Iedereen levert volgend jaar in

Started by jan, Sep 14, 2013, 02:03 PM

Previous topic - Next topic

jan

Gemiddeld gaan Nederlanders er komend jaar een half procent op achteruit, zo blijkt uit de cijfers van het CPB.

https://www.parool.nl/binnenland/de-verschillen-in-koopkracht-op-een-rij~a3510081/
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Chrissie

Begin deze berichten gewoon over te slaan wil ze niet meer horen en lezen! is dit vreemd of herkennen meer mensen dit?  Heel af en toe  bekruipt mij de angst dat we nooit uit de schulden komen maar ik weiger de moed op te geven. Zet mijn verstand op nul en blijf stug doorgaan! Hoop dat eens de nul bereikt wordt. :)
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Buster

Heb ik ook een poosje gedaan.
Nu keer ik het om, ik wil alles weten, narekenen.

Sorry Chris, even nog een feitje dat niet in het artikel staat.
De grens om in aanmerking te komen voor huur en zorgtoeslag en het kindgebonden budget ligt nu op verschillende inkomens punten. Die worden gelijk getrokken. In het meest ongunstige geval nemen ze de grens van de huursubsidie, die ligt het laagst.
En de kinderbijslag gaat niet meer omhoog als het kind ouder wordt.

Wat ik wel met je eens ben is het machteloze gevoel. Het gaat ook allemaal in zo'n snel tempo. Ben je nog niet bekomen van de ene mededeling, staat de volgende maatregel al op de stoep. Het lijkt net een heel lastig incassobureau,..

tuthola

Met angst en beven heb ik de bezuinigingsdrift van deze regering gevolgd, in de veronderstelling dat er niet nog meer op mij bezuinigd kon worden is  dit helaas wel weer gebeurd. Ze gaan de WTCG wet afschaffen wat mij jaarlijks 850 euro gaat kosten, als ik van de gemeente niks meer krijg is dit ook een verlies van gemiddeld 450 euro (waar voorgaande jaren al op gekort is) dit samen is dus 1300 euro per jaar en daar krijg ik dan misschien 100 euro van terug!!!
Ik ben dus op zn zachtst gezegd niet blij en weet dat er bezuinigingen nodig zijn maar zo komen we echt aan de armoede grens waar nu helemaal niks meer kan en maak me zorgen of ik het allemaal kan bolwerken met de jongens nog in huis.

Buster

Tuthola, ik ben er even stil van,...

Boeddha

Ook ik word niet blij van dit soort berichten. En Tuthola, dat is echt te gek voor woorden!

Ik snap heel goed dat er dingen moeten veranderen, alleen heb ik zelf het idee dat de lagere inkomens de grootste klappen krijgen.
Waarom nog zoveel geld voor steun aan ontwikkelingshulp, terwijl de voedselbanken schreeuwen om geld?

Dinsdag is de dag dat alles bekend gaat worden en ik mag het wellicht niet zeggen maar ik hoop echt dat Nederland in opstand gaat komen tegen alle plannen en dat er een omkeer gaat plaatsvinden!
Be strong, have faith!

tuthola

Ik was er ook even stil van dat ik het las en ben eigenlijk vd week een beetje van slag geweest, ik denk met mij vele duizenden chronische zieken. Het is nu al een gevecht met geld om het huishouden te laten draaien. Ik heb een schone lei en ben trots dat ik nu geen schulden meer heb maar moet zeker goed opletten dat dit zo blijft met alle maatregelen.
Ik ga het redden maar ben er wel verdrietig van wij chronische zieken kunnen helaas niet werken om het allemaal weer glad te trekken.
Maargoed ik heb weer genoeg gezeurd, er zullen vast mensen zijn die het nog slechter hebben als ik dus er maar nog harder tegenaan  :o

gewoon

Hoi ja dit zat er weer aan te komen die bezuinigen, en ben er ook klaar mee dat er weer een truc tussen zit van de VVD door een ton te mogen schenken als het voor een huis uitgegeven word, waar mee de zwakere het te kort mogen oplossen, en de rijken effe zonder belasting een ton mogen geven is een schande !!!

Snap er niks van dat er niet massale protesten komen tegen deze oneerlijkheid.

Van mij mogen er wel schenkingen gedaan worden op voorwaarde dat dat niet voor een huis is voor een kind, maar een goed doel of stichting desnood aan iemand met schulden, of anderzins niet meer rond kunnen komen.

Zo breng je weer geld in omloop, dus niet zonder kosten door schuiven naar een kind die het helemaal niet nodig heeft dat ie (gratis) een ton krijgt zonder belasting te betalen zo voed je geen kinderen op daar krijg je VVD van.

jowie46

Ik zet het hier maar even neer volgens mij kan dat.

In onze gemeente gaat het mes er ook flink in.

Ik werk bij een culturele instelling maar dan wel via een loonsubsidieregeling.

Dit omdat sommige instellingen afhankelijk zijn van een subsidie, zoals kinderboerderij of bibliotheek.

Nu wil het geval dat ze mij eruit willen bezuinigen en mij willen plaatsen bij een bedrijf waar ze geen subsidie hoeven te geven. Maar goed het kabinet is op alles en nog wat aan het bezuinigen dat zelfs normale bedrijven het niet meer bol kunnen werken, die echt geen nieuw personeel meer aannemen. Dit is echt dweilen met de kraan open volgens mij.

Bedrijven nemen in de meeste gevallen alleen nog maar hele jonge mensen aan omdat zij goedkoper zijn.

jowie46

ik lees mensen met een minima krijgen appeltje voor de dorst 100 euro ik neem aan eenmalig, dat is dan rond de 8 euro per maand.

Mensen zonder minima  leveren 1 procent koopkracht in is dat dan ook op jaar basis of per maand. Want stel je verdient 1200 netto per maand - 1 procent is 12 euro.

Hopelijk is 2014 het laatste jaar met dat geknabbel, velen zijn niet meer gemotiveerd merk ik om me heen.

Lizayra

Ik zie ertegen op dat de kindregelingen naar beneden gaan, en de gratis boeken weer verdwijnen. Met 4 kinderen thuis waarvan 3 op het voortgezet onderwijs ben ik benieuwd hoeveel ons dat allemaal gaat kosten.

Libra

Nederland bezuinigt zichzelf de afgrond in!!
En waarom?
Allemaal omdat Markje Rutte graag het braafste jongetje van de Europaklas wil zijn en een wit voetje bij de "leraar" wil halen.
Nederland wordt nu heel keihard gekonfronteerd met het feit dat "wij" altijd zo'n grote mond hebben gehad in tijden dat het ons economisch nog voor de wind ging.
Wij waren de grote (zo niet grootste) voorstander van de 3% regeling!
En nu, nu het economisch slechter gaat is ons begrotingstekort opeens meer dan die 3% en moeten wij op de blaren zitten.

Maar (en deze keer echt een hele grote en welgemeende "maar" van mijn kant!) het MKB en elke econoom luiden de noodklok.
Het is echt 1 minuut voor 12!!

En toch is het zo simpel.
Om de economie draaiende te houden en op dit moment uit het slop te trekken is het van levensbelang dat de consumenten geld uit geven.
En dan met name die hele grote middengroep.
Alleen op die manier krijgt de economie kans om zich te herstellen!
Maar ja,........als mensen geen geld hebben, kunnen ze het ook niet uitgeven!!

En Samson?
Die moet zich helemaal dood gaan schamen!!
De zogenaamde "Partij voor de "gewone" man", heeft de gewone man met huid en haar verkocht aan Mark Rutte en de VVD.
En waarom?
Alleen maar omdat ze zóóó graag wilden regeren!
Hier bestaat een heel mooi woord voor, maar dan zou ik de regels van het forum overtreden, dus dat schrijf ik hier nu maar niet.

Het MKB staat op omvallen.
Maar datzelfde MKB is wél de ruggengraat van onze economie, omdat zij verantwoordelijk zijn voor 50% van de totale omzet!
Als het MKB omvalt, en daar gaat het steeds meer naar toe, want denk alleen maar eens aan alle winkels die failliet gaan en sluiten en bedrijven die het niet meer kunnen bolwerken, dan is het in één klap gedaan met Nederland.

Maar niet getreurd!
We kunnen nog altijd met z'n allen om de tafel schuiven bij Mark Rutte thuis om een vorkje mee te prikken........ ::)
Geloof je het zelf........... >:(

tuthola

@Lizayra is het niet zo dat je dan in 2014 wel een vergoeding van de DUO krijgt voor de schoolboeken van de kinderen, ik weet het niet zeker maar is de moeite waard om na te kijken met 3 kinderen op het voortgezet onderwijs.

Knibbel

Ook ik word hier zo ontiegelijk moe van. Alweer nieuwe bezuinigingen, alweer wordt gesleuteld aan allerlei regelingen. Het is toch niet gek dat mensen op een gegeven moment niet meer weten waar ze aan toe zijn. Iedere keer verzinnen ze weer iets nieuws. En in plaats van verbeteringen brengt het alleen maar nog meer onduidelijkheid, meer bezuinigingsdrift bij consumenten, meer mensen die zich bij de gemeente melden of bij de voedselbank. Meer mensen die met angst naar het werk gaan met de vraag of ze morgen nog een baan hebben. Niets is meer zeker op vandaag......

Zelf werk ik in een grote winkelcentrum en het is gewoon griezelig om te ervaren hoeveel dagen het hele winkelcentrum bijna uitgestorven lijkt. Terwijl het jaren terug altijd een gezellige drukte was in de wandelgangen. In een nabijgelegen stadje lijkt het bijna een spookstad, de ene lege en gesloten winkel na de andere. En wat men ook probeert, er komt bijna geen mens meer winkelen in die stad. Alle grote warenhuizen hebben hun biezen al genomen en zijn vertrokken of opgeheven.

In mijn gemeente (enkele dorpen bij mekaar) hebben ze besloten om de openingstijden op koopzondagen en feestdagen geheel los te laten. Iedere winkelier kan nu zelf beslissen of men op zondagen en/of feestdagen de winkel wil open houden. Men hoopt op die manier de middenstand te helpen, maar wie denken ze hiermee aan te trekken. Iedere euro die ik heb draai ik al tien keer om eer ik die uitgeef en ik kan een euro echt maar een keer uitgeven. En er zullen veel meer mensen rondlopen met hetzelfde probleem. Dus of deze actie zoden aan de dijk brengt....... het zorgt alleen weer voor meer onduidelijkheid, welke winkel is wel open en welke niet?
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

Lizayra

Quote from: tuthola on Sep 17, 2013, 08:09 AM
@Lizayra is het niet zo dat je dan in 2014 wel een vergoeding van de DUO krijgt voor de schoolboeken van de kinderen, ik weet het niet zeker maar is de moeite waard om na te kijken met 3 kinderen op het voortgezet onderwijs.

De kinderen zijn 12 en 2x 15 jaar, dan kom je nog niet in aanmerking voor stufie heb ik begrepen. Voor de lagere inkomens zou er wel een potje zijn op school maar daar komen wij met ons modaal inkomen niet voor in aanmerking.