TandartsCDW

Started by Emma, Sep 12, 2013, 06:53 PM

Previous topic - Next topic

Emma

Hallo,

Enige weken geleden heb ik een brief van een medische deurwaarder gehad dat ik +/- 100 EUR diende te betalen in verband met gemaakte kosten bij mijn tandarts! (Hoofdsom 58 EUR)

Ik heb contact met mijn tandarts opgenomen met de vraag of de deurwaarderskosten ingetrokken konden worden omdat ik de nota en herinneringen nooit heb mogen ontvangen omdat ik in de tussentijd was verhuisd.

(Voor de duidelijkheid: het brief van de deurwaarderkantoor heb ik wel ontvangen omdat post.nl brieven naar het oude adres, doorstuurt  naar het nieuw adres!)

De receptioniste van mijn tandarts zei dat er niet aan gedaan kon worden omdat ik te laat heb gereageerd, dus heb ik op mijn beurt de deurwaarderskantoor gebeld om zo een afspraak te maken.

Tot daar aan toe: NO PROBLEM! Omdat ik de 100 EUR niet in een keer heb over kunnen maken heb ik het verdeeld in 3 betalingen!

Eerste betaling (50 EUR) deurwaarder ging goed, 2e betaling (25 eur) werd teruggestort met de mededeling dat de vordering gestopt. Ik bellen met de deurwaarder om te vragen hoezo het bedrag teruggestort wordt, deurwaarder gaf aan dat ik ze niets meer hoef te betalen omdat hun opdrachtgever de vordering heeft gestopt. Wat er over blijft is een klein bedrag van 8 EUR. Omdat de vordering gestopt is, moet ik volgens de deurwaarder het resterende openstaande bedrag van 8 EUR  rechtstreeks aan de tandarts worden overgemaakt!

Ik blij dat er geen incassokosten (40) meer bestaan,  dus ik bel gelijk met de tandarts om naar hun rekeningnr te vragen zodat ik gelijk het kleine bedrag kan betalen!

Wat beweerd de tandarts nu??

quote: Mevrouw wij hebben u de incassokosten van 40 euro willen besparen, vandaar dat wij een verzoek ''factuur te stoppen in buitengerechtelijke incassotraject'' bij de deurwaarder hebben ingediend!

U hoeft de deurwaarder de 40 euro incassokosten niet meer te betalen, maar deze willen wij ontvangen!

Nou vraag ik mij af of dit wel mag.

Ik hoop dat bovenstaande te volgen was :-[

Ik zie uw reacties tegemoet.

Vr.gr
Emma

Buster

Sinds de nieuwe wet mag een bedrijf zelf ook de incassokosten in rekening brengen als zij dat willen, dus dat is het probleem niet zo.

Wat me meer verbaasd is dat ze je als reden opgeven dat ze je de kosten willen besparen om ze vervolgens zelf te presenteren???
Ik ben benieuwd wat SF hiervan denkt, en wellicht een brief voor je heeft.

Emma

Daar ben ik dan ook benieuwd naar....Het is niet zo dat ik niets betaald heb, ik had al 75% van het totale bedrag betaald! Zij hebben er zelf voor gekozen om 25% terug te storten...met de al bekende mededeling!

Ik heb ook andere schulden, dus het geld ( hoe weinig het ook is) is al naar een andere schuldeiser gegaan!

Ik heb mijn tandarts verteld dat ik bezwaar indien wanneer ze de incassokosten alsnog doorvoeren! Zij beweren dat zij de kosten bij de deurwaarder hebben gemaakt door het uit handen te geven. Alleen erkent de deurwaarder dit niet!

sacredfour

Emma uit praktische overwegingen zou ik de tandarts betalen wat hij verlangt. Je wilt tenslotte geen ruzie maken met je tandarts, je weet maar nooit!
De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.