
Nu heb ik me ooit laten vertellen dat als zij bedrag wel aannemen dus niet terugstorten dat zij in principe akkoord gaan met die regeling en dan zou dus dit aangekondigde beslag niet mogen. klopt dit?
Er liggen inmiddels 34 brieven klaar voor alle schuldeisers die morgen de deur uit gaan waarin om 3 maand uitstel incassomaatregelen word gevraagd, waarin we openstaande saldoos opvragen en een evt kwijtschelding van kosten en rentestop.

Buster

Hoi Missy, zo te lezen ben je goed op weg om alles in zicht te krijgen.
Dat is een goed begin.

Het niet betalen van FaMed is wel iets dat veel roet in het eten kan gooien.
Vooropgesteld; FaMed kan GEEN beslag leggen op je goederen of waar dan ook op.
Wat ze wel kunnen doen is naar de rechter stappen omdat je je afspraak niet bent nagekomen.
Ze staan daarmee met 1-0 voor omdat je die twee maanden niet hebt betaalt.
Mocht dat tot een veroordeling komen dan heeft een gerechtsdeurwaarder de mogelijkheid om beslag te leggen, maar ook dat gebeurt niet zomaar. Ook met een gerechtsdeurwaarder kun je tot een oplossing komen. De reden dat je dat wil voorkomen is heel simpel; een rechtszaak, veroordeling en afhandeling met een gerechtsdeurwaarder is veel duurder dan met FaMed.

Wat je kunt doen is ze uitleggen waarom het die twee maanden niet is gelukt.
Dat je nu heel hard aan de slag bent om je schuldensituatie aan te pakken en je in deze hectische opstartfase tegen wat problemen aan bent gelopen die je nu onder controle hebt en of je alsjeblieft door mag gaan met de regeling.

Een aflosregeling is een gunst, geen recht. Juist daarom is het zo belangrijk dat je de afspraken nakomt. Al was het alleen al dat je niet met 1-0 achter wilt staan.

Veel succes!

missyB

Dit is helaas al voor de rechter geweest en deze zaak ligt nu bij bosveld gerechtsdeurwaarders en deze heb ik dus idd 2 maal niet betaald en nu afgelopen maanden weer wel.

Libra

Het beste wat je nu kunt doen is meteen contact opnemen met de deurwaarder.
Hoe moeilijk ook, probeer je verhaal wel "gewoon" zakelijk te vertellen!
Aan emoties hebben ze geen boodschap, daar kunnen ze niets mee en het betaald aan het einde van de rit ook de rekening niet.

Wat je uit kunt leggen is wat je de afgelopen maanden gedaan hebt en wat nu je plannen zijn voor de toekomst.
Geef aan dat je even een hobbel op de weg hebt gehad omdat je nog bezig was om alles in kaart te brengen, maar dat je vanaf nu elke maand wel de afspraak na kunt komen en houd je daar ook aan!!!
Je mag nu echt geen maand meer overslaan!!

Een betalingsregeling is inderdaad een gunst en geen recht!
Je zult dus echt even heel diep door het stof moeten gaan, maar dat is niet anders.

Heel veel succes en sterkte!!

Buster

Missy, dan heb je de dreiging van beslag dus niet van Famed gekregen maar van Bosveld.
(dat verklaart een hoop)

Bij het maken van een plan krijgt een gerechtsdeurwaarder voorrang, juist omdat die dus beslag kan leggen.
De regeling die je bedoeld is als je een voorstel doet en daar niet af afwijzend op gereageerd wordt. Als je storting dan niet wordt teruggestort kun je dat als argument gebruiken.

BW 6:46 lid 1 Wanneer de schuldeiser een cheque, postcheque, overschrijvingsorder of een ander hem bij wijze van betaling aangeboden papier in ontvangst neemt, wordt vermoed dat dit geschiedt onder voorbehoud van goede afloop.

Nu kan dat niet meer omdat je vergeten bent om te betalen en dan heb je dus zelf de afspraak verbroken.
Zoals Libra zegt, bellen, door het stof kruipen, zakelijk blijven en hopen dat ze akkoord gaan.

Veel succes!

Incasso_deskundige

Famed en Bosveld zitten volgens mij in hetzelfde pand in Amersfoort.
Wellicht is dat niet de enige relatie tussen deze bedrijven?
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

Libra

;D ;D ;D

Hebben we Incasso_deskundige nu ook aangestoken met het "alles tot op de bodem uitpluizen en niets zomaar voor waarheid aannemen" virus??  ;) ;D ;D

Boeddha

gelukkig is het geen vervelende virus :D
Be strong, have faith!

Incasso_deskundige

Ik stond daar laatst zowat voor de deur geparkeerd en toen viel het me op ;-)
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

missyB

Gelukkig werkt bosveld mee, jippie!!!!
Nu heb ik zojuist bericht van d egemeente Arnhem gehad en we kunnen een saneringskrediet van 18.400 lenen, eind dec heb ik eer zelf nog 3000 bij dus hebben we 21.400 euro om schulden die nu rond de 30.000 liggen af te lossen.Du ik moet bedragen aan gaan beden tegen finale kwijting. Hoeveel % aanbieden is dan gebruikelijk? en zou dit een haalbare kaart lijken? ik moet alleen nog een borgsteller vinden zucht

gewoon

Ha missyB

Je kunt dat zo vooruit niet zeggen, zoveel energie het kost een lening te krijgen zoveel tijd kun je ook nuttig gebruiken om een goed inzicht te maken over de schuldeisers.
Sommige kun je niet benaderen met een voorstel andere weer wel en kost tijd dat op een rij te krijgen.

Zelf ben ik vroeger al jaren vooruit, begonnen die betalingen te doen waar geen finale kwijting bespreekbaar is, zodat er uiteindelijk alleen maar gewone bedrijven over bleven en wist van 1 bedrijf dat zij voor een overname stonden, wegens financieele problemen.

Dit bedrijf heb een maand voor de overname, een bedrag aan geboden van 30 % waar een dag later ik een brief terug had dat dat in orde was, waarom ? Omdat de partij dit dit bedrijf overneemd ook niet meer bied voor zeer oude vorderingen.

Zo moet het ongeveer dus eerst een goed draaiboek maken, dan je crediteuren zo goed als kan inschatten, de onbespreekbare crediteuren er tussen uit, en dan pas uit rekenen hoeveel je overhoud voor verdere onderhandelingen zorgen voor goede kontakt personen met bij voorkeur beslissings bevoegdheid... hoofd afdeling.. ondernmer zelf enz.

Is nog een hele klus maar de tijd die je er insteekt komt er dubbel en dwars uit.

Buster

Hoi Missy,

Bij finale kwijting is het handig als iemand anders voor je onderhandelt.
Heb je toevallig iemand die je kent die goed is in brieven schrijven?

30% is inderdaad een gangbaar bod. maar het ligt ook aan de schuldeiser.
Je moet het zo zien, dat met een traject er meestal niet meer haalbaar is dan 10-20% plus dat kost jaren voor het in de boedel zit. Nu kunnen ze er direct over beschikken.

@Gewoon, jij hebt het dus zelf gedaan en dat is ook gelukt?
Tof!

gewoon

Ja ik heb het toen zelf gedaan, en in goed overleg was mijn laatste grote crediteur ging er maandelijks langs om het kontakt goed houden, zodat het niet naar een inkasso buro ging.

En ging om veel geld, de reden waarom dit de laaste was heb ik net geschreven

Maar het is beter als een ander je helpt een derde staat toch sterker in de schoenen.

Opm. de brieven heb ik  wel zelf opgesteld, omdat taal niet mijn beste kant is,  is door een iemand gedaan die daar beter in is uit gewerkt en verstuurd

sacredfour

Als je de mogelijkheid hebt om een bod te doen voor finale kwijting is dat prachtig. Ga hier wel heel voorzichtig te werk. Alle schuldeisers moeten wel weten dat dit geld uit een lening komt. Ze moeten ook weten dat je meerdere schuldeisers hebt  en dat de schuldeisers die berijd zijn tot finale kwijting voorrang hebben op het bedrag dat je beschikbaar gaat stellen. Als de schuldeisers dan ook nog weten dat het anders heel lang gaat duren voordat ze hun geld zien, als ze het ooit überhaupt ooit zullen zien! Natuurlijk benader je alle schuldeisers schriftelijk. Ik weet niet of er nog steeds beslag is op je inkomen? Hoeveel schuldeisers doen mee aan dit beslag? Het loont misschien om de afhandeling voor finale kwijting door een derde te laten doen, zoals Gewoon al eerder aangaf. Misschien 112 schulden.nl? Buster woont toch ook in de buurt van Arnhem? 30% vind ik wel wat hoog. Begin met 10% Als ze dit afwijzen kan je altijd nog het bod verhogen.
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

gewoon

Heb even een gedachte over dat crediet als ik die zou mogen verstrekken dan verbond ik er aan vast dat er geen nieuwe schulden ontstaan, plus die finale kwijting daar vooruit in duiken
in hoevere dit lukt, om er zeker van te zijn dat er dan echt geen schulden meer zijn.

Je zit immers in een onderhandelings positie maak daar gebruik van zou ik denken, is voor de crediet nemer zeer fijn omdat dan de open schulden weg zijn en alleen het credit in gelopen moet wat al heel wat is.

En voor de credit gever de zekerheid dat er geen probleem schulden meer zijn dus normale aflossingen te verwachten zijn op de lening, dan doe je meer voor mensen.

Zie ik meer waarde in dan een borgstelling vragen, en een lening geven die tekort kan schieten en het ene na het andere lijk uit de kast komt rollen.

Dat kan bijna niet goed gaan, en wie wil er borg staan voor deze onzekerheid.

Het is nu dus aan missy om daar in te duiken op zoek naar een borg, dat de lening voldoende is