Vraag over beslag rekening

Started by Kayiro, Sep 30, 2013, 02:15 PM

Previous topic - Next topic

Buster

@Gewoon, wat ik graag zou willen weten is of GGN dit waar kan maken.
Als het gaat om een geschil tussen Kayiro en de bank heeft GGN na de beslaglegging dus geen inspraak over het wel of niet vrijgeven van de bankrekening en zou dat als onrechtmatige druk gezien kunnen worden.

Naast het feit dat Kayiro nu niet beschikt over leefgeld kan het dus ook zo zijn dat overige schuldeisers benadeeld worden. Genoeg redenen om zeker te weten of dit wel of niet mag.

Kayiro

Hmm, nu heb ik een beetje verwarring.

Als het wettelijk geregeld is dat dit slechts een paar dagen duurt waarom staat er dan in de brief dat de blokkade pas opgeheft kan worden als ik het volledige bedrag betaal?
Dit is de pagina met de tekst:
QuoteU bent op grond van een dwangbevel of een rechterlijke uitspraak verplicht één of meer vorderingen te betalen. Dat heeft u niet/niet op tijd/niet volledig gedaan.

Daarom heeft de gerechtsdeurwaarder van GGN nu beslag gelegd op uw bankrekening(en).

Al het geld dat op uw rekening(en) staat valt onder het beslag. Betalingen die na het beslag op uw rekening binnenkomen, vallen niet onder het beslag

Uw bankrekening is geblokkeerd.

Een bank zal door de beslaglegging uw rekening in het algemeen blokkeren. U kunt geen geld meer opnemen.

Hoe kunt u zo snel mogelijk weer over uw rekening beschikken?

U heeft twee mogelijkheden om te zorgen dat u zo snel mogelijk weer over uw bankrekening kunt beschikken:

De openstaande vordering volledig voldoen. Dit kan op twee manieren:

• Door contante betaling van de volledige vordering bij één van de kantoren van GGN, onder vermelding van uw dossiernummer, GGN zal de bank verzoeken het beslag op te heffen.
  • Door overmaken van de volledige vordering van een ander rekeningnummer als u daar de mogelijkheid toe heeft. In dit geval verlangt GGN van u een betaalbewijs

Uw bank verzoeken direct het geld dat onder het beslag valt aan GGN af te dragen (als onder het er geld beslag valt) EN uw bank verzoeken om een schriftelijke verklaring dat er geen andere beslagen gelegd zijn sinds GGN beslag gelegd heeft.

Nadat u één van deze twee zaken heeft gedaan, zal GGN de bank verzoeken het beslag op te heffen.

GGN heeft geen invloed op de snelheid waarmee de bank het beslag opheft.
De bank heeft hiervoor in de regel vier weken de tijd.

Buster

@Incasso Deskundige?

"Nadat u één van deze twee zaken heeft gedaan, zal GGN de bank VERZOEKEN het beslag op te heffen?"
Dat kan toch helemaal niet? Of ben ik nu abuis?

@Kayiro, ik zou contact opnemen met de bank en verzoeken de blokkade zo snel mogelijk op te heffen aangezien je nu onder de beslagvrije voet dreigt te zakken. (dit is dan een argument, geen recht dat je op kunt eisen) Zij zullen daar waarschijnlijk geld voor in rekening brengen.

Kayiro

Incasso_deskundige

Ze geven aan hoe je de blokkade "zo snel mogelijk" op KAN heffen!
Er staat zover ik kan nagaan nadrukkelijk niet dat dit de enige manier is.
En zo proberen ze je tot betaling bewegen ;-)
Je kunt niet iedereen helpen, maar iedereen kan iemand helpen.

gewoon

Precies is ook mijn verhaal, dat voor het gemak even niet gezecht word dat de bank ook zeer snel is.

Is weer zo,n brief die helemaal juist is, en je kunt het niet fout noemen maar dat dit slechts half informeren is
dat gebeurt toch vaak in de brieven.

Kayiro

Me maatschappelijk werker heeft inmiddels contact gehad met GGN, volgens de dame daar was er beslag gelegd op 25sept en nu komt het grappige, op 25 sept had ik nog een klein beetje geld op de rekening en dit heb ik afgelopen weekend eraf gepinned.

Vervolgens zei de dame in kwestie dat ze beslag hadden gelegd op me abn rekening die ik voor het laatst 7 jaar geleden gebruikt heb want sindsdien heb ik ING. Ik zou niet eens meer weten welke rekening nummer ik bij de abn had en zover ik wist was die rekening al lang opgeheven.

Afin, morgen komt me leefgeld, als ik het kan pinnen heb ik mazzel en moch ik pech hebben zit ik met een blokkade voor max 4 weken.

gewoon

Hoi Kayiro

Wat een komische fout, heb ik ook meegemaakt een beslag van GGN op een rekening die al jaren geleden op geheven was.

Kayiro

Ik weet het niet zeker en kan het me ook niet voorstellen maar ik ga het morgen zien en mocht het wel zo zijn neem ik een bng pas :)

Kayiro

Ik heb vandaag me leefgeld gekregen en kon gewoon pinnen ;D ze hebben bij een oude rekening beslag gelegd  ;D

Libra

Dat is fijn nieuws Kayiro!!!

Je kunt in ieder geval boodschappen doen!

En voor wat het bankbeslag betreft: nou.....dat is dan jammer, maar helaas..... ;) :P
Ze mogen het namelijk niet doorlopend gebruiken, zoals Buster je al uitgelegd heeft.

Volgens mij ziet de wereld er dan toch per ongeluk een heel klein stukje beter uit! ;D

Als het goed is zal jouw contactpersoon hen nu gaan aanschrijven om deze schuld mee te nemen in het traject.
Gedurende de aanloopperiode verzoeken ze ook altijd alle schuldeisers om geen nieuwe beslagen te leggen of reeds bestaande beslagen eraf te halen.
Niet iedereen werkt hier altijd even soepel aan mee, maar het voordeel is dat als je nu weer zo'n soort brief krijgt, je deze meteen aan je contactpersoon kunt geven.
Wil je het helemaal netjes doen dan bel je ze even op, vertel dat je schuldsanering hebt aangevraagd en dat ze zich kunnen melden bij jouw contactpersoon.

De eerste mijlpaal heb je in ieder geval bereikt!
Nu op naar nog velen die kunnen volgen.

Succes!!