Mijn schulden

Started by Stomstom, Sep 05, 2013, 09:23 AM

Previous topic - Next topic

Chrissie

QuoteIk heb hierdoor nu minimaal 200 euro meer, soms 300 soms 400. En dit groeit.
Hierdoor moet het nu haalbaar zijn om tussen de 600 en 1000 af te lossen maandelijks.
mijn doel is om in december volgend jaar onder de 500 euro te zitten. en een jaar later in de plus.

Wauw wat een mooie bedragen als je dit lukt ben je zo uit de schulden! Helaas zijn die bedragen niet voor iedereen weggelegd sommigen moeten het met veel en veel minder doen om af te lossen.
Ik wil niet vervelend overkomen bedoel dit meer als een waarschuwing maar houdt je ook rekening met tegenslagen, bijvoorbeeld dat je baan verliest, er iets stuk gaat in huis of je gezondheid gaat achteruit dat je daarom bijvoorbeeld moet zwemmen om te zorgen dat het weer beter gaat noem maar even iets op, dat je doel dan misschien iets verder weg komt te liggen" een jaar later in de plus" wordt dan bijvoorbeeld een ander half jaar later, de meeste schuldenaren maken deze ' fout'  in het begin. Zou dus adviseren om een buffer aan te leggen zodat je dit kunt opvangen!

Heel veel succes, je bent heel goed bezig ben hartstikke trots op je, ga zo verder!!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Stomstom

Klopt, dat is ook een groot gedeelte van het probleem, ik ben arbeidsongeschikt geraakt en daarmee verloren we best wat inkomen.
Het bedrag wat we storten is ook opneembaar mocht het nodig zijn voor bijzondere uitgaves.

Ik ben door door te zetten toch alweer voor 50% belastbaar en die tijd is ook vol benut. Tegelijk zet ik door om hopelijk volledig te herstellen, maar ben al heel blij dat het geen 0% meer is.

Ik realiseer me tegelijk ook dat dit een luxe positie is in vergelijking met de meesten hier.
Bedankt voor jullie berichtjes!

Stomstom

Hier nog weinig actie ondernomen.
de auto word gedaan deze week, dat kan weer duur worden, maar dat weet je helaas nooit vooraf. Hij heeft wel nog een beurt gehad dit jaar, dus wat dat aangaat. hopelijk valt het mee, en kan het geld in de aflossing. (in mijn berekening heb ik de aflossing deze maand niet meegenomen, dus als het weinig is betekend dat een maand korter aflossen)

Verder kados gekocht, dat is altijd wel even zonde.

jan

Ik doe altijd veel zelf aan mijn auto, dit scheelt veel geld. Moet je zien, hoe kleine dingen je al geld besparen.
Jan (een Ex-schuldige)

"Leven met schulden is zwaar, je staat er mee op en je gaat er mee naar bed."

Ik ben een christen en lid van de meest christelijke partij van Nederland (De SP !!!)

Moderator

Bloem2

Je instelling is goed!
Veel succes met het behalen van je doel, je komt er wel!

Stomstom

Ja Jan, ik wou dat ik het kon ;-)
Het is altijd een vervelend gebeuren, soort van afwachten op dat telefoontje. Straks hoeft het niet meer zo vervelend te zijn..

Dank je Bloem!

Stomstom

Nou de kosten betaald. Liggen precies op schema ;-)
De eerste extra 260 is alweer afgelost.  8)

Succes iedereen deze nieuwe week!