Het einde is daar eindelijk + Schuldenstand = 0,0 !

Started by gardaman, Sep 03, 2013, 01:14 PM

Previous topic - Next topic

gardaman

Hallo allemaal,

Ik lees hier al een hele tijd mee en heb er veel aan gehad.

In het kort mijn verhaal.

In 2004 kocht ik mijn eerste eigen huisje en alles ging voor de wind. Lening voor een auto en creditcardje hier en tegoedje daar. Ik kon het ook allemaal netjes op tijd terugbetalen dus niets aan de hand.

Totdat ik eind 2007 mijn baan verloor....

Ik kon mijn hypotheek niet meer betalen en er kwam achterstand. Evenals mijn lening en creditcard. Andere rekening bleven onbetaald , voor de rest begrijpen jullie het wel. :-\

Gevolg: Huis gedwongen verkoop.
Restschuld 28.000 euro

Lening opeisbaar 11.000 euro

Creditcard opeisbaar 5000 euro

Verzendhuis krediet  4000 euro

Ja daar sta je dan zonder huis en 48.000 euro schuld :-[

Uiteindelijk een huurhuis gevonden en een nieuwe baan. Eind 2008 begonnen met afbetalen aan diverse schuldeisers.

In 2009 mijn huidige vrouw ontmoet en zij had ook een hypotheekschuld van ongeveer 12.000 euro.

Maakt dus in totaal 60.000 euro.  :-[

Betalingsregelingen zijn getroffen en er wordt netjes elke maand afbetaald.

Tussendoor komen er aanmaningen boven water van jaren geleden. Ach ja kan er ook nog wel bij.

Tijd lang zeer depri geweest maar zie de toekomst weer rooskleurig.

Ik had natuurlijk in de schuldhulpverlening kunnen gaan , maar heb dat bewust niet gedaan.
Ik wou immers wel gewoon elk jaar op vakantie en andere dingen blijven doen.

Dat er iemand mijn verdiende geld zou bewaken en verdelen leek mij niets.

Achteraf ... misschien toch moeten doen ?. Ik weet het niet.

Huidige schuldenstand:

Restschuld hypotheek : 4014,-      350p.m (in december klaar, door betaling van dertiende maand.)
Lening                       : 4750,-      300p.m
Zorg                          :   199,-     100p.m (in oktober klaar)

De lening hopen we in Mei 2014 klaar mee te zijn.
Als alles blijft gaan zoals nu zijn we volgende zomer eindelijk schulden vrij ;D.

Er is dus licht aan het einde van de tunnel.

Ik ben helemaal moe en kapot gestreden maar hou nog ff vol.

Greetz Gardaman

Buster

Hallo,.... dat is â,¬ 51.000 in minder dan 5 jaar!

Tja, de keuze wel of geen hulp bij de gemeente blijft heel persoonlijk.
Het ligt er ook aan welke gemeente je woont.
Wat ontzettend geweldig dat jullie nu zover zijn.
En niet dat die laatste â,¬9000 peanuts is, dat is aflossen nooit.

Heel veel succes met de laatste loodjes!

Wauw,... 

gardaman

We hebben inderdaad een heleboel afgelost en sta er ook zelf van te kijken.
Uiteraard heel veel moeten laten.

Ik heb in 2008 een baan aangenomen met een zeer goed salaris.
Speciaal om de schulden af te lossen. Het is niet waar ik voor geleerd heb en is zwaar en vies werk.

Maar ik moest prioriteiten stellen. Dan maar werk doen wat ik niet leuk vind.

Buster

En dat heeft blijkbaar geloond!

Als dat laatste stuk straks weg is kun je echt gaan en staan waar je wil.
Daar mag je best trots op zijn. (mogen JULLIE best trots op zijn.)

Lizayra

Nou wat een megaprestatie zeg!
Ben stiekem wel benieuwd wat voor werk je doet maar begrijp dat je dat niet zo openlijk op dit forum zet.

gardaman

Totale schuldenpost was eigenlijk nog hoger. Een hele hoop onbetaalde energierekeningen, telefoonrekeningen noem maar op.

Ik heb alle aanmaningen, deurwaarders brieven , dagvaardingen bewaard. Je kan er een flinke muur mee behangen. Stapel is zonder overdrijven 30cm hoog.

Op het werk ligt ook een heel dik dossier met loonbeslagen niet normaal meer.

Maar nu gaat het eindelijk de goede kant op en hebben we controle over de situatie.

Als de zorgrekening is afgelost gaat ook eindelijk die boete eraf van het CVZ. (nog 2 maandjes :D)

Scheelt toch weer 60 euro per maand.

Ik werk trouwens in ploegendienst in een smerige vieze fabriek.
Misschien dat ik het werk voorlopig wel blijf doen. Heb immers een vast contract en de banen liggen niet voor het oprapen in deze tijd.

Knibbel

Inderdaad gardaman, een geweldige prestatie. En dat op eigen kracht en in toch zo'n relatief korte tijd. Kan alleen maar zeggen: Wauw, ongelooflijk!!

En ja, je hebt nu een vaste baan, en de zekerheid van een goed salaris maandelijk. Andere banen liggen nu niet zo voor het oprapen. Vind het een zeer verstandig besluit.  Nog even doorbuffelen en  als jullie straks schuldenvrij bent kunnen jullie gaan werken aan een mooie toekomstvooruitzicht. En dat is jullie van harte gegund.
“Nothing ever goes away until it teaches us what we need to know” Pema Chodron

gardaman

Tja de toekomst.

Hoe gaat die er uit zien..... Ik sluit in ieder geval nooit meer een lening af en blijf ook lekker huren.
Het is een harde levensles. Zo heb je alles , en zo ben je alles kwijt.

Be

Wauw, wat goed gedaan!!! Mag je heel trots op zijn! Uiteindelijk komt het einde een keer in zicht dus  :) Duurt nog wel ff voordat wij daar zijn

Kaatje

Wow, ben even stil van je verhaal. Je hebt echt super goed gedaan! Kan ik nog wel wat van leren en er is dus hoop voor mensen met een halve ton schuld (net als ik). :) :) Dank je wel voor het delen van je verhaal!

gardaman

Er is altijd hoop Kaatje. Ook ik had de hoop opgegeven. Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Geld is maar geld.
Ik ben blij met mijn lieve familie en vrienden. Dat is veel belangrijker.
Dan maar een lange tijd weinig te besteden.

gewoon

Hoi Gardaman  is het een bijzondere prestatie dat je zo snel weer op de goede koers ben, en ik kan mij voor stellen dat een depresieve periode hebt gehad, het verbaast mij iedere keer weer hoe snel het gaat, je raakt je baan kwijt en in zeer korte tijd diepe schulden.

Fijn om te lezen dat het nu zo goed gaat

hentje

Chrissie

Wat een megaprestatie Gardaman, petje af met een diepe buiging!!
Sinds januari 2016 schuldenvrij.

Weegschaaltje

Wat knap dat jullie al zo veel hebben ingelost. Het einde is in zicht.