bedriegelijke praktijken CSR

Started by streetbob01, Sep 06, 2013, 12:34 AM

Previous topic - Next topic

streetbob01

Hai,hallo ik zoek adviesvoor volgende ;Wij zitten als jong gezin van 4 in gerechtelijke collectieve schuldenregeling sind 11/2008 ,oorsprongkelijke schuld 66.000â,¬ die nu is opgelopen tot 72.000â,¬ door "onbekende bijvoegingen en kosten".Voorgestelde afbetaling 1.000â,¬/mnd met een looptijd van 5 jaar ,daar wij tweeverdieners zijn wou ik na 6 mnd onze looptijd inkorten en ben toen ingegaan op voorstel schuldbemiddelaar (CSR) van1.500â,¬/mnd gedurende 3,5 jaar .Toch betalen wij nu nog steeds deze som daar Mevrouw CSR zegt zich aan de wettelijke termijn te moetten houden.2 jaar werd ons kindergeld (298â,¬) achtergehouden + elk jaar +/- 3.500â,¬ vakantiegeld.Wij hebben nu al véél meer betaalt dan onze schudensom.Van 1 onrechtmatige schuldeiser weten wij (schriftelijke bewijzen) dat deze 2.550â,¬ moet terugstorten maar dit weigert.Nu zegt CSR dat zij dit dossier (na wettelijke 5jaar)niet zal kunnen afsluiten door deze weigering.Op aangetekend schrijven naar CSR +advocaat die dossier collectieve opmaakte komt gewoon géén reactie.Hoe moet dit verder ?Ergens klacht neerleggen ?

Buster

Beste Streetbob,

Welkom op het forum.
Uit de termen die u gebruikt maak ik op dat u uit België komt.
Wij zijn hier hoofdzakelijk bekend met de Nederlandse wetgeving rondom schulden.

Wat ik voor u kon vinden is Het Vlaams Centrum Schuldenlast.
Zover ik kan zien werken zij vanuit de overheid.
Wellicht kunnen zij u vertellen waar u een klacht in kunt dienen en of het raadzaam is een advocaat in de arm te nemen.
http://www.vlaamscentrumschuldenlast.be/

Is er in België ook zoiets als een Ombudsman? Of een Juridisch Loket?