Ok, een lang moeizaam leven kort samengevat.

Started by Kayiro, Sep 30, 2013, 02:06 PM

Previous topic - Next topic

Kayiro

Hallo mensen,

Hier een jongeman van begin 30, in principe ben ik al een expert als het op schulden neerkomt behalve over beslag op een rekening waar ik in een ander deel van de site zal posten.

Hoe zijn mijn schulden ontstaan, ik ben heel vroeg het huis uitgegaan door familie problemen, totaal onvoorbereid en totaal geen kennis van het leven.

Dat ging even goed totdat een paar domme beslissingen, foute vrienden, foute ex, bedrijven die me een oor hebben aangenaaid en alcohol en drugs gebruik.

De laatste 12 jaar ben ik op en af dakloos geweest, altijd geprobeerd de deurwaarders een stap voor te zijn, overal en nergens geleefd en zelfs een jaar dakloos geweest in Amerika (dont ask ;) )

Afin, daar ik er vroeger nooit problemen mee had en met de dag leefde ben ik nu op een punt in me leven dat ik het allemaal zat ben, heb nog geen dag kunnen genieten van het "volwassenen" leven en daar moet verandering in komen.

De schulden zijn in der loop van de jaren flink hoger geworden door alle rente en de woekerprijzen die ze voor een brief door de bus gooien rekenen.

Sinds anderhalf jaar ben ik van de straat af en woon ik in een begeleidend wonen project, ik woon dus beschermd en beslag op me inboedel, hoewel heel wat kantoren het geprobeerd hebben is dus niet mogelijk waar ik woon.

Ik ben ook bezig met de sanering en na een heel lang en moeizaam voor traject is eindelijk me sanering momenteel in behandeling, alle deurwaarders weten de stand van zaken, ik heb met aftrek van me vaste lasten, beslag en het cvz een dikke â,¬38,50 in de week over.

Gelukkig ben ik veel in het leven gewend maar het is wel zwaar om zo te leven momenteel en hoewel ik dacht dat het niet slechter kon bleek het afgelopen zaterdag toch nog erger te kunnen toen ik een brief kreeg dat me rekening wordt geblokkeerd.

Hier ga ik verder op in in een andere post maar dit was me verhaaltje in een notendop.

Gr.
Kayiro

Buster

Hoi Kayiro,

Welkom op het forum.
Nou,.. noem het maar verhaaltje,...

Ik zal je andere post ook even lezen.
Voornu, vooral; welkom!

Kayiro

Bedankt.

Heb jij 563x deze post gelezen?  ;D

Buster

Nope,... er lezen ongeveer 600 mensen per dag mee ;)

Pas maar op, straks ben je nog beroemd.

Kayiro

Komt wel als me boek af is, had alleen meer reacties verwacht bij zoveel views  ;D

Buster

Alleen mensen die zijn ingelogd kunnen reageren.
Zonder account kun je alleen lezen.

Maar vergis je niet, er zijn nog altijd mensen die na jaren meelezen ineens besluiten hun verhaal op te schrijven en dan blijkt dat ze van andere verhalen heel veel geleerd hebben en er door ge?inspireerd zijn geraakt.

Buster

Vergeet ik bijna; er zijn ook incassobureau's die meelezen maar ook mensen vanuit de politiek.

Kayiro

Ah zo, nou voor de mensen van het incasso bureau en de corrupte liegende bende uit de kamers van Den Haag heb ik maar 1 bericht.

En voor de mensen van wie de hoop nabij is, stay strong!

Boeddha

En voor de mensen van wie de hoop nabij is, stay strong!

Precies, stay strong! Ik heb verleden jaar een tattoo cadeau gekregen met de tekst:
Be strong, have faith! Mijn levensmotto sinds ruim 2 jaar!
Be strong, have faith!

Kayiro

Good to hear, ik zit onder de tattoos en werk aan een website voor de enige tattoo club in Nederland :)

Boeddha

gaaf! ik heb er 4 :-) en na deze periode komt er nog 1!
Be strong, have faith!

Kayiro

Als je de mijne apart zou tellen zit ik denk aan 30+ maar het het 1 en ander loopt in elkaar over  ;D

Weegschaaltje

Hoi welkom hier. Wat fijn dat je nu iig een dak boven je hoofd hebt en hulp hebt gekregen. Hier ook een tattoo fanaat. De teller staat nu op 17 :P Helaas door zuinig te moeten leven kan ik er minder zetten dan ik zou willen.

moederbeest4

Heel verhaal zeg!!! En ook al meer dan voldoende meegemaakt.
38,50 is zo geen vetpot. Maar ondanks alles klink je toch best positief!!

Hier 1 tattoo en wil er zo graag n paar bij, maar tja die schuldenlast he ;)

Maar welkom hier. Niks is zo fijn om met deelgenoten te schrijven over het leed van schulden. Zoveel goede tips die ik hier vandaan haal en ook moed om door te gaan. Hier heb je het gevoel dat men je snapt ipv dat je met een scheef hoofd wordt nagekeken.

Vond je plaatje voor kabinet en incassoburos erg leuk!!! Want waarom steeds die incasso gewoon de maxkosten vragen aan mensen die het niet hebben??? Of gaan dreigen ook zo irri.

Hier doe ik het met 90 euro per week voor man, vrouw en 4 kids (hond en 2 konijnen ;) ) en probeer er ook nog van te tanken. Werk met auto en tja moet wel mijn route kunnen blijven rijden he ;)

Maar anyway WELKOM!!!!

Vlinder59

Blij dat ik het bij 1 tattoo heb gehouden, 2 mooie gekleurde vlinders :D , en daar komt niks bij.

Had, ooit een schuld van een paar tientjes, echt nooit aan gedacht, maar door herinneringen, en op laatst een incassobureau, liep het uit eindelijk behoorlijk op.
Ben benieuwd wat ons geld wordt, is er eigenlijk een minimaalbedrag?
Wij kunnen ons nogal behelpen en zijn behoorlijk creatief geworden de laatste weken.