Als ik mag kiezen, dan kies ik voor een WSNP traject. Ik hoop dat ik er de kans voor krijg.
In de communicatie naar mijn bank, vraag ik trouwens meestal niets, maar geef ik aan wat ik doe. Ik stuur nu dus bijvoorbeeld een brief met de melding dat ik termijn x t/m x niet kan betalen. Ik geef daarbij ook aan dat, zolang er niet meer inkomsten binnen komen, ik dit niet meer kan corrigeren. Wellicht klinkt dit wat arrogant, maar tot op heden gaan ze daar mee akkoord.
Tav huurwoning zoeken. Jullie geven me onder andere als advies, anti kraak. Ik heb me meteen ingeschreven, maar vraag me wel wat af. Het lijkt me logisch dat ik een zo stabiel mogelijke situatie zoek. Ik heb een dochter van 10 die niet bij haar moeder woont, maar wel regelmatig bij mij verblijft.
Ik zie op internet wel huurwoningen die worden aangeboden in mijn woonplaats voor 600 - 800 euro. Ik weet niet of ze snel beschikbaar zijn, maar heb wel het idee dat ze voor langere tijd te huren zijn.
Stel: ik verkoop mijn woning en de week erna (ik ben dan nog geen WSNP'er of zit nog niet in een minnelijk traject) aanvaard ik een huurwoning in die prijsklasse, die ik hiervoor noemde, bij een particuliere huurder. Kan me dan verweten worden dat ik niet juist gehandeld heb? Voor mij blijft erg vaag wat hier nu de normen over zijn en bij wie ik hier om een juist advies terecht kan.
Facebook post is trouwens een goed idee, wat ik nog wel ga toepassen, denk ik, zodra het wat actueler wordt.