acte van cessie

Started by missyB, Sep 10, 2013, 08:07 PM

Previous topic - Next topic

missyB

Wat houd dat in jip en janneke taal in? er ligt nl al 8 jaar loonbeslag middels bovenstaande dinges.
Het maandelijks bedrag wat ingehouden word is 250 euro, voorheen 400 maar ze zijn vorig jaar akkoord gegaan met verlaging maandbedrag en rentestop.

Buster

Een acte van cessie bij loonbeslag houdt in dat jij zelf toestemming hebt gegeven om loonbeslag te laten plegen als er achterstanden zijn ontstaan. Bij de meeste leningen, vooral bij hypotheken, staat dat in de algemene voorwaarden.

Er zijn ook incassobureau's die alleen een regeling willen treffen als je zo'n acte tekent. Zij kunnen dan loonbeslag plegen als je je niet aan de aflossingsafspraken houdt.

sacredfour

MissyB, je moet wel wat duidelijker zijn.  Als ik het goed begrijp heb jij een schuldeiser toestemming gegeven om in geval van schuld dit te verrekenen met je salaris.  Dit is ook een akte van cessie. Vertel je verhaal, of geef een verwijzing als je je verhaal eerder verteld hebt.

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

missyB

Het betreft hier een aandelenlease constructie, vliegwiel. in combi met een lening. Jaren geleden dus afgesloten en achterstand mee opgelopen waardoor wij die akte van cessie kregen maar wij hadden echt geen idee wat dat inhield en nog niet eerlijk gezegd er werd ons gewoon gezegd dat we dat moesten tekenen.Maar wat betekend dit nu voor het overige schuldenplaatje? want op die lening staat van het oorspronkelijke bedrag van 45000 nu nog 7000 open . op die 7000 los ik dus 250 af per maand maar dan heb ik nog tig kleinere schuldeisers.In totaal zo n 28000 euro schuld die nu nog afgelost moet worden en wij zelf niet meer redden waarvoor we dus nu plan aan het opzetten zijn.

sacredfour

Ja het advies om nooit een akte van cessie te tekenen komt nu te laat. Ik ben bang dat je hier ook niet vanaf komt zonder te betalen.
Buster heeft al advies gegeven aan welke schuldeisers je voorgang moet geven. Maak ook een lijst met schulden waarvan wel en geen executoriale titel is.  De schulden zonder executoriale titel moet je voorrang geven om eventuele extra proces en deurwaarderskosten te voorkomen.  Schulden voor leningen bij banken zijn minder urgent, alhoewel de banken meestal proberen je het tegendeel te doen geloven. 

De menselijke geest die tijd en ruimte in het leven geroepen heeft om een model te creëren van het bestaan, is zijn werkelijke aard vergeten. Hij is het model geworden.

sacredfour

Heb je nooit geprobeerd een zaak aan te spannen tegen deze oplichtingspraktijken van legiolease?
Volgens mij zijn er al verschillende zaken gewonnen wegens het verzaken van de zorgplicht van de bank.
Ik ben bang dat de zaak nu verjaard is.

Noenie

LegioLease bestaat niet meer. Dat is veranderd in Dexia en die is eind vorig ook gestopt. Wij hadden ook nog een restschuld en die is ons kwijtgescholden. Dus ik zou gauw informeren hoe het precies zit.

Noenie