Mijn schulden

Started by Stomstom, Sep 05, 2013, 09:23 AM

Previous topic - Next topic

Stomstom

Dank jullie!!
Fijn om dit zo te lezen.
;D

De reden dat ik het stom vind is dat er hier zoveel mensen zijn die compleet buiten hun eigen schuld om in de problemen zijn gekomen.
Bij ons vind ik het in eerste instantie wel stom, en daarna gedeeltelijk buiten onze macht geweest om er iets aan te doen.

Het weinige boodschappen doen, bevalt echt heel goed. Ik zou eerlijk gezegd niet meer anders willen.
Waarom zou je daar altijd zoveel aan uitgeven. Ik hoef geen frisdrank en snoep chips etc.
Gewoon goed opletten dat je de seizoensproducten en aanbiedingen pakt. Voelt veel fijner dan lukraak maar kopen.
Ik heb 300 euro per maand gebudgetteerd, maar we blijven er vaak onder, zo rond de 220.
Tenzij je eens veel bezoek krijgt. Dan ga ik ook wel eerst in de folder kijken wat er voordelig is, en dat koken we dan.

Libra

Quote from: Stomstom on Nov 03, 2013, 09:47 AM
Ik heb 300 euro per maand gebudgetteerd, maar we blijven er vaak onder, zo rond de 220.
Tenzij je eens veel bezoek krijgt. Dan ga ik ook wel eerst in de folder kijken wat er voordelig is, en dat koken we dan.

Quote from: Libra on Oct 31, 2013, 05:35 PM
Ik ga jouw forumnaam nog niet eens gebruiken, want ik vind je zo goed bezig dat die naam echt afbreuk aan je doet! ;)

Helemaal niets meer aan toe te voegen dus!!
;D

Stomstom

Deze maand al extra uitgaven gedaan. Ik had een feestje (kadotjes, drankjes en reiskosten).
En wij hebben iets aangeschaft waarmee een besparing gerealiseerd wordt.
Beetje lastig uit te leggen, maar het kost eenmalig 170, die haal ik er ook wel weer uit met het jaar.
Ook heb ik 200 euro bedrijfskosten gehad, die ik privé heb voorgeschoten.
Dat valt hopelijk ook terug te boeken deze maand.

De teller blijft dus even steken, maar daar komt ook wel weer verandering in.

Er komt nog wel wat extra geld binnen deze weken, dat stort ik uiteraard direct in onze put ;-)

Een update volgt dus nog.

Ziektekosten gaan we sowieso 40 euro op besparen, zelfs al blijf ik bij mijn huidige verzekering.
Ik wacht nog op wat aanbiedingen.

Stomstom

Stand nu is 17105.
Een tikkeltje lager maar. Maar dat komt door de extra uitgaven om weer te besparen.
Feestjes kado's etc.  >:(
Maar ook leuk en gezellig.

Was al 40 euro kwijt voor het ene feestje, en nu ook weer 50 voor het volgende feestje. Dat is wel al betaald.
Normaal gesproken is dat natuurlijk niet zo, dan koop je enkel een kado'tje, maar dit ging even anders.

Eind van de maand laat ik de teller mooier zakken.

burningspirit

Wauw, wat een verademing om dit te lezen! Ik kom hier net kijken en lees getriggerd door de forumnaam (daar issie weer) deze berichten nu. In contact met maatschappelijk werk schreef ik gisteren nog: stom-stom-stom in mijn mail. Stom om te vergeten dat je bij aanvragen bijstand hier in de gemeente direct voor de balie daar moet verschijnen anders mis je dagen of weken aan uitkering..... Maar waarom ik eigenlijk reageer: ik zie dat deze (jonge?) dame dus precies heeft voor elkaar gekregen wat ze thuis niet heeft geleerd. Dat is ongelooflijk knap en slim. Hebben wij, schuldenaren, niet ooit allemaal dezelfde fout gemaakt? Verkeerde voorbeeld volgen, kop in het zand steken, goedgelovig en onnadenkend zijn. De ouderwetse uitdrukking: "als je alles vooruit weet, kan je met een kwartje de wereld rond" is hier pijnlijk letterlijk van toepassing. Mijn hemel wat heb ik een spijt van veel dingen! Maar ja, zoals ook hier gezegd: dat helpt je niks op den duur. Het enige dat het oplevert is dat je je realiseert dat het op je eigen bord ligt, hoe het daar ook gekomen is. Vanaf dat moment kun je aan de slag ermee. Om dan vervolgens te merken dat er nog veel meer was waar je door gebrek aan inzicht over struikelt. Maar, zoals mijn broer altijd zegt: rug recht, neus omhoog en doorgaan! Elke morgen opnieuw dit doen, wat er ook gebeurd is de vorige dag. Dat is mijn kleine doel voor elke dag. Om te voorkomen dat ik ga liggen en niet meer opsta.
Festina Lente Cauta Fac Omnia Mente
(=Haast je langzaam, doe alles met je verstand)

Stomstom

Dank je spirit!

Je eigen beeld wordt ook gevormd door de mening van anderen altijd. Altijd hoor je, die mensen hebben het zelf fout gedaan. Waarom zou je geld lenen, gewoon sparen. Bla bla bla.
En is het voor anderen moeilijk voor te stellen dat je deze fouten maakt.

Ja wij hebben onze kop in het zand gestoken. En diep ook. En daar betalen we nu voor.

Maar dat geeft anderen nog niet het recht om ons als dom af te stempelen.

Zo doet iedereen wel domme dingen, te hard rijden, ongezond eten etc.

Veel succes burningspirit! Hou je neus omhoog ja!

Mijn balans is er 100 euro op vooruit gegaan. (iets verkocht)
Die hou ik om boodschappen te doen, en stort van de rekening 100 euro.

Stomstom

Zo. Ik heb de ziektekosten verzekering aangepast. Volgend jaar zijn we 70 eu p/m minder kwijt.
Dan wel een tandartsbezoek zelf betalen. Dus zeg maar 600 bespaard :-)

Van de energieleverancier hoeven we 1 maand niet te betalen en 45 euro terug. Ook mooi meegenomen.

Volgende week een actuele stand.

burningspirit

aaaarrrcchchch.... jaloers ben ik op je ! wij kunnen niks aanpassen, zijn betiteld als wanbetalers (stom om naar hulpverleners te luisteren die zelf geen enkel idee hebben van de gevolgen van hun advies) maar goed, niet meer terug te draaien en veroordeeld tot lange tijd extra premie moeten betalen.... sorry kheb ut ff nodig om hier over te klagen  :P ik klik alle reclames weg die hier mee te maken hebben en probeer op andere manieren te besparen  8)

Stomstom

Grr. Dat is balen!!!

Moet je dan extra betalen omdat je in het verleden niet kon betalen. Lekker handig dan zeg.
Goh mensen hebben betaalproblemen: oplossing: we laten ze meer betalen.  >:(

Ik had dit achteraf gezien misschien al eerder kunnen doen, maar ik zag eigenlijk niet hoeveel het was.

De feestdagen proberen we voordelig door te komen. Hoewel dit niet zal meevallen.
Wel afgesproken dat we elkaar weinig geven. Hetgeen wat ik ga geven zou eigenlijk toch wel gekocht worden.
Vorige keren kochten we veel te veel voor elkaar. Is eigenlijk helemaal niet nodig.
Maar moeten wel wat kado's nog voor familie kopen en boodschappen in huis halen natuurlijk.

burningspirit

ja dat klopt
we hadden een betalingsregeling met de zorgverzekeraar en moesten die stop zetten van de hulpveleners destijds
die waren in de veronderstelling dat een schuldregeling er binnen korte tijd zou komen
dat was dus niet zo en voor we het wisten werden we naar het CVZ doorgeschoven en moesten we 30 (of was het toen nog 35) % boete betalen...
inderdaad: je kunt het niet betalen, spreekt iets af, stopt ermee omdat iemand die je zal helpen dat zegt en dan is het gevolg dat je steeds verder in het schuldmoeras zakt
maar goed, ik zie eht nu en ben ermee aan de slag
8)

Stomstom

Mooi zo. Ja echt balen zeg voor je.
Ik zie nu hoe fijn het is om die 70 toch extra te hebben. Is echt weer een verschil.

Actuele stand is nu...

van
-17105 
naar
-15936

en 150 op de spaar.

Libra

Ik zou zeggen dat dat op de valreep in het "oude" jaar even een dansje waard is! ;D

Je bent echt heel goed bezig en de schuldenstand begint al lekker te zakken!
Op naar een heel mooi nieuw jaar met een nog lagere schuldenstand en hogere spaarpot!!
:)

Stomstom

Dank je!
Het gaat prima zo.

(die spaar was helaas een foutje) Ik had wat over het hoofd gezien.
Maar ach, alsnog een goede stand.

Nu precies genoeg tot het einde van de maand, dus het gaat prima.

Stomstom

Hier ben ik weer.
Jammer genoeg staat de meter niet lager. Ik heb flink in mijzelf moeten investeren. Maar dit begint nu wel op te leveren.
Ik heb aardig wat werk en daarnaast inkomen uit mijn onderneming.
Ik heb hierdoor nu minimaal 200 euro meer, soms 300 soms 400. En dit groeit.
Hierdoor moet het nu haalbaar zijn om tussen de 600 en 1000 af te lossen maandelijks.
mijn doel is om in december volgend jaar onder de 500 euro te zitten. en een jaar later in de plus.
De hoop is ook dat mijn man zijn beoogde vooruitgang krijgt in werk, alle beetjes helpen!

Hier moet ik mezelf wel aan blijven herinneren, want omdat je eigenlijk geen moeite hoeft te doen om geld op te nemen kan ik nog wel eens impulsief een dure beslissing nemen, en denken ach dan komt er maar een maandje bij.
Ik ga daarom nu wekelijks een update doen!

â,¬ 18.775,00 27-09-2014

grima

Best apart dat de kinderen deze keer de moeder moeten helpen , veelal is het toch dat de kinderen moeten aankloppen bij hun moeder...

Sterkte met het aflossen in elk geval , als je wilt bereik je heel veel , je bent sterker dan dat je zelf denkt.