daar gaan we dan

Started by missyB, Sep 10, 2013, 04:09 PM

Previous topic - Next topic

missyB

bijgaand het form zoals ik hem van rijnstad heb ontvangen, de met pen genoteerde bedragen zijn dus door rijnstad gedaan.

missyB

wat heb ik gedaan om lasten te verminderen?

Extra vriezer de deur uit.
Aquarium de deur uit
Bank voor radiator weg
Meer letten op elektra en tussenschakelaars er tussen zodat apparaten echt uit zijn ipv standby
Maandbedrag energiemaatschappij van 258 naar 232 laten zetten.
Voorlopige teruggaaf nu op maandelijks aangevraagd.
Sim only abo voor zoon en mij. 1 van 15 en 1 van 8 euro pmnd.
Andere autoverzekering, was 90 nu 71 euro. enkel wa dekking durf ik echt niet aan.
Nog meer letten op mijn boodschappen
extra pingedrag beter in d egaten houden en mezelf eerst 3 keer afvragen of ik iets echt nodig heb.
Vanaf afgelopen maand voor t eerst alle vaste lasten betaald.
Gelrepas aanvraag ingediend
Aanvraag stichting leergeld ingediend zodat onze zoon met Ome Joops tour mee kan in zomervakantie en voor evt sport voor beide kinderen.
2 Loterijen opgezegd. Scheelt 25 pmnd
Goedkoper inet abo genomen, van 85 nu naar 60 euro
Onbeperkt bellen van mn abo afgehaald. mn sim only minuten blijken ruimschoots voldoende.Scheelt ook weer 15 euro pmnd.

missyB

kijken of het zo wel lukt

missyB

beslagvrije voet form zoals door rijnstad gemaakt

missyB

sorry guys, die beslagvrije voet dinges staat in adobedinges en krijg hem domweg niet gekopieerd naar hier

burningspirit

Quote from: missyB on Mar 05, 2014, 08:11 PM
Rijnstad zelf snapt niks vd akte v sesse geloof ik en ik zelf nu nog minder pfffff

Het is dat jij het zegt, maar dat gevoel ken ik wel. Daarom is het ook zo noodzakelijk dat je er zelf in duikt en alles controleert wat er gebeurd.

Quote from: Buster on Mar 05, 2014, 07:18 PM
Rijnstad werkt met budgetcoaches (als het goed is) en Burningspirit heeft via Humanitas een geweldige meneer getroffen die hen helpt. Eventueel is er ook nog Schuldhulpmaatje.

Rijnstad heeft een probleem sinds het BAC de wachtlijsten heeft 'weggewerkt'. Ze moeten namelijk nu allerlei werk doen dat het BAC voorheen deed. Hoe ons 'Meisje' heet qua functie, daar heb ik geen idee van; dit veranderd regelmatig hier. En misschien werken de verschillende locaties van Rijnstad ook wel op een verschillende manier. Hoe vervelend en ondoorzichtig het ook is, wij zullen het er toch mee moeten doen en ik hou mezelf nu voor: deze mensen proberen ons te helpen de goede weg te vinden, dus moet ik gewoon goed, aardig en netjes met ze om 'pannenkoekbakken' anders komen we nooit tot een oplossing van ons probleem. Wat ik wel merk, als ik vergelijk met de afgelopen jaren is dat in elk geval ons 'Meisje' erg goed op de hoogte is en echt dr best doet voor ons.
Schuldhulpmaatje werkt niet in onze Gemeente, maar wel in een andere grote gemeente in onze regio. Vandaar Humanitas, die werken zoals schuldhulpmaatje, en dat voelt ook echt zo.

heeee.... ik weet ineens hoe het werkt met die quotes.... whahahah, nooit te oud om te leren  ;D ;D ;D

En MissyB, volhouden hoor! Liefs van mij  ;)
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

missyB

ik heb het idee dat rijnstad in leven is geroepen omdat het BAC de toestroom niet aan kon ofzo. Wij hebben wel een enorm fijne meid bij rijnstad hoor maar ik heb het idee dat ik meer weet dan zij. Maar ze steunt me door mee te denken en ze is is keiaardig dus daar ben ik alleen al dankbaar voor.
Ik heb haar gister het wetsartikel van 2011 gemaild waar de gemeentelijke schuldhulpverlening in staat en prompt vanochtend telefoon van het BAC er was 13 maart iemand uitgevallen dus die afspraak mochten wij dan invullen. Super blij dus! Wel als een gek alle benodigde papieren verzamelen en kopieren maandag.
Humanitas staat op mn lijstje voor morgen, bedankt voor de tip!

burningspirit

Hoe het ook zij: het B.A.C. heeft op enig moment enthousiast geroepen: onze wachtlijst is weg!
Met praktisch gevolg dat alles wat B.A.C. deed, op minnelijk traject en wsnp-aanvragen na, nu op het bordje van Rijnstad is terecht gekomen. Bij Rijnstad (dat al vele jaren bestaat) werken nu een totaal andere ploeg mensen. Onze voormalige budgetcoach bij het B.A.C. reageert totaal niet op mails en telefoontjes van 'Meisje' (onze hulpverleenster bij Rijnstad) en dus heeft ze het nu opgegeven. Als het goed is, komt ons dossier bij het B.A.C. direct weer tevoorschijn als we de eerste afspraak bij het B.A.C. weer hebben. En dat zal pas zijn in april. Eind maart gaan we eerst met 'Meisje' de puntjes op de i zetten en een afspraak maken met het B.A.C. Overigens is door die verschuiving (afschuiving) van werkzaamheden het B.A.C. nu weer relatief snel bereikbaar voor wie het dossier en de shv-ladder op orde heeft.  ;D Kan me helemaal voorstellen dat je blij bent Missy en dat je als een gek aan de gang gaat met die papieren, want zo'n kans mag je niet laten lopen..... ;D ;D ;D
Toi toi toi!
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)